Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door renate1985
#2440143
Basco heeft nu 1,5jaar geen entingen meer gehad. Ik moet zeggen dat hij het nu vele male beter doet als toen hij entingen kreeg.
Basco word in december 4jaar. Hij zwemt wel heel graag.

Hij is allergisch voor granen en verschillende mijten. In de zomer heeft hij last van een allergie uitbraak ( ineens onder de rode vlekken als of hij de waterpokken heeft, dit gaat samen met een hoop jeuk), hier krijgt hij een spuit prednison voor en dan is het over. Dit jaar heeft 1x zo een reactie gehad terwijl dat andere jaren veel vaker was. Ook heeft hij geen last meer van ontstekingen mede door het voeren van vers.

Nu twijfel ik of ik hem nog wel wil laten enten. Hij doet het nu zo ontzettend goed. De da die we hebben heeft geen titterbepaling helaas.
Ik weet dus niet wat verstandig is, helemaal stoppen met enten of een deel wel enten of toch alle entingen doen.
Met kaine hetzelfde, die word een jaar en wil ik nog wel zijn jaar enting geven maar daarna?
Door lola woef
#2440181
je dierenarts zou dat gewoon moeten kunnen bestellen (maar heeft er waarschijnlijk geen zin in ???

ik zou NIET enten zeker dat je zelf al zegt dat hij het veel beter doet zonder
het is geld verspilling om je hond elk jaar vol gif te laten spuiten

het langste wat ze ook getest hebben is dat honden 7 jaar na een enting nog beschermt zijn dus ik neem aan ook nog gewoon na die 7 jaar

daabij zijn de grootste inkomsten van de dierenartsen enten en ontwormen
Door K&D
#2440220
Als hij heel graag zwemt is de Weil toch wel het overwegen waard. Helemaal nu met de warmte.
Als je hond volledig voor DHP is gevaccineerd tot en met de 1,5 jaars booster zou ik een DA opzoeken die wel wil titeren. De bescherming voor die 3 is lang maar titeren laat je zien hoe hoog de bescherming nog is.
Je hoeft geen verantwoording af te leggen aan je huidige DA als je daarvoor een ander opzoekt. ;) Ik ga voor titeren naar Tannetje en de rest gewoon naar m'n eigen DA. Maar die zie ik vaker voor de konijnen dan voor de honden... ::)
Door Lizzy
#2440251
Een ander kan deze beslissing echt niet voor je nemen. Het enige dat ik je kan adviseren is om zelf op onderzoek uit te gaan, zelf te kijken naar hoe groot de kansen zijn op ziekte en dan zelf de beslissing te nemen. Want weet je, stel ik zeg "joh, je moet hem nooit meer enten" en volgend jaar gaat hij dood aan de ziekte van Weil of Parvo (wat overigens bij volwassen honden eigenlijk niet gebeurd, dat ze dood gaan aan parvo), dan is het mijn schuld. En je moet voor jezelf ook afwegen of jij kunt leven met het feit dat je dit risico loopt. Kijk, ik heb het makkelijk met Linga. Ik kan kiezen tussen haar laten vaccineren en haar waarschijnlijk kwijt raken aan de vaccinatie (ik vrees dat ze nog zo'n nierfalen-klap niet meer te boven komt - oorzaak waarschijnlijk de vaccinatie). Dan is het makkelijk, zij wordt nooit meer tegen niks gevaccineerd. Maar met Biscuit loop ik ook zo "wel doen niet doen wel doen niet doen" (en dan alleen voor Lepto hoor, ik heb al lang en breed besloten dat zij nooit meer met DHP wordt gevaccineerd, zie het filmpje van Karin en Ron over vaccineren). Het blijft iedere keer vervelend, die afweging, maar je moet zelf wegen.

Ik geef je wel mee dat ent-reacties per enting ernstiger worden.
Door renate1985
#2440293
Ontzettend bedankt allemaal voor de informatie en de link.
Ik ga eens goed nadenken wat te doen. Ik denk basco alleen nog voor weil en parvo en kaine na 1,5jaar ook alleen nog weil en parvo.
Basco zijn weerstand is nu zoveel beter en heeft zelden nog iets terwijl hij tot zijn 2jaar echt een drama was qua gezondheid en huid.
Ik ga ook kijken voor een da om te titteren en dan kan ik altijd nog zeggen ja ent maar of nee doe maar niet.

@lizzy ik snap dat een ander dat inderdaad niet kan beslissen ( en terecht ).
Ik heb aan de adviezen in ieder geval al veel en ook aan het filmpje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door