Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2437007
Vanmiddag met Tom naar de da, hij at altijd 170 gram (weegt idealiter 6.8 kilo en nu 7.3) maar hij kwam aan dus terug naar 150 en nu op 120 gram, maar nog valt hij niet af, ook vind ik dat hij trager is en zijn vacht is wat mottig.
Toch maar ff laten tjekken voor ik hem nog verder terugschroef in %  :-\
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op ma 27 aug 2012, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BlissSpirit
#2437121
Heel herkenbaar!!!
Ik heb Bliss ook vorige week laten prikken.
Ze kwam heel slecht terug in vacht. Geen ondervacht, huid werd zwart, werd dikker en eten is haar hobby, maar ze krijgt voor haar gewicht echt heel weinig en nog kreeg ik het er niet af.
Mijn vermoeden bleek te kloppen, een heel traag werkende schildklier.
Ze zit nu een week op de meds, dus nu duimen dat het beter wordt.

Dus goed plan om ff lnaar de DA te gaan.  ;)
Succes straks!!!
Door Martine-Tom
#2437125
Ah dus er zijn er meer die het niet jofel vinden klinken  ;)
Mijn da is pro vers dus bij haar durf ik wel even navraag te doen voor ik simpelweg het % omlaag gooi...

Ik ben benieuwd of er wat uit gaat komen....
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2437137
Vergeet niet om naast de T4 ook de TSH te laten bepalen. Er zijn een hoop honden die op schildkliertabletten staan terwijl ze helemaal niks aan hun schildklier mankeren.
Hetgeen jij beschrijft zou ook nog een gevolg van castratie kunnen zijn.
Door BlissSpirit
#2437139
Yep, ik zal voor jullie duimen.  ;)
Fijn trouwens, een provers DA.
De mijne is er zeker niet tegen, maar heeft er geen verstand van, dus als er iets is, dan grijpen ze toch terug op de br*k.
Maar hij kent me langer dan vandaag  ;D
Door Martine-Tom
#2437144
*Dorothea* schreef: Vergeet niet om naast de T4 ook de TSH te laten bepalen. Er zijn een hoop honden die op schildkliertabletten staan terwijl ze helemaal niks aan hun schildklier mankeren.
Hetgeen jij beschrijft zou ook nog een gevolg van castratie kunnen zijn.
Goeie, dankje!
Idd hij is nu 1.5 jaar geleden geholpen dus dat speelde ook door mijn hoofd, maar toch, hij zit al op minder dan 2% op dit moment, voelt niet lekker omdat nog verder terug te halen znder controle...
Ik vermoed van niet maar ik wil het even zeker weten  :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2437148
martine-tom schreef: Goeie, dankje!
Idd hij is nu 1.5 jaar geleden geholpen dus dat speelde ook door mijn hoofd, maar toch, hij zit al op minder dan 2% op dit moment, voelt niet lekker omdat nog verder terug te halen znder controle...
Ik vermoed van niet maar ik wil het even zeker weten  :)
Verstandig hoor, ik zou het ook zeker even laten checken.
Door Martine-Tom
#2437607
T4 en TSH geprikt, en de fructo, dinsdag de uitslag.
Hij bleek wat kale plekken te hebben en idd een doffe vacht, wat schilfers. Verder niks alarmerends te zien maar wel even zaak om het uit te sluiten voor we echt zijn eten gaan beperken.
Door miik
#2438221
Mickey ken je... die weegt 8 kilo en eet maar 130 gram per dag plus af en toe gedroogde snackjes. (dat is 1,7 %)
Geef ik haar meer, dan wordt ze te dik. Hierop doet ze het goed en is happy en levendig. Zij is ook gesteriliseerd.
Ze heeft heel lang 150 gram gehad, maar dan kon ik geen extraatjes meer geven zoals snoepjes, een eitje of yoghurt, dus nu doen we het zo.
Wat ik heel lang heb gedaan bij Mickey is haar 1 dag zoveel laten eten als ze wil (soms wel een kilo), dan een dag niks en dan een dag alleen yoghurt... Ze deed het daar onwijs goed op ! Maar nu verdraagt ze die grote hoeveelheden niet zo goed meer, ze gaat sneller spugen, maar ja ze wordt ook al 12 ;)
Door Martine-Tom
#2438227
Ja ik ken Mickey  :)

Er zijn meer kleine dingen die al met al maken dat ik gewoon uitsluitsel wil  :) Da heeft hem goed onderzocht en haar viel ook al op dat hij niet goed in zijn vacht zit en dat er kale plekken zaten (had ik nog niet eens gezien), dat met het afvallen en verminderde energie is toch reden om even uit te zoeken of er niks aan de hand is.
Als het zo is moet ie aan de pillen, en zo niet gaat het eten gewoon nog verder naar beneden.
Snoepen doen ze hier eigenlijk niet, alleen na de laatste ronde een gedroogd snackje (de grote van een vinger ong) meer niet...

Gelukkig is hij nog niet te dik, maar meer moet het ook echt niet worden, liever minder zelfs...
Door Lizzy
#2438298
Ik heb je topic naar medisch verplaatst.
Goed idee, dat je even naar de DA bent geweest. Hebben ze ook nog op andere dingen geprikt, behalve suiker en schildklier? Is hij verder wel in goede doen?
Door Martine-Tom
#2438370
Tnx Lizzy, ik zag al dat ie fout stond  :-[

Volgens mij is er een breedbloedbeeld aangevraagd, maar ging het haar vooral om schildklier en suiker (verwacht ik van niet, paar weken geleden getest en toen had hij een bloedsuiker van 4.2),
Verder vind ik eigenlijk dat hij minder energiek is als voorheen, verder kan ik niet echt zeggen dat hij ziek aandoet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door