Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2445549
dat ik het toch eng vind dat ik niet ent, en dit is er 1 van.
Tom werd gistermorgen slecht wakker, wilde niet knuffelen, lag te trillen op de bank, wilde niet eten, niet snoepen...Normaal houd trillen in dat ie de dunne heeft dus in de tuin gezet, ging in spelbuiging liggen, gras eten, rusteloos rondlopen maar verder niks.

Knapte op na het lopen en we moesten een dagje weg dus besloten toch gewoon te gaan, tegen 3 uur werd ie enorm onrustig, naar buiten, 2 keer achter elkaar spugen, gras eten en diarree, knapte weer op dus toch de afspraak door laten gaan.
Ging prima tot een uur of 8, weer trillen, niet willen eten...los gelaten op gras, spelbuiging, snuffelen en diarree, maar daarna vrolijk en blij.

Vannacht om 6 uur maakte hij me wakker, heeft in de stromende regen een kwartier op het gras gezeten, kotsen, diarree en rusteloos rondlopen en weer die spelbuiging.
Weer gaan slapen en tegen 9 uur ging het redelijk, wel trillen maar er kwam niks uit.
Ik moest eigenlijk weg maar dat maar afgezegd, in de loop van de ochtend weer spugen, diarree in de middag, trillen naast me. Wilde wel eten en ook zijn snoep wilde hij wel.
Vanmiddag ook met zijn vriendje gerend.

Dat is het rare, op het oog lijkt er niks mis, maar die ontlasting (zit ook veel slijm bij..) en dat spugen..

En nou vanavond met de laatste ronde, als de riem toevallig iets strakker stond ging hij hoesten of reverse sneezing, hij at weer veel gras en vlak bij huis toen de riem niet eens druk uit oefende maar gewoon strak stond zeg maar deed ie aan projectiel kotsen, het was donker buiten maar het leek of er sliertjes bloed in zaten  :-\

Thuis wilde hij wel zijn snoepje...

Ik kan er echt geen touw aan vastknopen, ben toch altijd bang voor weil en parvo maar als ik daar weer eens over lees past dat toch ook niet...
Koorts heeft ie niet...

Ik niet snap niet, als hij nou ziek toonde zat ik nu nog bij de da maar dat is gewoon niet zo...
Iemand enig idee?
Door bosnimf1976
#2445676
Kan alleen zeggen dat onze hond 2 dagen enorm aan de race is geweest en haar vriendinnetje nu ook.Misschien heerst er iets. Ik weet ook dat sommige honden van die spelbuigingen maken juist als ze buukpijn hebben.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2445914
Er heerst volgens mij inderdaad iets. Wodka en Dommelsch hebben het allebei gehad. Diarree en spugen, in afwisselende variaties. Boomer heeft het ook gehad. Eigenlijk een week of 2 zoet mee geweest. En als je denkt dat het voorbij is, volgt er nog een "staartje".

Met name Boomer vertoonde de "spelbuigingen", die had echt buikpijn. Dat heb ik bij mijn eigen honden niet zo gezien. Die waren gewoon lamlendig.

Beterschap, het is balen.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2445915
Overigens is het slijm bij de ontlasting ook heel herkenbaar. Dat was hier het begin en het einde van het proces. (Zeg ik voorzichtig, hier zijn ze net weer een dag of twee normale ontlasting aan het produceren.)
Door Martine-Tom
#2445929
Ah er zijn er meer  :-\
Vannacht niet wakker gemaakt...had ie het maar wel gedaan want nu lag het kleed onder (en dan ben ik even blij dat ik een smurf heb en geen 2 beren  ;)).
Gister was het echt een slijmpakket dus hopen dat dat het einde in heeft geluid...
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2445930
Afgelopen week heeft Max een dag gespuugd en is flink aan de diarree geweest. Hij heeft een dag gevast, enkel wat geitenmelk gehad en daarna was het over.
Door rosmin
#2445996
Zorro heeft al ruim een week diarree/ van spuitpoep met bloed en slijm erbij tot vieze drab ,en eergister voor het eerst een een gewoon drolletje. Helaas van korte duur; het is nu weer drab wat eruit komt. Met hem zijn we naar de DA geweest en hij had vermoedelijk een infectie gekregen door het eten van verse kippenmest wat op de weg ligt.
Maar het is blijkbaar nogal besmettelijk ,want 2 dagen later begint Sam ook. Afgelopen week 2-3  nachten een paar keer met mijn slaapkop naar buiten om ze te laten poepen (nou ja poepen....) en 'morgens de keukenvloer poetsen om de troep weg te krijgen die er ligt. Bleh!
Vanmorgen was de vloer schoon; dus het gaat vooruit hoop ik. Ze krijgen nog Finidiar tot na het weekend en lichtverteerbaar eten en ik hoop dat het dan over is, anders opnieuw naar de DA om uit te zoeken wat er mis is.
Door Martine-Tom
#2445997
Dat was mijn idee ook, als het maandag nog zo is breng ik maar eens wat ontlasting weg ff laten onderzoeken dan...
Door Martine-Tom
#2446020
vanaalst schreef: he get altijd waardeloos...klinkt id als een virusje...
geef je hem okugest?
Yep...helpt nog niet echt :-\
Door bosnimf1976
#2446479
Hier blijft het ook aanrotzooien. Nou heeft onze hond wel iets chronisch niet goed aan haar darmen maar het ging vandaag ook weer de hele dag door.
Door Martine-Tom
#2446482
We hebben vandaag 4 keer gelopen, 4 keer ontlasting en nog 2 extra tripjes, vannacht op het kleed dus de teller staat op 7 voor vandaag  :-\
Spugen heeft ie niet gedaan dus we gaan vooruit  :D
Door TMG1961
#2448753
Hoe gaat het nu met hem?
Pixie heeft sinds gisteren ook last van overgeven en sinds vandaag ook diarree erbij. Hond van kennis hetzelfde, dus denk dat het ook hier in het zuiden is gearriveerd
Door Martine-Tom
#2448843
Ik hoor het hier ook van steeds meer honden... Met Tom gaat het inmiddels prima, ontlasting is nog niet helemaal optimaal maar het is geen diarree meer in elk geval. Spugen doet ie ook niet meer. Vandaag is ie dan ook een dagje naar zijn "oma" geweest  :)
Door inni
#2448864
TMG1961 schreef: Hoe gaat het nu met hem?
Pixie heeft sinds gisteren ook last van overgeven en sinds vandaag ook diarree erbij. Hond van kennis hetzelfde, dus denk dat het ook hier in het zuiden is gearriveerd


rap, rap, de grens toe ;D


Hopelijk zijn al die zieken spoedig weer helemaal in orde.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door