Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Extreme
#2439535
Hoelang duurt het voordat `barf` verteerd is?
Gewoon uit nieuwsgierigheid vraag ik me dat af. Brokken verteren langzaam, en ik heb begrepen dat vers vlees sneller verteerd, maar wat moet ik daar bij bedenken?
Mijn honden hadden vandaag voor het eerst gans, ze verteren zo te zien, kip, eend met vlees en bot goed, ook organen gaan prima.
Maar mijn teef had haar gansstuk op, heerlijk geknaagd en gesmikkeld, buiten uiteraard  :biggrin2:, begint het te regenen, ze is toch klaar dus kom maar gelijk naar binnen, is ze nog geen 5 minuten binnen, ja hoor  :puke: lekker, net terwijl ze in haar bench is gaan liggen om uit te buiken, dus kleed en bench zitten onder. Ik dacht laat maar even liggen, eet ze wel weer op, deed ze ook, maar even later werd het weer uitgekots, en dit herhaalde zich nog een 2 x, toen dacht ik dit word niks, ze ligt in de bench achter de kots, inmiddels meerdere plekken dan maar weghalen.
Terwijl ik het uit haar bench vis, voelt het heel zacht aan, bijna geen stuk vlees of bot nog te voelen, gewoon een zachte brij massa, het leek al alsof het aan het verteren was, zo zachte smurrie.

Word vlees en bot zo snel al verteerd? Hoelang heeft een honden maag dan nodig om een totale portie te verteren? En duurt het ene vlees(met bot) langer dan de andere?
Door 202Spots
#2439803
Normaal gesproken kan het 4-8 uur zijn voordat 't uit de maag verder gaat...en dan meestal na 12 uur helemaal opgenomen en verwerkt is en de restant is uit gepooped.
Het kan zijn dat je hond "geselecteerd" aan 't kotsen is geweest en misschien was de drab die ze had gespuugd, nog van de vorige maaltijd geweest was ? :-\
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2439862
202Spots schreef: Normaal gesproken kan het 4-8 uur zijn voordat 't uit de maag verder gaat...en dan meestal na 12 uur helemaal opgenomen en verwerkt is en de restant is uit gepooped.
Het kan zijn dat je hond "geselecteerd" aan 't kotsen is geweest en misschien was de drab die ze had gespuugd, nog van de vorige maaltijd geweest was ? :-\
Ik zit even na te denken hoe je dit bedoelt  ::), geselecteerd houd in dat ze niet het laatste wat ze gegeten heeft uitgekotst heeft, maar zelf "selecteert" welke massa eruit komt/moet komen? Dat houd in dat ze de KVV die ze meer dan 12 uur ervoor gegeten heeft uitgekotst had??? Het lijkt mij dat de KVV al veel verder in het verteringssysteem is, in haar darmen en dat dit niet meer teruggehaald kan worden. Blijft dan volgens mij alleen de laatst gegeten gans over?
Of gaat het anders bij honden? Ik snap niet wat je precies bedoelt met geselecteerd kotsen  ???
Door 202Spots
#2439879
Ja...wanneer het niet verteerd is en niet lekker in de maag ligt,dan kunnen ze het idd later nog uitspuigen..
ook als is 't gemengd met vers eten.
Verklaar maar hoe 'n goed ingepakte pil, zorgvuldig word verwijderd en uit gespuugd terwijl de rest er in blijft!  ;)
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2440421
202Spots schreef: Verklaar maar hoe 'n goed ingepakte pil, zorgvuldig word verwijderd en uit gespuugd terwijl de rest er in blijft!  ;)
nog nooit meegemaakt  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door