Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#244481
Onze honden vinden lever ontzettend vies. Ze laten lever altijd liggen. Ik kan het malen met ander vlees, maar dan nog ruiken ze het. Nu heb ik het weekend eens lever in de magnetron gedaan en ja hoor, dat vinden ze wel lekker. Sterker nog ze zijn er dol op. Mijn vraag is nu, zou er dan nog genoeg voedingswaarde in zitten.
Door Lizzy
#244533
Ik denk van wel hoor. Wij mensen eten tenslotte ook lever en ook nooit rauw. Persoonlijk zou ik het niet te vaak geven. Hoewel lever veel goede voedingsstoffen bevat, bevat het ook veel vitamine A en daar hebben ze maar een klein beetje van nodig. En verhit is natuurlijk toch niet helemaal 100% natuurlijk. Vinden ze dingen als niertjes wel lekker trouwens?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#244536
Denk dat de voedingswaarde wel minder wordt, maar dat ligt natuurlijk ook aan de tijd dat het in de magnetron heeft gestaan :-\.
Kun je anders niet eens proberen om de rauwe gemalen lever te overgieten met warm water (of desnoods eerst een paar keer gekookt water)?
Door Lupa
#244537
ik denk dat als een gezonden hond die alles gewoon eet niet moet forceren om bv lever te eten, er zal een reden zijn waarom hij dat niet lust, mischin zegt zijn licham dat het niet goed voor hem is?
Door casangio
#244777
Lizzy schreef: Ik denk van wel hoor. Wij mensen eten tenslotte ook lever en ook nooit rauw. Persoonlijk zou ik het niet te vaak geven. Hoewel lever veel goede voedingsstoffen bevat, bevat het ook veel vitamine A en daar hebben ze maar een klein beetje van nodig. En verhit is natuurlijk toch niet helemaal 100% natuurlijk. Vinden ze dingen als niertjes wel lekker trouwens?
Ja niertjes lusten ze wel, raar he !!!!
Door Gotan
#244798
Gotan eet het ook niet hoor.
Ook kippenlevertjes lust hij niet. Als ik het pureer door de groentesmurrie eet hij het wel.
Door Lizzy
#244880
Ja, maf he! Tja, Pinkel moet ook geen lever. En niertjes vindt madammeke ook niet te knagen. Ik krijg het alleen naar binnen als ik het pureer en door de huttekase meng. Of door de pens. Maar als ze niertjes wel lusten, dan kun je ook niertjes geven en zo nu en dan bijv. wat levertraanolie. Volgens mij ben je er dan ook.
Door Nelly
#245079
Lupa schreef: ik denk dat als een gezonden hond die alles gewoon eet niet moet forceren om bv lever te eten, er zal een reden zijn waarom hij dat niet lust, mischin zegt zijn licham dat het niet goed voor hem is?
Zat ik ook al aan te denken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door