Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door TMG1961
#2445574
Ik heb een vraagje..Mexx en Tyson, de honden van wandel vriendin staan sinds een dikke week op KVV. Mexx is een Am Bull en Tyson een Cane Corso. Nu hebben beide sinds ze op KVV staan last van flink kwijlen..de slierten hangen met grote regelmaat te bungelen. Voorheen toen ze nog volledig op brokken stonden hadden ze er geen last van.

Kan dit ook een vorm van ontgiften zijn? En indien ja, wordt dit vanzelf weer minder cq verdwijnt het weer?
#2445577
[quote="TMG1961"]
Ik heb een vraagje..Mexx en Tyson, de honden van wandel vriendin staan sinds een dikke week op KVV. Mexx is een Am Bull en Tyson een Cane Corso. Nu hebben beide sinds ze op KVV staan last van flink kwijlen..de slierten hangen met grote regelmaat te bungelen. Voorheen toen ze nog volledig op brokken stonden hadden ze er geen last van.

Kan dit ook een vorm van ontgiften zijn? En indien ja, wordt dit vanzelf weer minder cq verdwijnt het weer?
[/quote]
Misschien vinden zij het vreeeeeselijk lekker :D
Door TMG1961
#2445589
Misselijk zijn ze niet, ze krijgen 1 keer per dag te eten en wel 's avonds en wij lopen alleen 's ochtends samen.
Ook komen ze al aangerend als ze me zien om hun gedroogd snackje te komen halen. Lekker vinden ze het beide wel
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2445766
Het kan ook zijn dat 1 keer per dag een iets te snelle overgang is van brok naar Kivo.
Als ze het verdeelt over 2 keer per dag  zou het misschien helpen.

Krijgen ze wel genoeg ?

Ik weet van  deze grotere rassen dat ze soms wel ruim 1,5 a 2 kilo per dag Kivo opeten ,meer dus dan van een andere KVV.
Door TMG1961
#2445771
Ze kregen altijd al 1x per dag te eten. Ze krijgen nu ieder 1kg per dag..ze wegen beide tussen de 45 en 50kg en mogen alle twee wel een kilootje of 5 afvallen
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2446283
Best kans dat ze hongerig zijn, KVV zal ws sneller verteren als brok, daarom kunnen ze leeg zijn in de morgen...
Ik zou toch wat meer voeren in het begin, of `s morgens wat geven, als ze aan vlees zijn gewend weer afbouwen.
Door Martine.
#2446373
Even afwachten denk ik. Ik vind hongerig een plausibele verklaring. Als ze gaan afvallen dan kan je het denk ik inderdaad op zeker als honger bestempelen.
Door wijkje
#2446468
Toen Zora hier kwam en op brok stond, kwijlde ze vaak en veel..En Zora is wel hond waarbij het lijkt dat ze onverzadigbaar is ( ze is gesteriliseerd)
En ik moet zeggen dat het kwijlen wel minder is geworden nu ze barft.
Dus een echte verklaring heb ik niet dat honden meer zijn gaan kwijlen..Misschien toch hongerig ?
Door nienk
#2447577
theorietje:

brokken zijn droog. mogelijk krijgt een hond van brok eten dus een droge bek. een hond die lang brok eet, zal wellicht de droge bek compenseren met het aanmaken van meer speeksel, zodat de brokken makkelijker gegeten en beter verteerd worden.

vlees is nat, krijgt de hond geen droge bek van. hoeft geen extra speeksel aan te maken. maar de speekselklieren zijn gewend aan speeksel aanmaken, dus die maken nog speeksel aan alsof de bek droog is. maar dat is bek niet --> overtollig speeksel loopt uit de bek --> hond kwijlt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door