Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#243940
Ik las laatst dat grote botten zoals kalfsribben, veel calcium en fosfor bevatten.
Hoe zit het nu eigenlijk met verschil in voedingswaarde tussen botten?
Zoals kippenvleugels, kippennekken, lamsribben, eend enz.
ZIjn bepaalde botten gezonder en voedzamer? Bij mij krijgen ze meetal botten van kleine dieren, is dat wel goed dan ???
Laatst gewijzigd door Marion op di 18 jan 2005, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#243966
Marion schreef: Ik las laatst dat grote botten zoals kalfsribben, veel calcium en fosfor bevatten.
Hoe zit het nu eigenlijk met verschil in voedingswaarde tussen botten?
Zoals kippenvleugels, kippennekken, lamsribben, eend enz.
ZIjn bepaalde botten gezonder en voedzamer? Bij mij krijgen ze meetal botten van kleine dieren, is dat wel goed dan ???
Mij mijn weten bevat ieder bot weer andere verhoudingen in voedingsstoffen. Zo even uit mijn hoofd bevatten rund en lamsbotten weinig vetzuren en bevatten kippenbotten weer meer vetzuren.

Hier zie je overigens wat verschillen in de diverse botten: http://www.barfworld.com/html/barfworld/analysis.html

Maar goed, ik neem aan dat je niet alleen kippenbot geeft en wel eens wat afwisselt? En af en toe ook een wat groter bot geeft waar ze zich op uitleven? Verder alleen botten van kleine dieren lijkt me gewoon prima!
Door Anjes
#244380
Lizzy schreef: Mij mijn weten bevat ieder bot weer andere verhoudingen in voedingsstoffen. Zo even uit mijn hoofd bevatten rund en lamsbotten weinig vetzuren en bevatten kippenbotten weer meer vetzuren.

Hier zie je overigens wat verschillen in de diverse botten: http://www.barfworld.com/html/barfworld/analysis.html

Maar goed, ik neem aan dat je niet alleen kippenbot geeft en wel eens wat afwisselt? En af en toe ook een wat groter bot geeft waar ze zich op uitleven? Verder alleen botten van kleine dieren lijkt me gewoon prima!
Hoi dit is in het Engels maar mijn Engels is niet zo goed; heb je geen adresje in het Nederlands?
Groetjes Anjes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door