Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door joel
#2443115
We zijn nu een poosje aan de barf en moet zeggen dat ik het lang niet zo 'vies' vind als ik dacht in het begin.
Kan ook echt genieten hoe Qadir eet.
Hij lust nog niet echt alles, maarja, ik ook niet  ;)
Ik hou altijd bij wat hij zoal eet, soms laat ie ook wat staan.....
Willen jullie eens kijken of hij zo wel van alles genoeg binnen krijgt?

Hij eet ong 800 gr per dag,

Ma
300 gr konijnkk (niet gegeten)
350 gr geitenvlees (niet gegeten)
100 gr groenten ( niet gegeten)
ei

Di
300 gr kipdijbeen
350 geit
100 groenten
stuk rundluchtpijp

Woe
300 kalkoenvleugel
370 org mix (eend/kip/lam) (hart. lever, niertjes?)
150 lamspens
sardientje

Do
400 haaskk/kipdrumstick
350 runderpens
100 groenten

Vrij
300 eendkk
100 groenten
350 geit
ei

Zat
800 gr KVV Paard (moet toch ook op)

Zo
300 Kalkoennekken
370 orgaan mix (kip, eend, lam) (hart lever maag)
100 groenten
100 lamspens
sardien

2de week

Ma
300 kipkk
350 geit
100 groenten
ei

Di
350 lamspens
350 parelhoen
100 groenten
sardien

Woe
370 Orgaan mix (kip, eend, lam) (hart lever maag)
150 runderpens
200 kwartel (niet gegeten)

Do
300 haaskk
100 groenten
350 rundvlees
sardien

Vrij
300 Konijnkk (niet gegeten)
350 paard
100 groenten
ei

Zat
800 KVV lam ( moest ook op)

Zo
300 kalkoennekken
370 orgaanmix (kip, eend, lam) hart lever maag)
150 lamspens

3de week

Ma
350 eendkk
350 runderkopvlees
100 groenten
sardien


DI
350 kipkk
350 pens

woe
300 haaskk
370 orgaan mix (kip, eend, lam) hart lever maag)
150 pens


morgen denk ik.....
350 parelhoenkk
100 groenten
350 paardspiervlees
ei

ben benieuwd wat jullie tips zijn!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2443513
Dus enkel konijn eet hij niet.
Dat lijkt me geen probleem, er is nog voldoende andere diersoorten.

Of je percentage's nog kloppen moet je zelf een beetje in het oog houden en desnoods zijn maaltijd aanpassen aan wat hij tekort komt in zijn weekmenu.

Persoonlijk biedt ik het wel de volgende dag opnieuw aan als hij compleet weigert.
Als hij iets altijd weigert weet je dat hij het niet lust en kan je het beter uit het menu schrappen, maar als hij iets dat hij anders wel eet, op een keer laat staan, kan je het gewoon de volgende keer opnieuw aanbieden.
Met het konijn kan je dat trouwens ook doen, zodat hij misschien toch een keertje proeft.  ::)

Ik heb katten en voer 3 keer per dag. En als nu bv het orgaan op een bepaalde dag blijft liggen, dan gaat het de volgende dag als eerste voor de neus.  Eerst dat op voor hij iets anders krijgt.
Gebruikersavatar
Door joel
#2444237
Bedankt voor je reactie,
ja, soms geef ik het de volgende dag nog een keer, maar met het warme weer een poos geleden hadden er toch ook vliegen op gezeten, en dat vond ik niet zo lekker  ::)

Konijn heb ik nog een beetje in de vriezer, had een paar kilo gehaald, maar hij heeft het nog nooit gegeten, probeer het nog wel af en toe......eerst weigerde hij ook eend, maar dat eet ie nu wel vaker. dus hoop dat hij dat met konijn toch ook wil proberen. Kwartel vind ie ook echt niet lekker, en heb ik al via BP aan geboden.
Probeer het soms een beetje op te lekkeren met wat pens.....maar daar trapt ie dus niet in  ;)
Laatst gewijzigd door joel op do 30 aug 2012, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2444360
Het enige dat hij niet heeft gegeten is konijn en een keer geit, toch? Nou, als hij de rest wel goed eet, gaat hij echt niet te kort komen hoor!
#2447131
ook bedankt Lizzy, tis gewoon nog wat onzekerheid van mijn kant, met brokken dacht ik dat ie 'alles' binnenkreeg, maar nu je het zelf samenstelt moet je zelf goed nadenken over afwisseling en compleetheid van het menu, dus ben ik bang dat hij door mij iets tekort komt ::) en wil niet dat we over een paar jaar daar achter gaan komen :-\

nog een vraagje, hij krijgt eigenlijk maar heel weinig tussendoor, heb geen droogmachine, hij heeft verder 2 biofood kluiven, en soms een gedroogde kophuid uit de dierenwinkel, waar zou ik hem verder nog blij mee kunnen maken? De klant en klare versvlees -belonings zakjes uit de dierenwinkel zijn meestal maar 1 of 2 x lekker, daarna hoeft ie het niet meer.......
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door