Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door The_Pinguin
#239780
Wel ik bezit nu 6 maanden een Tibetaans Tierier en heb zo'n beetje van aales geprobeerd met voer (droge brokken, blik enz.) na advies van een goede vriend vernam ik meer over carnibest en met wat zoeken trof ik een verkoper in de stad aan welke mij wat kilo's kon verstrekken. Het diertje eet nu voor het eerst zeer smakelijk zijn bak leeg (al 14 dagen)...echter pas ik de voeding (2 x daags) een beetje aan. De ene dag met wat runder bouillon en wat zilvervliesrijst, dan weer met Spercibonen, tomaatje en een stukje fruit (banaan)..natuurlijk hou ik haar gewicht in de gaten....schitterend hoe ze erop reageerd moet ik zeggen...... dus mijn vraag aan jullie..... hoe en wat vinden jullie van het merk carnibest en wat zijn jullie ervaringen op de lange termijn tot nu toe....en misschien hebben jullie wat tips wat ik nog meer als variatie door haar eten kan voegen.... alle tips zijn van harte welkom natuurlijk....alvast bedankt voor het meedenken.
Door Ollie
#239785
???Waarom pas je de voeding aan als ik vragen mag? ???

Carnibest is een complete maaltijd, dus ik zou er niks aan toevoegen!

Ik vind carnibest een heel goed voer!

Als je graag wat wilt afwisselen, zou ik gewoon een paar maaltijden per week zelf wat in elkaar prutsen.

En 1 pensdag in de week inlassen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#239803
Cb is op zich prima :D. Dat je er af en toe wat groente bij doet is geen probleem, maar ik zou die rijst toch achterwege laten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#239812
[quote="tieneke"]
Je geeft toch geen gekookte spercibonen?
[/quote]

Nou, liever gekookt dan rauw :-\.....toch ???
Door Peet
#240208
Zoals al gezegd, is CB al compleet. Er zit ook al rijst in, dus de zilvervliesrijst zou ik er niet nog eens extra bijgeven.

Wel geef ik ook regelmatig een tomaatje of een appeltje bij, maar dat is meer voor de lekker dan iets anders. Ik vind CB erg goed!
Door Robert Koncarevic
#240249
Ik geef mijn pup nu al 1 maand cb. Hij eet zijn bak binnen 30 seconden leeg en besteed dan 1 minuut met het schoonlikken van zijn bak.

Ben zeer tevreden over het voer!

Groeten,

Robert en Sari
Door tieneke
#240293
[quote="Angelique"]
Nou, liever gekookt dan rauw :-\.....toch ???
[/quote]
Beter rauw.
Ik bedoelde feitelijk uit blik ;)
Door Elise
#240299
Ook ik voer mijn honden CB en ben hier erg tevreden over. Ze vinden het erg lekker en zien er goed uit :)
Wel geef ik ook af en toe iets extra erbij, voor de afwisseling, maar dit is in principe niet nodig, zoals al gezegd is is CB compleet.
Door Lizzy
#240664
Even over sperziebonen. Het is mij nog steeds onduidelijk of het volgende ook voor honden geldt (maar ik geef geen rauwe sperziebonen):

"sperziebonen en snijbonen, zitten zogenaamde lectinen. Dit zijn stoffen die schadelijk kunnen zijn voor mensen die bonen rauw eten. Rauwe of onvoldoende verhitte peulvruchten en bonen kunnen de werking van de darmen ernstig ontregelen en bij langdurige consumptie de nieren beschadigen".
Door nancy
#242366
Van die rauwe boontjes heb ik ook gelezen voor mensen dat het ongezond is. Ik denk zelf dat het ook voor een hond niet goed is, maar dat is niet wetenschappelijk onderbouwd ;D
Ik geef mijn hond trouwens wel geregeld een schaaltje gekookte boontjes uit pot of blik, omdat hij daar enorm dol op is, gewoon naast de kvv, als extra traxtatie. Maar omdat Tineke daar iets over schrijft, ga ik nu twijfelen of dat misschien ook slecht is voor een hond, maar waarom dan?
Door tieneke
#242473
[quote="Lizzy"]
Even over sperziebonen. Het is mij nog steeds onduidelijk of het volgende ook voor honden geldt (maar ik geef geen rauwe sperziebonen):

"sperziebonen en snijbonen, zitten zogenaamde lectinen. Dit zijn stoffen die schadelijk kunnen zijn voor mensen die bonen rauw eten. Rauwe of onvoldoende verhitte peulvruchten en bonen kunnen de werking van de darmen ernstig ontregelen en bij langdurige consumptie de nieren beschadigen".
[/quote]
Dus dan maar blancheren of koken?
Of geen spercibonen....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#242481
Gitte krijgt hier ook weleens spercieboontjes (soms ook uit een potje) naast de Carnibest, m'n vriend kookt dan ietsje meer en wat overblijft krijgt zij erbij. Denk niet dat het iets toevoegt, maar ze vind het heel erg lekker, dus ik zie er geen kwaad in. Doe dit ook niet elke dag, maar ongeveer eens in de 2 weken.
Door Nelly
#244675
Als er hier gekookte boontjes of erwtjes en worteltjes over zijn gaan ze ook door het voer hoor! Gewoon, voor de lekker :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#244814
[quote="tieneke"]
Dus dan maar blancheren of koken?
Of geen spercibonen....
[/quote]

Ik zou zeggen, blancheren, die hele rauwe dan. Ze worden dan ook (hier) beter geaccepteerd. Uit een blik kunnen ze zo de bak in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door