Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door robbiekomvoor
#2443309
En niet zo'n klein beetje ook :-\
In de tuin staat een parasolvoet wat groen uitgeslagen is van de algen en mijn honden zijn er helemaal gek op,het ding was helemaal groen,maar is nu spier wit gelikt....
Algen krijgen ze genoeg in hun voeding,ik voer veel wild en bio vlees.
Wat doe ik verkeerd? :-\
Door henneke
#2443605
waarom ga je er vanuit dat je iets fout doet ? ik denk dat ze het gewoon heel erg lekker vinden net zoals die van mij half verteerd gras heerlijk vind  ;)
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2444076
Het kan ook een gedragskwestie zijn.

Zo weet ik ook zeker dat ze hier optimaal gevoerd worden ,
maar als ze zin hebben in kattekwaad dan gaan ze plotseling modder eten uit de vijver  ???

Eentje begint met een beetje krabbelen en maakt een kuiltje ,de ander wil weten wat daar gebeurt en de derde gaat een hap nemen
en dus moeten de andere 2 ook .

Zo heb ik ook es een periode meegemaakt dat eentje begon met de bast van de berkenboom eraf trekken .
Dus de anderen keken geinteresseerd toe en deden het na.
Doordat ik boos werd (en er aandacht aangaf) werd het erger natuurlijk.
Het was ook altijd dezelfde berk ,naar de andere berkenbomen in de tuin  keken ze niet om.

Als ik ze afleid en iets ga doen verliezen ze hun interesse.

Ik heb er uiteindelijk wat hekjes om heen gezet en het was na 3 weken uit hun systeem.

Misschien tijdelijk een stukje kippegaas ofzo om de parasol heenzetten om het gedrag te doorbreken?
Door nicolette
#2444087
Sommige dingen zijn voor honden ook onweerstaanbaar lekker. Mals gras, vijverplanten, zeewier, kattenpoep, mensenpoep.. Weet nu niet of het gelijk ook een tekort is.

Gr. Nicolette
Door Lizzy
#2444342
Ik weet niet wat je allemaal voert. Maar zo te lezen geen groenten. En het kan zijn dat je honden dat compenseren door het eten van alg (om de basisch/zuurverhouding te verbeteren). Maar het kan ook dat ze het gewoon lekker vinden. Ja, zet mij een bak bosbessen voor mijn neus, al zit er 3 kg in maar ik kan ook niet stoppen met eten tot het op is. Heb ik dan een tekort? Of vind ik het gewoon lekker?
Door robbiekomvoor
#2444930
Ik voer erg gevarieerd en vrijwel dagelijks rauwe groente mix,ze hebben ook pas een chlorella kuurtje achter de rug.
De parasol voet staat er al een paar jaar en voorheen hebben ze er nooit naar omgekeken.
Ik ga er maar van uit dat het niets bijzonders is en dat ze het gewoon erg lekker vinden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door