Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wimk
#243586
Hallo allemaal.

Ik ben gisteren even met Bumper naar de DA geweest.
De uitslag was binnen van het kweekje, en er kwam niks ernstigs uit, alleen waren de waren van een paar enzymen wat aan de lage kant, maar dat kon volgens de da niet echt de oorzaak zijn van de diarree.
Hoe kan ik enzymen toevoegen aan zijn eten, hij krijgt al wel probiotioca.

Hij heeft gisteren een injectie gehad met VOREEN. Ik ken dit niet maar het schijnt een ontstekings remmer zijn.
Verder heb ik weer Finidiar meegekregen.
Met de Finidiar gaat het redelijk goed maar zogauw hij die niet krijgt gaat het toch langzaam weer mis.
Ik neem aan dat je niet een hond de rest van zijn leven Finidiar kan geven.

Nou dit was het .

Groetjes Wim en Bumper
Laatst gewijzigd door wimk op di 18 jan 2005, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacqueline74
#243597
Zat net gisteren aan je te denken om te vragen hoe het nu met Bumper was en plop een nieuw berichtje van jou. Maar even een vraagje. Geef je hem ook nog vers rauw vlees?

Nou sterkte en hopelijk is hij snel helemaal gezond en kan je onbezorgd genieten.

Jacqueline
Door Lizzy
#243599
Probiotica zijn geen verteringsenzymen. Probiotica is een goede bacterie.

En ik snap niet zo goed waarom een laag enzymengehalte geen diarree kan veroorzaken. Want ik neem aan dat hij over verteringsenzymen praat? Nou, een tekort aan deze enzymen kan zeker weten voor diarree zorgen.

Maar goed, wat is het plan nu verder? Want nee, het lijkt me niet dat je alsmaar finidiar moet geven. Op de bijsluiter van dit product staat ook dat je het 2 a 3 dagen moet geven. Nou is het vast niet erg om het een paar dagen langer te geven, maar levenslang lijkt me inderdaad zeker de bedoeling niet.

Je was toch ook met Bumper onder behandeling bij Tannetje? Ik denk dat je misschien het beste weer even contact met haar op kan nemen. Want misschien dat het een goed idee is om verteringenzym toe te gaan voegen.

Waarom heeft Bumper eigenlijk Voreen gekregen? Heeft hij een ontsteking dan? En zo ja, waar?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 18 jan 2005, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wimk
#243602
De DA vond dat de waren aan de lage kant waren, maar niet erg laag.
Bumper krijgt nog steeds elke dag carnibest, 3 maal daags 200 gram.

Ik weet niet waarom Bumper Vooreen heeft gehad, ik ga d'r vanuit dat zo'n DA weet wat ie doet.

Ik zal zo Tannetje even bellen.

Heb net Tannetje gesproken en ik kan eind van de week een pot met enzymen halen


Wim
Laatst gewijzigd door wimk op di 18 jan 2005, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#243632
[quote="wimk"]

Ik weet niet waarom Bumper Vooreen heeft gehad, ik ga d'r vanuit dat zo'n DA weet wat ie doet.


Wim

[/quote]
In mijn honden komt geen een prikje als ik niet precies weet waar het voor is en of het echt nodig is!
Mijn ervaring met onze vorige hond en met vele mensen hier op Bp is dat de Da ongevraagd zijn injectienaald hanteerd met de grootst mogelijke rotzooi(oa prednison)
Je bent er nog niet binnen en de spuit zit er meestal al in ;)
Door wimk
#243634
Ja ik weet het ik ben ontzettend stom geweest, maar helaas gedane zaken nemen geen keer.
Ik ga er altijd van uit dat zo'n DA het beste met je dier voor heeft.

Maar ik heb nog een vraagje aangezien het misschien een enzymen probleem is, wordt het dan niet eens tijd om Bumper over te zetten op rauwe carnibest, we koken het nog steeds maar dan worden de enzymen ook doodgekookt heb ik hier gelezen.
Maar aan de andere kant ben ik erg bang dat de diarree dan weer veel erger wordt.

Wim
Gebruikersavatar
Door Nitus
#243650
Hoi Wim, wat een vervelend nieuws, ik zat hier soms al aan te denken, als Bumper te weinig verteringsenzymen heeft is het denk ik beter om z'n eten eerst nog even te koken tot je de de pot met enzymen hebt. Honden met bv EPI hebben vaak wat moeite met het verteren van (veel) vetten, een beetje gaat meestal wel goed, daarom deed Bumper het ws wel goed op de CB light.
Dus ik zou z'n eten nog eventjes koken, da's iets minder gezond als rauw, maar 100x beter als brok ;).
Door wimk
#243655
Ik snap hem, nou Tannetje zei dat ik het eind van de week kon halen ze moest het bestellen omdat die enzymen niet zo lang houdbaar zijn had ze het even niet op voorraad.

Dus ik denk donderdag of vrijdag.

We geven de moed niet op
Door tieneke
#243656
[quote="wimk"]

We geven de moed niet op


[/quote]
Moet je ook niet doen! :D
Zolang Bumper goed blijft poepen ben je op de goede weg.
Door Maaike_L
#243888
Geef je Bumper nu ook nog die brokjes (als beloning)?
Ik gebruik ook nog altijd gewoon brokken als beloning. (Niet slaan!! ;)) Maar ik merk dat als ik daar een keer wat meer van geef dat Juta's ontlasting toch echt wel veranderd. En dan heb ik het over een hond van 35 kilo en om eh.. 20 brokjes (?). Terwijl jouw hond nog veel lichter is en ongeveer hetzelfde of meer brokjes krijgt naast zijn vlees.
Door wimk
#243951
Wat is eigenlijk het beste om te geven als beloning.
We geven nu rodiworst maar ook nog wel brokkies.


Wat kan ik beter geven dan die brokken
Door Lupa
#243967
[quote="wimk"]
Wat is eigenlijk het beste om te geven als beloning.
We geven nu rodiworst maar ook nog wel brokkies.


Wat kan ik beter geven dan die brokken
[/quote]
gedrogte stukkjes hart, (in de oven gedrogd)
lever(gedrogd) stukkjes fruit, kaas
Door Helen
#243976
Ik geef ook aardig wat beloningsbrokjes per dag. Zeker wel een handje vol. Ik bak zelf koekjes. Het recept dat ik gebruik is ongeveer 500g levertjes of hartjes oid in de blender samen met een scheut olijfolie, twee eitjes, twee teentjes knoflook en net zo veel meel als nodig is om het beslag wat dikker te maken. Dan gooi ik het in de oven. Ongeveer een kwartiertje en dan draai ik de "koek" om voor nog een keer een kwartiertje. Dan haal ik het eruit, snij het in blokjes (pfft wat een klus) en de blokjes gooi ik weer voor een half uurtje in de oven.
Door Lizzy
#244006
Wim, ik heb het al een paar keer eerder gevraagd maar volgens mij geen reactie gekregen: zou het geen idee zijn om zelf te gaan koken voor Bumper? En dan misschien later weer eens rauwe voeding (heel voorzichtig) proberen? Misschien moet je ook nadenken om dat zelf te gaan samenstellen om te kijken of er bepaalde voedingsmiddelen zijn waar Bumper niet/minder goed tegen kan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door