Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Gerti van Stijn
#2443442
Vanwege de geur die onder de staart van Bolivar vandaan komt en het bij tijd en wijlen "sleetje rijden" vermoed ik dat hij last heeft van zijn anaalklieren. Ik wil hem daartoe Silicea (Silicium) C30 granules geven van VSM. Heeft iemand ervaring met de juiste dosering? Bolivar is een Flatcoat retriever reu, 4 jaar, ca. 30 kg. Alvast hartelijk dank!
Door Gerti van Stijn
#2443453
Beste Angelique,
Hartelijk dank voor de ontzettend snelle reactie! Op het doosje staat "Kinderen tot 6 jaar: 1 granule per dag" dus dat ga ik doen, in de hoop dat het beter gaat!

Is er overigens bekend of een reutje een andere geur af gaat scheiden als -in dit geval- de buurvrouw (herders teefje) loops is? Voor het eerst in z'n leven was Bolivar helemaal over z'n toeren, janken, piepen, 's ochtends geen hap door z'n keel krijgen en maar naar de buren willen  ;) Normaliter ruik je hem nooit, maar het lijkt erop of hij sinds de loopsheid van zijn buurmeisje anders ruikt.....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2444629
Gerti van Stijn schreef: Beste Angelique,
Hartelijk dank voor de ontzettend snelle reactie! Op het doosje staat "Kinderen tot 6 jaar: 1 granule per dag" dus dat ga ik doen, in de hoop dat het beter gaat!

Is er overigens bekend of een reutje een andere geur af gaat scheiden als -in dit geval- de buurvrouw (herders teefje) loops is? Voor het eerst in z'n leven was Bolivar helemaal over z'n toeren, janken, piepen, 's ochtends geen hap door z'n keel krijgen en maar naar de buren willen ;) Normaliter ruik je hem nooit, maar het lijkt erop of hij sinds de loopsheid van zijn buurmeisje anders ruikt.....
Ze kunnen wat extra piemelvocht produceren, wat dan idd een wat verandere lucht meegeeft. Verdwijnt in de regel gezamelijk weer met de loopse teef.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door