Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Ada
#2447476
Noura is een jack russel pup van 4 maanden oud, omdat ze demodex heeft heb ik haar op kvv van tinlo gezet.

Als ik daarnaast barf wil geven wat voor verhouding kan ik dan het beste aan houden.

voorbeeld;
(50 % bot, 50 % spiervlees) of moet ik daar dan ook nog orgaan bijgeven.

Heb begrepen dat dat ook in de kvv al zit en wil haar niet te veel orgaan geven.

dit is het menu wat ze op dit moment krijgt.

maandag; tinlo natuurlijk
dinsdag; haaks zalm
woensdag; tinlo kip
donderdag; haaks hert
vrijdag; tinlo konijn
zaterdag; haaks lam
zondag; tinlo makreel

En dit is het menu wat ik er van wil maken

Maandag: tinlo paard
Dinsdag: tinlo konijn
Woensdag: tinlo lam
Donderdag: barf eendennekjes/kalfsvlees, extra sardientje
Vrijdag: tinlo hert
Zaterdag: tinlo makreel
Zondag: barf kippennekjes/lamsvlees, extra eitje

Is dat oke zo of moet er nog wat anders bij?

Bedankt voor het meedenken.

Gr. Ada
Door Kim en Casper
#2447655
In KVV zit idd orgaan. Maar alles is wel in de juiste verhoudingen in een KVV. Dus om alles in balans te houden zou ik idd wat orgaan bij voeren. 45 vleesbot, 25 spiervlees 10 overige ( groente, ei etc ) en 15 orgaan. Even nagaan hoe t zit met pens in de KVV. Dit is altijd gezond om bij te geven. Lamshart bijvoorbeeld kan ook.
Door Lizzy
#2449417
Ada schreef: Noura is een jack russel pup van 4 maanden oud, omdat ze demodex heeft heb ik haar op kvv van tinlo gezet.

Als ik daarnaast barf wil geven wat voor verhouding kan ik dan het beste aan houden.

voorbeeld;
(50 % bot, 50 % spiervlees) of moet ik daar dan ook nog orgaan bijgeven.
Het hangt erg af van de samenstelling van je KVV. Ik weet niet welke KVV je geeft en hoeveel orgaanvlees daar in zit maar stel dat je voor de helft BARF en de andere helft KVV wilt geven en je geeft een KVV merk waar 15% orgaanvlees (inclusief pens) in zit, dan mag je in het zelf samengestelde deel ook best 20% orgaanvlees stoppen. Geef je een merk dat voor 100% uit orgaanvlees bestaat, zou ik zelf 0% orgaanvlees in het zelf samengestelde deel geven. Oh, ik zie dat je vooral TinLo en Haaksbarf geeft. Die bevatten bij mijn weten een vrij laag percentage orgaan (laag voor een KVV). Dus dan zou ik zelf 15% orgaanvlees in het zelf samengestelde deel doen. Tenminste... Dat hangt er ook weer vanaf hoeveel BARF je gaat geven. En daar ga je ook antwoord op geven, dus daar ga ik nu even naar kijken.
Heb begrepen dat dat ook in de kvv al zit en wil haar niet te veel orgaan geven.

dit is het menu wat ze op dit moment krijgt.

maandag; tinlo natuurlijk
dinsdag; haaks zalm
woensdag; tinlo kip
donderdag; haaks hert
vrijdag; tinlo konijn
zaterdag; haaks lam
zondag; tinlo makreel

En dit is het menu wat ik er van wil maken

Maandag: tinlo paard
Dinsdag: tinlo konijn
Woensdag: tinlo lam
Donderdag: barf eendennekjes/kalfsvlees, extra sardientje
Vrijdag: tinlo hert
Zaterdag: tinlo makreel
Zondag: barf kippennekjes/lamsvlees, extra eitje

Is dat oke zo of moet er nog wat anders bij?

Bedankt voor het meedenken.

Gr. Ada
OK, 2 dagen per week BARF dus. Dan komt het in alle eerlijkheid niet zo krap. Dit bovenstaande ziet er prima uit. Ik zou alleen zelf het kalfsvlees vervangen door rund. Dat is nog gezonder. Ik zou zelf dat sardientje uit je zelf samengestelde maaltijd weg laten want je geeft al makreel. En een hele maaltijd makreel is al best veel. Je kunt nog een eitje geven, op die dag, in plaats van sardien.
Door Ada
#2449662
Dank je wel Lizzy voor je duidelijke uitleg. 

Naar de organen moet ik toegroeien denk ik. Vandaar dat ik het eerst op deze manier wil doen. Dan weet ik dat ze door de kvv in ieder geval alles binnenkrijgt.

Het sardientje vind ze toch wel heel erg lekker dus ga ik de tinlo makreel maar vervangen.

Groetjes Ada
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door