Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2441749
ze is 5 jaar oud, is gisteren omgevallen. Liep afgelopen vrijdag al een beetje raar met haar rechter achterpoot (net of ze die naar buiten schopte). Vandaag zijn er foto's gemaakt en daar is niets op te zien. Nu moet ze morgen bloedprikken op van alles en nog wat en als daar niets uitkomt, gaat die DA uit van iets neurologisch of een tumor?? Waar zouden jullie met haar heengaan voor second opinion?? Een tumor moet je toch kunnen vinden op een echo ofzo?? Ze is nog veels te jong om te gaan.................
#2441886
Lil schreef: Waarvan foto's gemaakt? Ook van de rug of alleen van de poot? Neurologie geen verstand van helaas. Mechanisch iets dan naar een goede da en osteopaat/fysio.
van de rug en ik denk ook van de achterpoten. Ze waren bang voor een hernia, maar ik vind dat raar, want die zie je toch niet op een foto???
#2441911
dit kreeg ik terug via de whatsap": ze hebben alles op de foto gezet, maar al haar wervels zitten vreselijk mooi op hun plek, geen eentje zit iets anders, geen een........

maar ik vraag me af of je een hernia op een foto kunt zien? Bij mensen gaat het via de MRI, bij honden dan?

ze heeft nu prednison, die zou moeten helpen als het een hernia zou zijn??? Ik weet het niet. Vind het een beetje vreemd :-\
Door Lil
#2441919
Soms is een hernia te zien, soms niet. Hier zo'n hond gehad. Niets te zien, maar liep kreupel en trad ook dubbel zoals ze dat noemen. Osteo/fysio zei na lopen en voelen meteen hernia. Is met therapie goed gekomen, gelukkig geen operatie nodig gehad. Prednison zorgt er dacht ik voor dat zwelling slinkt en zou kunnen helpen.

Vind de behandeling tot nu toe niet zo gek. Gelukkig behalve de poot ook de rug op de foto gezet. Zou dus wel naar osteopaat. Cq fysiotherapeut gaan.
Door Lil
#2441978
Yep! Ik ben naar een tamelijk ervaren da geweest en die kon niet veel. Osteopaat was er snel uit en de behandelingen en de oefeningen voor thuis (ze was ook fysiotherapeut) hebben hem genezen. Wel even overleggen of je daarmee de da niet in de weg loopt met zijn behandeling. Ik weet niet wat die nog van plan is.
#2442029
Lil schreef: Yep! Ik ben naar een tamelijk ervaren da geweest en die kon niet veel. Osteopaat was er snel uit en de behandelingen en de oefeningen voor thuis (ze was ook fysiotherapeut) hebben hem genezen. Wel even overleggen of je daarmee de da niet in de weg loopt met zijn behandeling. Ik weet niet wat die nog van plan is.
morgen moet ze nuchter bloedprikken, wordt urine nagekeken en dan weet die man het niet zo goed meer als daar niets uitkomt........ dan stel ik die osteopaat nog wel een keer voor.............

het is niet mijn eigen hond en ergens is ze wel van mij, ze heeft zich met haar lieve karakter diep in mijn hart genesteld............

dit is "mijn" Djara:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dian op di 28 aug 2012, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#2442330
aach wat een heerlijke snoet! :-*

bij Binno (10 jaar)  is zo'n 2,5 jaar geleden aan de hand van foto's bij de dierenkliniek spondylose (vergroeing aan de ruggenwervels) en een lichte hernia vastgesteld
(er is hier ergens op BP nog een topic over te vinden)
de spondylose/papegaaienbekken was duidelijk te zien, de hernia zagen ze zelf al moeilijk dus ik als leek zag al helemaal niks natuurlijk
(zij staat, vooral door de spondylose en terugkerende klachten als de medicatie teveel afgebouwd werd -of als ze weer een keer te gek had gedaan- wel blijvend op medicatie,
waaronder ook prednison, weliswaar wel op een lagere aangepaste dosis dan de eerste weken, en nog een aantal natuurlijke supplementen)
ik zou toch ook eerder in de richting van een hernia of iets neurologisch, geknelde zenuw of zoiets gaan denken, spierkrachtverlies, pijn eventueel?
nu zijn rotties wel erg hard voor zichzelf en zullen ze niet vaak wat laten merken tenzij ze echt veel last hebben

in elk geval beterschap voor Djara, ik duim dat het allemaal meevalt!
#2442409
Binno schreef: aach wat een heerlijke snoet! :-*

bij Binno (10 jaar)  is zo'n 2,5 jaar geleden aan de hand van foto's bij de dierenkliniek spondylose (vergroeing aan de ruggenwervels) en een lichte hernia vastgesteld
(er is hier ergens op BP nog een topic over te vinden)
de spondylose/papegaaienbekken was duidelijk te zien, de hernia zagen ze zelf al moeilijk dus ik als leek zag al helemaal niks natuurlijk
(zij staat, vooral door de spondylose en terugkerende klachten als de medicatie teveel afgebouwd werd -of als ze weer een keer te gek had gedaan- wel blijvend op medicatie,
waaronder ook prednison, weliswaar wel op een lagere aangepaste dosis dan de eerste weken, en nog een aantal natuurlijke supplementen)
ik zou toch ook eerder in de richting van een hernia of iets neurologisch, geknelde zenuw of zoiets gaan denken, spierkrachtverlies, pijn eventueel?
nu zijn rotties wel erg hard voor zichzelf en zullen ze niet vaak wat laten merken tenzij ze echt veel last hebben

in elk geval beterschap voor Djara, ik duim dat het allemaal meevalt!
de wervels, heupen, knieën, ellebogen zagen er perfect uit, was niets aan te zien :-\ mijn vriendin is nu naar de DA om bloed te prikken, ben benieuwd of daar iets uit komt :-[
Door Lil
#2444289
@Nova ik las laatst dat het bij honden zeldzaam is. Raar lopen is in 98% geriatrisch vestibulair syndroom. Dan zwalkt de hele hond en niet 1 poot. Ik dacht laatst bij Boris aan zo iets vanwege mega vreemd gedrag van ene op andere moment en ook heel snel weer over. Zei de da dat honden dat zelden krijgen. Men denkt het wel bij bepaalde symptomen, maaar uit onderzoek blijkt dat meestal niet zo te zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door