Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2435353
Mijn drie groterds eten voornamelijk zelfs samengesteld, kvv en prooidieren. Alles van konijnkarkas tot hele duif.
Mijn nieuwste aanwinst is nog heel jong (7 weken) en krijgt sinds hij gisteren opgehaald is kvv.
Het manneke is een geboren carnivoortje  :laugh: Hij verkiest zelf zijn vleesje boven blik en brok.
Gisteren heeft hij gemalen zalm gehad en vandaag carnibest kalkoen. Er wordt gewoon op aangevallen!

Nu heb ik nog nooit een kitten op vers gehad, dus vroeg ik mij af vanaf welke leeftijd ik hem over kan krijgen op vleesbot en wat makkelijk is om mee te beginnen.
Ik dacht aan kippennekjes, eendagskuiken, kipkluifjes/vleugeltjes om mee te beginnen, maar wat daar na?

En vanaf welke leeftijd zal hij met mijn drietal mee kunnen eten? Dan kan ik een beetje inschatten wanneer Lupa weer moet komen opdraven ;)

Wel leuk hoor, om zo mee te maken. Mijn drietal is pas op latere leeftijd van brok naar vers gegaan en kunnen behoorlijk kieskeurig zijn.
Zou erg leuk zijn als de kleine ook kuikens, hamsters en muisjes gaat lusten  ;)
#2435378
Kuikens en kipnekjes kun je nu al mee beginnen, nekjes evt paar keer hameren.
Kwartel zou het kind op deze leeftijd ook al aan moeten kunnen.
Alsie een maand of 3 is zou je hem ook gewoon mee kunnen laten eten met grotere prooidieren.
Parelhoen en eendennek is ook leuk net als konijn(karkas) -> qua konijn zou je ook met ribbetjes kunnen beginnen, zijn klein en zacht.

Mijn pekke at met 6-7 weken ook al kipnekjes e.a. knaagwerk bij de fokker.
Alleen toen hij ging wisselen deed hij moeilijk over harde botten.

Hoe komt zo´n klein hummeltje bij je terecht? (is belangstellende vraag en geen verwijt)
#2435439
Limpy schreef:
Hoe komt zo´n klein hummeltje bij je terecht? (is belangstellende vraag en geen verwijt)
:D Even kijken of het quoten zo lukt.

Ukkie komt van de boer. En 'je kunt nie alles ouden eej'.
Kreeg de kleine ook zo in een kartonnen doosje met een touwtje er om in m'n handen gestopt.
Wel een lief mens hoor, maar gewoon zoals het daar gaat ;)

Heb nog een stamboom abessijn en brits korthaar van beiden 6 jaar, en het zoontje van mijn brit van 4. Dus voor mij de eerste keer een 'rasechte' HTK.

Moet zeggen dat hij wat betreft ontwikkeling wel véél verder is dan dat mijn Poezeke (bij mij geboren, 3/4e brit) was.
Echt een wereld van verschil.
Gisteren was hij nog wat voorzichtig, maar sinds vandaag raust hij de hele kamer door. Je hebt geen tv meer nodig. 8)

Maar dan ga ik over een dag of drie eens wat gemepte kippennekjes voor zetten en kijken wat hij er mee doet.

:-\ Nu nog een naam voor 't relschoppertje...

Afbeelding
#2435706
;) Ik lees al een hele tijd mee, maar tot nu toe altijd alles kunnen vinden dus geen noodzaak om te posten haha

:biggrin2: Meneertje produceerde binnen een half uurtje hier een machtig grote oranje flubber drol.
Nu ziet het er al veel beter uit gelukkig, maar ik wacht nog even tot zijn lijfje helemaal gewend is aan gemalen vers.
En het gaat zo goed met de rest dat hij over een dag of drie vast wel mag aansluiten aan tafel  :)
#2441324
dagmar88 schreef: 8) Vandaag heeft Toon zijn eerste plat gemepte nekje gekregen.
Het lukt nog niet echt, maar er grommend mee door de kamer rennen is ook heel leuk ;D
Ook een Toon moet een hobby hebben, toch :D

Ik knipte de nekken in het begin ook nog in stukjes en dan kregen de Gnurkels ze goed weg. Gnurkels waren erg klein en achtergebleven in vergelijking met goed gevoede kittens, maar wel ongelofelijk fanatiek.
#2441805
Mevroi Kruim schreef: Ook een Toon moet een hobby hebben, toch :D

Ik knipte de nekken in het begin ook nog in stukjes en dan kregen de Gnurkels ze goed weg. Gnurkels waren erg klein en achtergebleven in vergelijking met goed gevoede kittens, maar wel ongelofelijk fanatiek.
;) Hobbies zat hoor. In tenen hangen, langs broekspijpen naar boven klimmen, de twee oudste katers (die ook nog eens alles goed vinden) uitdagen, op z'n achterpootjes door het huis springen en natuurlijk zijn wubba.

De nek was toch nog gelukt en vandaag heeft Toontje op een kwartiertje een heel kuiken weg gewerkt. :thumbup:
Natuurlijk was net mijn camera leeg :(
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door