Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2356914
mijn hond word als alles volgens plan verloopt half juli gedekt.
ik weet dat ik de eerste weken nog niks hoef te veranderen maar hoe zit het met kvv qua samenstelling, einde van de dracht zou ze minder calcium moeten maar hoe regel ik dat dan? en daarna weer meer?
de extraatjes (vette vis, yoghurt, eitje etc) is natuurlijk geen probleem
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2357138
In principe hoef je met kvv niets extra te doen...het wordt immers geacht compleet te zijn.  Om de zaken toch een beetje te manipuleren zou ik aan het eind van de dracht wat kvv vervangen door goed spiervlees, eitje erbij, visje ook lekker. Na de bevalling kun je weer gewoon de kvv voeren, maar dan naar behoefte. Uiteraard is er niets mis mee om moeders ook in deze periode wat extraatjes te geven.
Door Boutje
#2426949
Ik vond dit topic en dit sloot mooi aan bij mijn vraag.
Heb hier al wat rondgelezen, klopt onderstaande een beetje?
Mijn chihuahua is nu 6 weken drachtig. Is het goed als ik haar 2 keer kvv normale portie blijf geven en dan als 3e portie gewoon spiervlees/ei/vis? Ze is al vrij dik (ribben nog voelbaar, gewoon een hele dikke buik) en wil per portie niet echt meer eten, hijgt ook vaker zeker met dit weer vandaar 3 (kleinere) porties.
En dan ivm die calcium voorlopig geen kippennekjes , kwarteltje en zo? Maar wel weer zodra ze bevallen is?
Ik heb verschillende merken kvv liggen, ze is nu wel vrij kieskeurig (anders niet) en wil vb geen haaksbarf of shewaca maar wel tinto, smuldier en de lupa-mixen, laat ik haar gewoon een beetje kiezen?
Ik let er nu op dat ze zeker 2 keer per week vette vis eet, dit eet ze gelukkig goed, lam lust ze nu ook heel erg graag.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2427185
Een te dikke teef bevalt slecht, dus ik zou er sowieso niet meer in willen stoppen dan ze wil eten. Je voorgestelde menu is prima.  Na de bevalling mag ze wel weer haar kwarteltjes e.d. Grote kans ook dat ze ze nu niet wil eten omdat de kinders in de weg zitten. Het kan zelfs nodig zijn om de porties nog kleiner te maken, dus meer dan drie keer per dag. Maar dat zie je vanzelf als ze moeilijk gaat doen met eten. Hoeveel pups denk je dat ze gaat krijgen?
Door Boutje
#2427197
Geen idee hoe veel pups, volgende week laat ik een foto maken, ook al om dat chi's een toch wat groter risico lopen bij de bevalling en ik wil weten waar ik me moet aan verwachten. Maar aan haar buik te zien meer dan 2 :-).
Vanmorgen haar vette vis mix wou ze niet, het is ook warm en dan met dat kacheltje in haar buik zal ze wel minder eetlust hebben.
Dikker in de zin van vetter is ze echt niet, haar ribben zijn nog steeds goed voelbaar. En daar blijf ik op letten.
Dus vanmiddag maar een tussendoortje ;-)
Door Boutje
#2438618
Nog een vraagje.
Ik merk nu dat haar ontlasting te slap wordt nu en dan en soms ook wat slijmerig. Ze doet het beter met iets meer bot. Kan het nu kwaad als ik een kippenekje of vleugeltje extra tussendoor geef of zou ik daar echt beter mee wachten tot na de bevalling?

Ze eet ondertussen 4 keer per dag, heeft enorme honger en is meer dan 1/4e van haar gewicht bijgekomen, maar ribben zin nog altijd goed voelbaar. En op de RX waren maar liefst 5 pups te zien, met een lichte twijfel over een 6e.
Dat belooft!

Na de bevalling dan maar 6 keer eten per dag?  Of 4 groter-dan-nomrale porties?
Ik lees wel dat mensen teven die zogen onbeperkt laten eten, maar dat lijkt me met kvv/barf niet zo makkelijk als vb een bak brokken laten staan.
Door Fige
#2438678
Na de bevalling geef ik mijn teven zeker 5x per dag de dubbele hoeveelheid van een normaal portie.
In de dracht geef ik minder kvv, deze vervang ik door een pensmaaltijd om het lichaam te dwingen calcium uit de botten te halen en niet uit de spieren( eclampsie).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door