Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2434952
Gisteren en van het weekend heb ik 2 dode vlooien gespot :( ik heb Tiesto en Zack eind vorige week pipetjes gegeven, kunnen ze daarvan komen? Zie ze niet veelvuldig krabben en ze vanmorgen nagekeken maar zag verder niets..zouden het ivm de warmte een paar zijn geweest die nu wijlen zijn of moet ik het huis gaan inspuiten :-[ ik heb eind vorige week nog de dekens van de bank en hun dekentjes uit de manden gewassen, zaterdag de manden nog helemaal uitgesopt en stofzuig iedere dag en vanmorgen gedweild met herbal equi tegen vlooien..zou dit alles voldoende zijn of toch voor de zekerheid een bus halen..heb liever geen vlooienplaag..

groetjes Sandra
#2435807
Stukje vlooienband in de stofzuiger is niet erg gezond, je verspreidt daarmee de giftige stoffen als fijn stof weer in je huis. Geen echt fijne gedachte.......  Met 2 dooie vlooien na een pipet zou ik me niet druk maken, zeker niet als het hoogzomer is. Lijkt mij niet meteen een groot risico op een vlooienplaag. Als er nu 20 afvielen, zou ik een week dagelijks stofzuigen en de stofzak nadien of meteen weggooien of de opening afplakken met tape, dan kan een evt. aanwezige vlo niet terug je woning in en de dekens of kussens van je huidieren die week dagelijks op 60 graden in de was. 
Onze barfkat controleer ik regelmatig en hij heeft sinds hij bij ons is nog nooit vlooien gehad, hij krijgt alleen voordat hij naar het pension gaat een pipet (1 keer per jaar dus). Ook teken zien we nooit op hem terwijl hij dagelijks hier buiten in de bosjes en op het land rondzwerft. 
#2435812
Zo'n bus zou ik echt alleen gebruiken bij een zeer hardnekkige vlooienplaag en dan zou ik een week op vakantie gaan na gebruik.
Maar goed de vlooien die je hebt gevonden waren dood, je hebt verder geen levende vlooien gezien dus ik zou verder geen maatregelen treffen.
Door Naturel
#2449496
Beetje latie reactie, maar ik heb nu dus echt een beetje een vlooienplaag in huis. Ik ben al 5 dagen bezig mijn huis en dieren vlovrij te krijgen. Heb dit nog nooit meegemaakt. Honden krijgen knoflook, hebben verschillenden pipetjes gehad maar niks lijkt te helpen. Ook heb ik dekens van alle dieren weggegooit, gestofzuigd en stofzuigerzak weggedaan. Heerst er nu een vlooienplaag buiten, ofzo? Ik weet niet meer wat ik nog kan doen.
#2449767
@ Naturel; Als je pipetten tegen vlooien gebruikt die de vlo doden, geen knoflook geven. Je wil juist dat die vlooien doodgaan en als je ze wegjaagt bij de behandelde hond duurt het langer voor je ze kwijt bent of je raakt ze helemaal niet kwijt.
Als je meteen een goed merk pipetten neemt, doet dat binnen een paar dagen of sneller z'n werk maar het kan weken duren voor je van alle vlooien af bent omdat er eitjes in huis liggen die ook weer uitkomen, pas bij een hele erge vlooienplaag zou ik de omgeving gaan spuiten.
#2450049
Ik heb onlangs ook 2 vlooien gezien, 1 bij één van de katten en 1 bij de hond. Volgens mijn dierenarts zijn er momenteel heel wat vlooien.
Ik zou blijven stofzuigen en wassen. Er zou wel iets bestaan die je bij de dierenarts kan kopen, die je 4 uur in huis plaatst en alles doodt. Maar alle levende dieren moeten buitenshuis, zelfs de goudvis zou er aan sterven. Lijkt me dus straf spul, iets wat ik eigenlijk niet graag zou gebruiken. Maar tis wel een laatste redmiddel.
Door Naturel
#2450210
*Gabriëlle* schreef: @ Naturel; Als je pipetten tegen vlooien gebruikt die de vlo doden, geen knoflook geven. Je wil juist dat die vlooien doodgaan en als je ze wegjaagt bij de behandelde hond duurt het langer voor je ze kwijt bent of je raakt ze helemaal niet kwijt.
Als je meteen een goed merk pipetten neemt, doet dat binnen een paar dagen of sneller z'n werk maar het kan weken duren voor je van alle vlooien af bent omdat er eitjes in huis liggen die ook weer uitkomen, pas bij een hele erge vlooienplaag zou ik de omgeving gaan spuiten.
Oke, bedankt voor je tip! Ik heb inmiddels wat duurdere pipetjes gekocht en omgevings spray. Dieren gaan straks naar buiten en ik ga de boel inspuiten en daarna goed stofzuigen en flink laten luchten. Gister de pipetjes gegeven, raak nu langzaam alle vlooien kwijt gelukkig. Knoflook ga ik nu even laten.
#2450530
Naturel schreef: Oke, bedankt voor je tip! Ik heb inmiddels wat duurdere pipetjes gekocht en omgevings spray. Dieren gaan straks naar buiten en ik ga de boel inspuiten en daarna goed stofzuigen en flink laten luchten. Gister de pipetjes gegeven, raak nu langzaam alle vlooien kwijt gelukkig. Knoflook ga ik nu even laten.
Kijk wel uit hoeveel pipetjes je geeft binnen een bepaalde tijd ;) Ik dacht te lezen uit je verhaal dat je ze al meermaals pipet had en nu dus weer pipetjes hebt gegeven. Het is wel gif allemaal ;)
Door Naturel
#2450660
De Geijsjes schreef: Kijk wel uit hoeveel pipetjes je geeft binnen een bepaalde tijd ;) Ik dacht te lezen uit je verhaal dat je ze al meermaals pipet had en nu dus weer pipetjes hebt gegeven. Het is wel gif allemaal ;)
Klopt, zat wel een kleine week tussen. Wist niet meer wat ik nog kon doen. Nu stofzuig ik iedere dag en geef voorlopig geen pipetjes meer. Omgevings spray laat ik ook even. Dierenarts had aanbevolen om het hele huis in te sprayen, maar ik kijk het nog even aan, wel hun kleedjes.
#2450669
Volgens mij is het zo dat als je omgevingsspray gaat gebruiken dat je eerst heel goed moet zuigen dan sprayen en dan liever een paar dagen niet zuigen. Zodat de spray zijn werk goed kan doen.
Ook moet je niet dweilen dat veroorzaakt vochtige omgeving met warmte is ideale broedplaats. :-\
#2456530
Hier toch een paar levende gespot en Zack krabt zich ook aardig, kan toch ook nog niet in de rui komen lijkt me..heb ze begin van de week weer een pipetje gedaan en gisteren een biologische spray van petvital besteld en daar ook de pipetjes van..hoopt dat dat ook werkt..dus als ik dat binnen heb alle kleedjes weer wassen en ook van de bank en dan met die spray rond.. en overpaar weken die biologische pipetjes.. helpt dit niet ruikt het iig lekker naar kokos in huis ;)
Dus niet dweilen..mmm komt het hier fraai uit te zien. :-[ n hoe lang moet je dat niet doen en ook niet stofzuigen, paar dagen maar hoop ik anders heb ik ipv laminaat vloerbedekking van haren :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door