Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2438492
Ik weet niet of ik het nu hier of bij medisch moet neerzetten maar ik heb raad nodig.
Maybe (bin laden) onze rode tijger heeft een plof oor. Ik kom net in de keuken waar meneer een doosje heeft veroverd en daar lekker in ligt te pitten. Ik vond zijn oortje wat raar hangen en pak dit dus beet. Het is net alsof de binnenkant los van de buitenkant zit en daar lucht tussen zit??? Snappen jullie het nog? Ik vermoed dat hij gevochten heeft, zie zijn lieftallige bijnaam en dat er misschien een ontsteking in zit. Nu de hamvraag : kan dit tot maandag wachtten bij de DA (ivm het hele dure weekendtarief) en kan ik in de tussentijd hier zelf iets aan doen? Hij schijnt er eigenlijk niet veel last van te hebben. Ik mag er ook gewoon aan komen, maar hij vind het uiteraard wel vervelend. (je krijgt zo'n blik van "gaat heen, mens!") Waarom gebeuren dit soort dingen ALTIJD in het weekend? :'(
#2438537
ik ben de paniek inmiddels een beetje te boven en heb me ingelezen. het is idd een bloedoor, ik weet dat er geopereerd kan worden, een injectienaald erin of homeopatische druppels. Weet iemand toevallig een DA in friesland die voor het laatste te bereiken is?
#2438540
zhiva schreef: ik ben de paniek inmiddels een beetje te boven en heb me ingelezen. het is idd een bloedoor, ik weet dat er geopereerd kan worden, een injectienaald erin of homeopatische druppels. Weet iemand toevallig een DA in friesland die voor het laatste te bereiken is?
het oor leeghalen met een injectienaald wordt wel gedaan, maar als de bloeding nog niet gestopt is, loopt het zo weer vol.
#2438571
ik heb net toch maar even met mijn DA overlegd, hij geeft aan haal maar arnica d6 en hamamelis d3 en ik mag 3x daags 5 druppels geven. Dat is de diervriendelijkste manier volgens hem. Op die manier heb ik volgens hem ook het minste kans op een verschrompeld oor.
Dus dat ga ik nu eerst proberen. Indien dit niet aanslaat gaat hij opereren.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door