Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door "inge"
#243652
Ik heb mijn hondje vanmorgen voor het eerst Energique 4 gegeven. Hij vrat zijn bakje er haast bij op!! Ga een doos van 12 kilo bestellen zodat ik ruim de tijd heb om te zien hoe hij het er op doet. Kan later als ik dat zou willen altijd nog afwisselen met bv. Carnibest. Eerst maar eens afwachten hoe het met zijn darmpjes gaat. Als het goed is krijg ik in april mijn tweede sheltie pup. Misschien ben ik dan wel zo overtuigd van kvv dat er geen brok meer in komt hier in huis. De fokker zal het zeker toejuichen. Oja, hoe kom ik aan probiotica???
Door Peet
#243661
Probiotica kan je in een reformzaak kopen, of bij de DA Drogist van het merk Vitelle (Vita Totaal). Het zijn capsules en op de verpakking staat vaak de naam Lacto-Bacillus.

Verder zit er probiotica in vuile pens, fytomix en kruidenmix (van Bibi en Carnibest), in yoghurt en in iets dat kefir heet...(maar dat moet je ff aan Lizzy vragen...het is een plantje dacht ik????).
Door Nelly
#244659
[quote="Peet"]
Probiotica kan je in een reformzaak kopen, of bij de DA Drogist van het merk Vitelle (Vita Totaal). Het zijn capsules en op de verpakking staat vaak de naam Lacto-Bacillus.

Verder zit er probiotica in vuile pens, fytomix en kruidenmix (van Bibi en Carnibest), in yoghurt en in iets dat kefir heet...(maar dat moet je ff aan Lizzy vragen...het is een plantje dacht ik????).
[/quote]Vroeger werd het yoghurtplantje genoemd. Je hebt er een niet te groot "bolletje" van nodig, daar gooi je melk op, paar dagen wachten, in de koelkast uiteraard, wel geloof ik iedere dag melk verversen, en dan heb je op een gegeven moment yoghurt.
Heb het zelf ook weleens gedaan en gegeten; vond het wel lekker en het schijnt voor mensen ook erg gezond te zijn. :) O ja, het plantje blijft groeien als je het goed doet en je kunt er bolletjes vanaf halen. Daar kun je dan een ander weer blij mee maken :D
Door Lia
#245506
Kefir ziet er uit als zachte bloemkoolroosjes. Je doet het in melk in een afgesloten glazen pot, je laat het 2 dagen staan op een koele plaats. Ikzelf heb 2 potten, zodat er iedere dag één klaar is en ik bewaar ze gewoon in een kast. Het vermeerdert zichzelf. Het is erg lekker en gezond voor de darmen.
Ik geef de honden er ook wel eens wat van, maar die hebben liever biogarde... ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door