Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2445380
Mijn Cane Corso heeft al sinds hij jong is vele problemen met zijn gewrichten. Enkele maanden terug ging het heel erg slecht. Hij heeft hele heftige artrose in zijn knieen en hij ging al bijna niet meer mee met wandelen. Toen kwam iemand met Anarthron, een middel dat gegeven wordt met 4 injecties, om de week 1. Na de 3de spuit is hij gigantisch opgeknapt. Nu anderhalve maand later gaat hij alle wandelingen mee. Dit houdt in dat er dagen zijn dat hij 5 uur wandeld. En vorige week 9 uur aan het strand heeft lopen rennen en spelen. Hij is speelser dan ooit, loopt niet meer mank en is super vrolijk. Ik ben erg echt onwijs blij mee en wilde het even delen zodat misschien meerdere honden hier wat hebben. Nog niet alle dierenartsen zijn bekend met dit spul namelijk!  :biggrin2:

Dit spul zou een half jaar tot een jaar moeten werken, ik ben erg benieuwd maar in ieder geval is het voor mij echt een wondermiddel. Hij is nu 5 en ik denk dat hij anders niet lang meer had mee kunnen hobbelen  :(
#2445730
Ik heb bij mijn hond ook anarthron geprobeerd. Een paar maanden geleden de 1e sessie van 4 weken, helaas geen verbetering. Over een paar weken moet ik de 2e sessie doen, en soms komt dan pas de verbetering. Dus we zullen het zien. Moet wel zeggen dat het een hond van ruim 13 is, en echt wel op begint te raken. Maar ik vond het wel het proberen waard, want bij enkele honden werkt het wel heel goed.
Nu staat ie op de Rimadyl, dat helpt wel.
#2446857
Is het pure pijnstilling? Ik zou dan daarnaast de beweging persoonlijk ook aanpassen, hij voelt de pijn niet maar de vorming van artrose gaat gewoon door waardoor de pijn alleen maar zal toenemen, ik persoonlijk zou de hond zeker niet overbelasten. Wel heel fijn dat hij nu weer zo vrolijk is en kan genieten, ook voor jullie!
#2446952
Nee het moet de verstopte vaatjes die het smeermiddel van het gewricht produceren weer ont verstoppen. Dus het is de bedoeling dat er weer gewrichtsmeermiddel aangemaakt kan worden omdat de vaatjes dan niet meer verstopt zijn.
Uiteindelijk als het werkt, is het idd pijnstillend omdat er weer een smeerlaag tussen het bot bot kontakt zit.
#2446991
Nox heeft er enorm veel baat bij gehad. Nou moet ik er wel bij zeggen dat we een relatief vroege diagnose LSI hadden en dus ook in een vroeg stadium de ontstekingsreactie konden bestrijden. Anarthron heeft daaraan een goede impuls gegeven, ze is nog steeds een vrolijke blom die alles doet waar ze zin in heeft. Als onderhoud krijgt ze een lage dosis trocoxil.
Haar LSI is dus ook niet erger geworden de afgelopen jaren :)
#2446998
Lil schreef: Ik heb er nog niet veel over gevonden. Wat zijn de (mogelijke) bijwerkingen en helpt het ook bij honden die al jaren een zeer ernstige vorm van artrose hebben?
Geen idee. Het lijkt me dat je in een vroeg stadium een betere inverstering doet met dit soort therapieen.  Maar of het de moeite waard is kan alleen een goed d.a. je vertellen adhv onderzoek van je eigen hond. Het verschilt heel erg van hond tot hond.

hier een linkje:

http://www.eurovet.nl/producten/anarthron
#2682575
Ik geef dit topic even een schopje. Ik zie dat gelijktijdig gebruik met NSAID wordt afgeraden. Dus geen rimadyl met anatrhon.

Ik ben aan het overwegen om Baloe dit te geven, maar hij kan niet zonder zijn pijnstilling. Is het alleen voor 1 a 2 dagen, of mag hij gewoon echt geen NSAID meer?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door