Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door MiepMiep82
#2448867
Hallo iedereen,

Ik voer al een tijde KVV eerst lotgering toen Tamminga.
Ook krijgen de honden pens, kippennekken, staartjes en voorruggen. kip hart, lever, maag.
Nu ga ik dus proberen om zo goed mogelijk een menu samen te stellen, heb al een paar tips gekregen van Hilje,
Maar ook van haar advies om het hier te plaatsen.
Dit is het eerste wat ik kan krijgen en natuurlijk ben ik aan het uitzoeken om nog meer verschillende soorten vlees te krijgen om nog meer te varieren. Wilde gans is nog onder weg. Dus die zal in menu 3 verwerkt worden.
Graag jullie adviesen. vriendelijk bedankt alvast.

Menu 1: Kip-Rund
500 gr. Kipnekken
100 gr. gepureerde groente
75 gr. Pens rund
75 gr. Orgaan kip
250 gr. Kopvlees rund

Menu  2: Vis –rund – paard
500 gr. Zalmkop
100 gr. gepureerde groente
75 gr. Pens rund
75 gr. Orgaan rund
250 gr. paardenvlees
Door ulla
#2448931
Je voert een kilo per dag dus ik denk dat je een hond hebt van rond de 50 kilo.
Voor 2 dagen kan je dit voeren, maar ik zou wel met meer soorten uit gaan breiden.
Je 2e menu kan laxerend werken.
Zowel zalm pens orgaan en paard willen weleens reactie geven geef je daar ook nog eens bladgroenten bij dan wordt je kans op laxeren nog groter.
Maar misschien kan jouw hond er wel tegen.
#2449030
Ik moet eerst over meer vlees gaan beschikken om meer menu's te gaan maken, maar hoe moeten deze menu's anders.

Wij hebben trouwens 8 newfoundlanders van 3 maand tot 12 jaar.
Ik ga kilo bakjes maken en dan bij het voeren zeggen jij krijgt zoveel en jij zoveel.
Door ulla
#2450329
Je zou de zalmkoppen naar menu 1 kunnen zetten en de kippennekken naar menu 2 en kijken hoe dat gaat.
ook kan je een keer alleen pens in je menu verwerken ipv iedere dag pens te geven.
Maar zoals jij het wilt doen kan het ook.
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2452407
hoihoi mia

Voor nu zou ik idd ook zeggen, breng er veel meer variatie in qua diersoorten. Zowel op gebied van orgaan als spiervlees en bot.  ik heb je zojuist een pb gedaan, als je wil kan ik je een heel eind op weg helpen.
De nekken zou ik al gaan vervangen door karkas, bij onze grote beren werken die kleine nekjes niet zo fijn (lees: dat stimuleert het kauwen ipv heel doorslikken)

Zelf voeren wij de jonge generatie nog tot 1 1/2 jaar iedere dag een compleet barfmenu. De volwassen honden voeren we een compleet menu verdeelt over een week. Dit scheelt voor ons gevoel best veel tijd.
We hebben wel voor iedere hond een eigen hoeveelheid. Mijn ervaring is dan ook dat het in kilo`s invriezen van een complete maaltijd vaak niet gaat werken. De een doet het super op 1000 gram per dag, de ander op 1400gr en een derde op 900 gr.
Als je wil, wil ik je er best een keer me helpen. Je mag me er altijd over mailen!  :)

Qua gevoeligheid met diaree heb ik met mijn beren gelukkig geen last. Kleine uitzondering dan voor onze berenmeneer, die geeft bij een combi zalm en lever wel eens spuitpoep..  :-\ Maar verder zijn ze heel gemakkelijk (gelukkig :) 
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door