Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rick76
#2449324
Hi!

Mijn teefje is momenteel 7 weken zwanger en ze heeft al een paar weken last van haar uitval. Ze krijgt voeding volgens wat gebruikelijk is voor zwangere teven rond deze tijd. Er zijn nu ook wat dingen toegevoegd die ze voorheen nooit kreeg. Bijvoorbeeld koolhydraten en levertraanolie. Ik heb niet het idee dat ze tekorten heeft nu, maar wellicht door de hormonen haaruitval? Ik dacht dat dit juist pas na de geboorte voorkwam.

Heeft iemand hier ervaring mee? 

Ik hoor graag ervaringen!
Door Hanny
#2449481
Een van de teefjes heeft hier wel eens haar vacht er uit gegooid, toen ze drachtig was, tegen de werpdatum.
Bah, wat zag ze er uit. Ik zou niet weten wat je er tegen kunt doen.
Ik vond het afschuwelijk.
Manliefs plagerijtjes werden niet zo gewaardeerd: Straks geven ze je nog aan bij de dierenbescherming, teven in fokschuren zien er misschien beter uit, dan jouw teefje enz.
In de zoogpeiode kwam er natuurlijk ook geen nieuwe vacht, maar daartna was het zo weer in orde.
Ik hoop voor je, dat jouw teefje nog een beetje haar over houdt.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2449501
Het komt ook voor de geboorte voor, met name de buikstreek kan flink uitgedund worden opdat de pups niet verdwalen in har haar als ze op zoek zijn naar een tepel. Verder kunnen het hormonen zijn, of dat ze letterlijk alles aan de pups geeft en dan is de vacht als eerste aan de beurt om even wat minder toegeleverd te krijgen. Komt na de bevalling en zoogperiode weer helemaal goed.
Door Rick76
#2449663
Dank voor jullie reacties! Het is eigenlijk alleen maar over de rug en de flanken. Onder de buik heeft ze al niet zoveel haar. Haar tepels zijn wel heel warm en rood. Is hier nog iets verzachtends voor te krijgen of kan dat verder geen kwaad?

Ik vind het zelf niet zo erg dat haaruitval  (behalve dan al de extra stofzuig sessies) maar wil wel zeker zijn dat ze geen tekorten heeft waar ik iets aan kan doen.

 
Door Hanny
#2450203
Een drachtig teefje krijgt hier geen levertraan, maar jij zult wel ergens hebben gelezen, dat dat goed is. Er gaan vele wegen naar Rome.
Dikke tieten, wat zou je er aan willen doen? Volgens mij is dat heel gewoon, wij doen er tenminste niet ingewikkeld over, het hoort er  bij.
Als je verschrikkelijk veel pech hebt kan er een ontsteking komen, maar meestal gaat het helemaal goed.
Misschien geen zorgen maken over dingen die bij een drachtige teef horen, daar wordt het voor jezelf vast leuker van.

Hanny
Door Rick76
#2450362
Hanny schreef: Een drachtig teefje krijgt hier geen levertraan, maar jij zult wel ergens hebben gelezen, dat dat goed is. Er gaan vele wegen naar Rome.
Dikke tieten, wat zou je er aan willen doen? Volgens mij is dat heel gewoon, wij doen er tenminste niet ingewikkeld over, het hoort er  bij.
Als je verschrikkelijk veel pech hebt kan er een ontsteking komen, maar meestal gaat het helemaal goed.
Misschien geen zorgen maken over dingen die bij een drachtige teef horen, daar wordt het voor jezelf vast leuker van.

Hanny

haha ja mijn vriendin is ook zwanger, dus weet dat dat erbij hoort. Maar kan me herinneringen dat ik ooit ergens gelezen heb dat er iets op gesmeerd werd om de warmte wat te verzachten.
Door Rick76
#2469630
Megaderm? Okay dat wist ik niet! Bedankt voor de tip. Tegen het eind van de bevalling had mijn teefje totaal geen last meer van de haaruitval en is bevallen van 10 gezonde pups :)
Door mirkeq
#2469635
Graag gedaan  ;) Je pikt wel eens wat op als puppypleeggezin voor het KNGF, dus deze had ik wel onthouden, ook al hebben wij geen zwangere teefjes, het werd in de kennel ook vaker gebruikt voor andere honden met enorme rui of vachtproblemen en het schijnt enorm goed spul te zijn  ;D
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2470172
Welkom op BP, Mirkeq


Het is heel normaal dat de teef voor en na het werpen haar jas uittrekt. Ze zal nog wel kaler worden. Hoort er gewoon bij.
Door mirkeq
#2472163
Dankjewel  :)! Het is hier best gezellig maar vooral ook een plek met veel informatie van ervaringsdeslundigen, en dat is meer waard dan 100 bijsluiters  8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door