Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kattie
#24306
hallo allemaal
een vriendin van me heeft een oudere kat waarmee ze aan de versvlees is gegaan.hij vind t heerlijk maar heeft toch wat problemen ermee (diaree,overgeven)kan het een idee zijn om tijdelijk extra probiotics toe te voegen?en wat kan ze dan het beste toevoegen?
Door sylvia
#24309
kattie schreef: hallo allemaal
een vriendin van me heeft een oudere kat waarmee ze aan de versvlees is gegaan.hij vind t heerlijk maar heeft toch wat problemen ermee (diaree,overgeven)kan het een idee zijn om tijdelijk extra probiotics toe te voegen?en wat kan ze dan het beste toevoegen?
Je vriendin zou ook kunnen proberen de darmen eerst tot rust te brengen door er gekookt water over het eten te gooien,en zo langzaam aan de kat over te wennen.Probiotics kun je kant en klaar kopen (informeer eens bij http://www.dumuchi.nl) Je vriendin kan ook eens kijken of haar kat vuile pens lust,Tijger vond dat altijd heerlijk.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 18 nov 2003, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#24336
ja die E had ik weg gehaald en nu staat tie er weer,maar klik eens op die link hij doet het wel ??? Raar want ik had perongeluk die e erachter gezet en toen deed hij het niet,e weg gehaald en toen deed hi het wel maar de E staat er nog en hij linkt wel goed door.......raadselachtig ???
Door Angelique
#24337
sylvia schreef: ja die E had ik weg gehaald en nu staat tie er weer,maar klik eens op die link hij doet het wel ??? Raar want ik had perongeluk die e erachter gezet en toen deed hij het niet,e weg gehaald en toen deed hi het wel maar de E staat er nog en hij linkt wel goed door.......raadselachtig ???
Jaaa jaaaa, snap het :-\
Door sylvia
#24344
Angelique schreef:

Jaaa jaaaa, snap het :-\
ja ja ::) ;D maar ik snap hem wel ,op de één of andere manier stond het dubbel tussen de tags,hoe het kan ikke niet weten,mar vandaar dat hij wel linkte ,er stond onder de dumuchie gewoon dumuchi,heb nu de dumuchie verwijderd.......blij weer ;D ;D ;D ja hé 8)
Door Angelique
#24351
sylvia schreef:

ja ja ::) ;D maar ik snap hem wel ,op de één of andere manier stond het dubbel tussen de tags,hoe het kan ikke niet weten,mar vandaar dat hij wel linkte ,er stond onder de dumuchie gewoon dumuchi,heb nu de dumuchie verwijderd.......blij weer ;D ;D ;D ja hé 8)
:D :D :D
Door Loeka
#24369
Mijn kat had voordat zij overging op vers ernstig last van diarree. De DA schreef probiotics voor, omdat er nog allerlei onderzoeken liepen. De probiotics brachten haar darmen TIJDELIJK tot rust. Bij mijn kat hield dat in dat ik elke 3 weken een zakje probiotics door haar eten moest doen. Zij kreeg protexin, een zakje van 5 gram verdeeld over 5 dagen. Of dit te verkrijgen is buiten de DA om weet ik niet.

Maar kan het zijn dat die senior last heeft van de omschakeling, dat had mijn kat wel. Ze vond het ook erg lekker, maar braakte het net zo hard weer uit. Ik heb het toen tijdelijk heel kort in de magnetron gedaan. Dit ging goed, en toen heel geleidelijk steeds meer "echt" vers er bij. Nu heeft alleen nog maar vers(Carnibest) en af en toe nog wat dieetbrokjes die ik door het huis gooi ;D

Groetjes,

Loeka
Door kattie
#24467
het voer verwarmen of overgieten met gekookt water heeft ze al geprobeerd,het hielp wel wat,maar toch gaat het nog niet echt soepel,dus vandaar dat ze extra probiotics toe wil voegen.omdat de kat toch al ouder is (9) is hij toch wat kwetsbaarder voor dat soort dingen,en zij hoopt hem op deze manier wat extra steun te kunnen geven om aan het voer te wennen.
Laatst gewijzigd door kattie op wo 19 nov 2003, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#24473
kattie schreef:
het voer verwarmen of overgieten met gekookt water heeft ze al geprobeerd,het hielp wel wat,maar toch gaat het nog niet echt soepel,dus vandaar dat ze extra probiotics toe wil voegen.omdat de kat toch al ouder is (9) is hij toch wat kwetsbaarder voor dat soort dingen,en zij hoopt hem op deze manier wat extra steun te kunnen geven om aan het voer te wennen.

Dan kan je eens op de site van dumuchi kijken,het is bijna onmogelijk dat die het niet hebben,en als ze het niet hebben dan hebben ze het alsnog. ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door