Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fred33
#2447616
Wie kan ons helpen. Onze hond heeft al maanden ontstekingen aan zijn huid en allerlei andere klachten. Meerdere keren bij de dierenarts voor geweest. Die vermoedt nu een nikkel- en voedselallergie. Hij adviseerde ons om Carnibest eend/rijst te geven. Dit hebben wij geprobeerd maar onze hond werd hier heel ziek van (overgeven/ernistige diaree). Nu wil hij het ook niet meer eten, hij weigert het gewoon. Het is sowieso een hele moeilijke eter. Nu kregen wij het advies om Prins totalcare te geven. Wie heeft hier ervaring mee. Of wie heeft eventueel andere oplossingen. We willen graag dat onze hond opknapt van alle klachten.
Door eelke
#2447620
Goed idee van de dierenarts om vers te gaan geven!
Ik zou wel een andere kvv gaan geven. Bij het vermoeden van een voedselallergie. De meest voorkomende zijn volgens mij voor gevogelte en granen. Dus met eend en rijst zit je dan niet zo heel lekker...
Door suzanne 1
#2447674
Heel goed dat je dierenarts vers aanbeveelt. Honden die al een hele tijd brok eten en toch al niet helemaal lekker in hun vel zitten kunnen nog wel eens heftig op rauw reageren (overgeven, diarree etc.) wat je dus het beste kunt doen is een kvv uitzoeken waar niks geen toevoegingen bij in zitten (Tinlo barfmenu, Haaksbarf bijv.) en daar dan de diersoorten van gaan voeren die hij nog nooit gehad heeft. Wat hij nog nooit gehad heeft kan hij nl ook niet allergisch voor zijn. Houd er evt 1 diersoort achter de hand als je een eliminatie dieet moet gaan doen. En dan de eerste week even mengen met kokend water. Dan is het rauwe er af en geeft het niet zoveel problemen waarschijnlijk.
Oh ja, en ik zou dus niet met vis beginnen, want daar kunnen ze ook sneller van gaan overgeven.
Door erica01
#2448722
Hoi,

ik heb ook een hond met een voedselallergie (voor granen/rijst/kip/rund).
Ik begrijp dat jullie je hond hebben overgezet van brok op vers (?) Dat op zich kan al voor een reactie zorgen. Het zou ook zo kunnen zijn dat jullie hond op één van de ingrediënten van de Carnibest reageert, bijvoorbeeld op de rijst.
Op voerwijzer.nl kun je van diverse soorten KVV nakijken hoe de samenstelling is. Als het de bedoeling is een eliminatie-dieet te doen om uit te zoeken waar je hond allergisch voor is, dan kan dat best een uitzoekerij zijn. Ik zou inderdaad ook voor een KVV kiezen waar maar 1 soort vlees in zit, dat een aantal dagen achter elkaar geven en dan bekijken of je een reactie ziet. Na een paar dagen een andere soort toevoegen zodat je kunt bepalen of daar een reactie op komt en zo verder.
Ik ben zelf begonnen met geit; dat had mijn hond destijds nog nooit gehad. Het nadeel van geit is wel dat het vrij vet is; dat lijkt me voor jouw hond iets minder geschikt om mee te beginnen.
Een ander probleem waar ik (bij mijn andere hond) tegenaan gelopen ben, is dat ze het vlees veel te snel op at waardoor ze dan ging spugen. Dit probleem heb ik opgelost door het vlees te verstoppen in een Kong. Ze eet nu niet alleen langzamer maar is ook meer "verzadigd" doordat ze moet werken voor haar voer.
Op dit forum zul je heel veel informatie kunnen vinden.
Succes!

erica
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door