Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2419683
Zo meteen maar ff met Balou naar de DA. Hij blijft krabben aan zijn rechteroor. Het oor zit er keurig uit en ruikt niet raar.
Normaal maak ik 1x in de week de oren schoon met epi-otic, en laat hij dit goed toe, vanmorgen gilde hij als een speenvarken toen ik het in zijn rechteroor wilde doen.
Ik hoop maar dat er geen grasaar oid in zit.
Door tt-tjes
#2419694
[quote="charmed"]
Zit er ook geen teek in? Beterschap met het oortje
[/quote]

Ik kan niets ontdekken, dan zou het dieper moeten zitten. Balou heeft nog nooit een oorontsteking oid gehad, altijd superschone, frisruikende oren. Hij heeft er nu echt wel jeuk aan want hij krabt zijn vacht bijna van zijn kop.
Ik moet er om 5 uur zijn, hoop niet dat hij dan ook zo aan het gillen gaat.
Door tt-tjes
#2419901
Zo, gelukkig geen ontsteking en geen oormijt, of andere akelige beestjes. Wel lichtelijk rode oren, er zit wel irritatie. Ik had een zeer jonge DA die ik niet kende, en ze wilde er meteen uit voorzorg een AB kuur indonderen. Dat gaan we dus niet doen. Een paar dagen zalven is meer dan voldoende, en daarna goed bijhouden met schoonmaken.
Door tt-tjes
#2420088
[quote="Cathelijn"]
Nieuwe ster daar??
Beterschap met Balou zijn oor  :-*
[/quote]

Dank je.
Ik was in Vorstenbosch, heb haar daar nog nooit gezien, maar ja, ben er ook al zo lang niet meer geweest. Hele tent was ook verbouwd, was schijnbaar ook al langer.
Door M@rina
#2420124
Gut altijd maar die AB. GZD heb ik niet zo'n scheutige DA. Saar had laatst ook een oorontsteking, kennelijk al langer want het zag er niet uit, maar ze gaf niets aan. Eerst maar eens gaan zalven en steeds voor controle terug, 2x gespoeld en uiteindelijk is het overgegaan met Otiderm, ook geen fijn goedje maar er moest even wat krachtigers ingezet worden.

Ik heb bij Trim.nl een otoscoop gekocht en kijk nu wekelijks haar oren na, juist omdat ze dus helemaal niet krabt, flappert of stinkende oren heeft. De DA heeft me een lesje oorkijken gegeven en Dermiel oorzalf meegekregen als het nu wat geirriteerd raakt kan ik daarmee gaan zalven.
Door tt-tjes
#2420208
[quote="M@rina"]
Gut altijd maar die AB. GZD heb ik niet zo'n scheutige DA. Saar had laatst ook een oorontsteking, kennelijk al langer want het zag er niet uit, maar ze gaf niets aan. Eerst maar eens gaan zalven en steeds voor controle terug, 2x gespoeld en uiteindelijk is het overgegaan met Otiderm, ook geen fijn goedje maar er moest even wat krachtigers ingezet worden.

Ik heb bij Trim.nl een otoscoop gekocht en kijk nu wekelijks haar oren na, juist omdat ze dus helemaal niet krabt, flappert of stinkende oren heeft. De DA heeft me een lesje oorkijken gegeven en Dermiel oorzalf meegekregen als het nu wat geirriteerd raakt kan ik daarmee gaan zalven.
[/quote]

Ja, AB daar stond ze meteen mee klaar. Dat heb ik dus resoluut geweigerd. Het was een hele jonge DA die ik niet ken. De DA die ik normaal heb is ook niet zo scheutig met AB geven. Ik heb nu ook Otiderm. Hier zalf ik een paar dagen mee en dan laat ik het ook weer nakijken, alleen zal ik dan van tevoren informeren welke DA dienst heeft. Balou krabt dus wel heel erg, hij heeft al veel vacht van zijn kop gekrabt nu. Ik heb nu 1x zalf er in gedaan, en hij ligt nu al veel rustiger.
Door tt-tjes
#2420519
Dit is de eerste keer dat 1 van mijn honden last heeft van de oren. Balou is nu bijna 8 en heeft het ook nog nooit gehad. Ik hou de oren altijd goed schoon, met wassen gaan er watten in zodat ze niet nat worden. De andere 2, waaronder Fjurdy van 11, hebben het ook nog nooit gehad.
Door tt-tjes
#2436874
Op de een of andere manier blijft zijn oor jeuken. Beide oren zijn brandschoon. Ik zat te denken om Puur oor te gaan halen en daar eens een paar dagen mee te druppelen.
Door saluki
#2440171
Mijn jonge teefje had ook voortdurend last, wel vieze oren geen mijt. Ik heb na veel zalfjes, cleaners enzovoort Beaphar oordruppels maar eens geprobeerd en het is over.
Door Lizzy
#2440252
Ik zweer bij Puur Oor.
En nu vertelde Dorothea laatst dat ze bij de DA een nieuwe oorzalf hebben, dat is honingzalf, maar met een applicator om het diep in het oor aan te brengen. Dat lijkt me wel wat! Weet ik alleen even niet meer hoe het heet....
Door sella
#2440275
Dermiel oorzalf.
Ik heb het voor Buffel ook gebruikt, maar die werd helemaal hysterisch als ik het erin deed.
Ik heb het dus maar 3 dagen gebruikt.
Ik heb via Dorothea wel een andere cleaner, die gebruikt marije ook, ik ben even de naam kwijt en het ligt boven, het zijn ampullen, dus ook super hygiensisc.
Door smulpaap
#2440310
Ik geloof dat ik dat van Erwin ook heb gehad voor Amber . Maar dat is alweer een tijdje geleden , dus ik weet het ook niet helemaal zeker meer
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door