Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2447515
Hallo allemaal,

Ik had een maand geleden het geweldige idee gekregen om met Zoë, onze boxer van 2 te gaan Barfen nadat ze nu al ruim anderhalf jaar KVV eet. Nadat we begonnen waren met BARF kreeg ze in ene hele rode achtertenen, met hierbij ook jeuk!!!
Op aanraden van de fokster, ben ik nu weer terug op KVV om alles te laten herstellen en dan via eliminatie uit te gaan zoeken waarvan ze de rode tenen en de jeuk van krijgt.

Heeft iemand een idee hoelang het duurt voordat de jeuk voorbij is? Ze heeft dus een maand verschillende dieren gebarft (en lekker dat ze het vond.....!!!)
#2447631
Tijdens het Barfen kreeg ze van alles, maar wat ze nog nooit had gegeten: hert, eend, konijn, fazant.  Ik heb dit overgenomen van iemand van Barfplaats, dus wat er helemaal exact in de zakjes zat....(wild of gekweekt) weet ik niet.

Bij de KVV zit rund, kip, lam, vis. Ze krijgt ook zowiezo eendennekken, kipkarkas, zalmkoppen als tussendoortje.

De jeuk en rode tenen zijn gekomen met het voeren van de andere voertjes.  Ben dus benieuwd hoelang het lichaam er over doet voordat het weer 'gewoon' is.
#2447640
ok, interessant.

nou, bij mijn behoorlijk allergisch Reus duurt het tegenwoordig (nu het qua weerstand e.d. erg goed gaat) een paar dagen voordat een reactie zijn lijfje uit is. maar voorheen liep hij wel eens 2 weken met stuk gekrabte oren na 1 hapje verkeerd eten. dat we begonnen met het eliminatie dieet duurde het ongeveer een maand voordat er echt duidelijk verschil was.

zit er in de kvv die je voert dingen als graan of andere toevoegingen?

wat krijgt ze aan tussendoortjes verder allemaal en gaf je daarvan het zelfde toen ze barfte?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door