Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Cisje
#2446878
Dag allemaal,

In eerste instantie was ik opzoek naar een kvv om mee te beginnen maar na op dit forum rond te lezen raak ik er toch meer van overtuigd om te gaan barfen.

Vrijdag ga ik ons asielhondje ophalen waarvan ze denken dat ze een voedselallergie heeft. Ze staat nu op een hypoallergene brok.

Ik denk erover om te beginnen met alleen eend ook geen groenten oid toevoegen.
Als ik dan het volgende bestel, mis ik dan nog iets?

Eendennek
Eendenlever/hart
Eendenvlees (lobsnit)
Door Lizzy
#2446898
Wat is lobsnit?

Ik ga er vanuit dat ze nog nooit eerder eend heeft gegeten? Zo niet:

Dit is prima om 6 a 9 weken te geven. En na die weken zul je eens per 2 weken een nieuw diersoort toe moeten gaan voegen.
Door eelke
#2446962
Oh, wel goed dat je je gaat verdiepen! Iedereen is altijd bereid hier je te helpen en mee te denken, dus volgens mij komt het vast goed!

Nee, niet zo handig die lobsnit. En ook erg duur volgens mij, en eigenlijk is het ook geen echt spiervlees.

Konijn is over het algemeen makkelijker aan te komen, ik voer dan;
karkas
spiervlees
nier
lever
hart/long (zit aan elkaar vast)

Ik heb een voedseldrogertje om snackjes te maken, spiervlees in kleine stukjes als beloning, en konijnenoren als grotere snack.
Door Laura1901
#2446964
Je schrijft dat ze denken dat ze een voedselallergie heeft, misschien is het dan toch handig om wat meer te weten te komen. Is er bekend en/of onderzocht waarvoor ze allergie heeft. Het zou best een granen-allergie kunnen zijn, dan zou je gewoon kunnen gaan barfen met meerdere diersoorten.

Anders zou ik denk ik ook eerder voor konijn gaan.

Succes!!
Door Cisje
#2446968
Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind het ook prima om met konijn te beginnen ipv eend.
Wat betreft de allergie, ze heeft sowieso een mijtenallergie dat is onderzocht en daar heb ik de uitslagen van. Wat de voedselallergie betreft weten ze dat niet zeker. Ik wilde beginnen met iets wat ze nog niet kent en van daaruit opbouwen en vleessoorten toevoegen ipv eerst een reactie opwekken en dan daarmee starten.
Ik heb een verleden met een hond met voedselallergie en de eerste tijd zat ik continue bij de da ivm oorontstekingen enz.

Dan de konijn eens kijken of ik dat kan vinden!
Door eelke
#2447144
De koppen eet Joep inderdaad ook niet... moest ze steeds pletten nou, dat is ook geen leuk karwij, dan maar 50 cent meer betalen ;)
(houdt jezelf maar voor dat Tinlo konijn volgens mij 4,85 per kilo is...kun je bekijken wat je nu bespaard!)

Schouders is met bot inderdaad. Wel meer bevleesd dan de karkassen.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2447150
Precies het verhaal van Xerox, verstandig dat je gaat elimineren!

Let er wel op dat tam konijn en wild konijn als twee aparte diersoorten gezien moeten worden... Persoonlijk zou ik met tam konijn beginnen, daarvan weet je vrijwel zeker dat je er heel regelmatig aan kunt komen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door