Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Laura2004
#243731
Ik geef sinds kort pakjes stawi aan mijn honden:pens, kip en rundvlees. Het is gewoon rauw vlees. Ik ben daarop overgestapt omdat vlees kopen bij de slager een beetje te duur werd. Ik vroeg me af of iemand weet of dit goed vlees is. Ik geef het natuurlijk in combinatie met g en f mix en af en toe wat kippevleugeltjes en ander vlees. Maar ze krijgen bijna iedere dag een paar pakjes stawi. Ik twijfel of het wel goed is omdat er verder niet op de verpakking staat wat de ingredienten zijn er staat alleen op of het rundvlees is of kip of pens.
Alvast bedankt!

Groetjes Laura en Kai
Door tieneke
#243743
[quote="Audrina"]
Stawi is toch hetzelfde als Smuldier?


[/quote]
Ja ;)
Door Laura2004
#243744
Ik heb geen idee! het zit in van die vierkante pakjes van 400 gram. Maar is smuldier wel goed voer?
Door tieneke
#243748
Let wel goed op of het kompleet is ;)
Staat op de verpakking.
En of het goed voer is :-\
Laat ik het zo zeggen:je hebt een mercedes en een lada.
Door Audrina
#243751
Over Smuldier lopen de meningen hier nogal uiteen. Hier krijgen de honden het ook heel af en toe, bijvoorbeeld als we op vakantie zijn en er is daar niks anders te krijgen (geen zin om telkens m'n eigen kvv mee te slepen). Voor tijdelijk vind ik het best aardig voer maar naar mijn idee is het niet zo compleet als bijvoorbeeld Bibi of Carnibest en kan je je hond er ook beter dingen naast geven zoals eetbare botten (lamsribben, kippe-nekjes, etc) en misschien wat groente & fruit, yoghurt, e.d. om er zo voor te zorgen dat ie niks tekort komt. Maar dat is mijn persoonlijke mening. ;)
Door Lizzy
#243757
[quote="tieneke"]
Let wel goed op of het kompleet is ;)
[/quote]

Je kunt enkelvoudig vlees natuurlijk ook gemakkelijk zelf aanvullen!

Op deze site kun je misschien wat meer informatie vinden over wat er in het product Stawi zit: http://www.diervoeding.com/index.php?load=3
Door Laura2004
#243764
Ze krijgen daarnaast om de dag een groente en fruit mix:chinese kool, bloemkool, broccoli, wortels, paprika, tomaat, courgette enz en appels, banaan, mango, veel sinaasappels, meloen, cocosnoot, hazelnoot en walnoot, zit daarin. Ook krijgen ze : maiskiemolie, olijfolie, levertraan en lijnzaadolie iedere dag een dessertlepel. Ze krijgen iedere dag een paar kippenekjes of wat ribbetjes. Ook krijgen ze een keer in de week wat yoghurt en een rauw ei. Ze krijgen dus niet alleen een pakje stawi.
Ik gaf ze eerst iedere dag vlees van de slager runderlappen, geiteribben , lamsribben, vuile pens , lamshart , hele kippen, maar dat kostte me iedere week meer dan 20 euro alleen aan vlees, bijna meer geld dan dat ik aan mijn eigen eten uitgeef, (ik eet zelf nl. geen vlees)dus toen ben ik op stawi overgegaan. Als ik een slachthuis of slagerij vindt waar het wat goedkoper is dan stop ik met stawi, maar voorlopig heb ik dat nog niet gevonden.

Groetjes Laura
Door Lizzy
#243808
Laura2004 schreef: Ze krijgen daarnaast om de dag een groente en fruit mix:chinese kool, bloemkool, broccoli, wortels, paprika, tomaat, courgette enz en appels, banaan, mango, veel sinaasappels, meloen, cocosnoot, hazelnoot en walnoot, zit daarin. Ook krijgen ze : maiskiemolie, olijfolie, levertraan en lijnzaadolie iedere dag een dessertlepel.
Als ik jou was zou ik zelf ietsjes minder koolsoorten voeren. Koolsoorten zijn gezond hoor, maar ze kunnen ook de werking van de schildklier belemmeren.
Ze krijgen iedere dag een paar kippenekjes of wat ribbetjes. Ook krijgen ze een keer in de week wat yoghurt en een rauw ei. Ze krijgen dus niet alleen een pakje stawi.
Ik neem aan ribben van lam of geit of kalf ofzo? Ze mogen overigens best 2 of 3 eitjes hoor!
Ik gaf ze eerst iedere dag vlees van de slager runderlappen, geiteribben , lamsribben, vuile pens , lamshart , hele kippen, maar dat kostte me iedere week meer dan 20 euro alleen aan vlees, bijna meer geld dan dat ik aan mijn eigen eten uitgeef, (ik eet zelf nl. geen vlees)dus toen ben ik op stawi overgegaan. Als ik een slachthuis of slagerij vindt waar het wat goedkoper is dan stop ik met stawi, maar voorlopig heb ik dat nog niet gevonden.

Groetjes Laura
Ja, runderlappen enzo: allemaal veeeeeel te duur! Zo houdt geen mens het inderdaad vol. Wat je zou kunnen doen is je slager vragen om de snijdsels of snijlingen. Dit zijn de stukken vlees die overblijven nadat ze er lapjes vlees voor de verkoop van hebben gesneden. Dit zijn de stukken vlees die te zenig zijn en te vet om te verkopen. Normalitair verkopen ze dit aan de kroket-industrie en da's nou net HET vlees dat jij goed voor je honden kunt gebruiken. Vaak betaal je nog geen vier euro per kilo voor deze snippers/snijlingen!

Vuile pens kost bij een zelfslachtende slager drie keer niks. Ik wed dat dat goedkoper is dat de Stawi-pens. Vaak kun je dit voor 1 euro de kilo wel kopen.
Door Laura2004
#243890
Ik haalde het bij een islamitische slagerij en daar was een beetje een communicatie stoornis. Ik kreeg daar ook gratis botten, maar ik had het idee dat die te hard waren. Pens was daar ook goedkoop, maar al het andere was duur. Ik denk dat er bij mij in de buurt geen zelfslachtende slagerij is jammer genoeg. Maar ik heb hier op barfplaats een adres gekregen van een slagerij dus ik zal het daar wel vragen. Harstikke bedankt in ieder geval.
Door Laura2004
#243894
ze krijgen inderdaad geit of lamsribben. ik kan namelijk nergens kalfsribben vinden.
Door Ollie
#244548
Ze hebben hier vanmorgen ook een maaltijd stawi kip gegeten, nou dat ging erin als ketelapper! ;D

Vanavond krijgen ze energique!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door