Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door El_Kato
#2437394
Bestaat er zoiets? Dat je per hond aangeeft uit welke percentages de maaltijd bestaat en dat je kant en klare dagporties geleverd krijgt… heb elke keer zo de balen van de gepropotioneer houd mezelf voor dat ik er later altijd weer blij mee ben maar heeft me vandaag weer de hele ochtend plus een stukje van de middag gekost en heb nog wat liggen…  :( Zou denk ik best bereid daar wat meer voor te betalen…

Zou er bijna terug naar brokken gaan… zijn we misschien ook van de vieze, groene, rottige %#{*$ vliegen af. Geen al jaren geen vlees meer in de tuin maar als wij zelf buiten eten of wat hapjes op tafel hebben dan stikt er binnen mum van tijd weer van…

Nou ja maar dat natuurlijk niet, dat voegt niet meer brokken voeren  ;)
Door saskia37
#2437404
Heel herkenbaar heb net voor 6 maanden aan orgaan geportioneerd en een paar kilo spiervlees, heb nu nog 5 kilo spier ongeportioneerd in de vriezer liggen maar de " zin" was echt op.
Maar brokken worden het zeker niet hoor ;)
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2437409
Ach ,het is net als je huis schoonhouden  ;)
De een vindt het leuk ,de ander heeft er een hekel aan.
Fijn als het weer achter de rug is  :biggrin2:

De beloning zit 'm in de gezondheid en het welzijn van je honden.

Als ik daar aan denk is het geen moeite meer en weet ik weer waar ik het voor doe.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2437455
Ik heb daar eigenlijk niet zo'n moeite mee hoor.
Ik krijg het vlees binnen en stop alles zo snel mogelijk in de bakjes die ik bewaar, ik weeg niet af, maar weet wel dat de bakje in één of hooguit twee dagen op gaan. Bakjes van de chinees voor het spiervlees. kleine boterbakjes voor het orgaanvlees.
Orgaan bestel ik al in verhouding en snij dat in stukje, meng en bakjes vullen.

karkas gaat dan wel in ongeveer de juiste dagporties in zakjes, maar dat kan niet altijd, dan is er wat meer dan ik nodig heb.

Ik pak elke dag een karkas, bak spiervlees en een bakje orgaanvlees uit de vriezer voor de volgende dag. 's Avonds verdeel ik het karkas, spier- en orgaanvlees in porties en als er wat over bijft gaat dat de volgende dag als eerste in de bak en vul ik het weer aan met wat ik de dag ervoor heb uitgehaald.

Zo gaat alles binnen twee dagen op uit de koelkast en ben ik echt zo heel lang niet bezig geweest met portioneren. 't Is even een systeem dat je eigen moet maken denk ik.
Door El_Kato
#2437479
Ga de website opslaan  :)

Inmiddels ook al bedacht om bij bv Xenos bakken te halen die in de vriezer passen en dan een bak orgaan en vlees apart voor Manu en apart voor Rana te maken. Het vlees nog wel in porties maar nu wil ik het liefste complete zakjes hebben zodat ik altijd met kilo's ontdooide zooi zit… Dan heb ik meer overzicht in de vriezer en kan ik af en toe een een kilo in porties maken ipv 20 kilo.

Vroeger deden we ook altijd dat we wat er over bleef de dag daarna voerden maar hebben een kleine koelkast in de keuken en wil dat vlees er eigenlijk niet bij hebben…
Door smulpaap
#2437507
Ik maak eigenlijk alleen porties van het orgaanvlees , zodat het niet elke keer weer licht ontdooien moet .
Verder gaat het meeste hier ook de vriezer in . Als ik tijd heb .... vandaag dus , dan maak ik weleens wat porties vooruit voor de kleinste hier
Dat verdeel ik dus een beetje , want dat vind ik een rotklus  :biggrin2:
Maar ach , het is het waard , als ik mijn kleine wolfje zie smullen .... zalig  :D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2437525
vanaalst schreef: maak nooit porties, flikker alles zo de vriezer in en als ik wat over hou krijgen ze het de dag erna gewoon weer...
Ook met een blok van 10 kilo of meer??  :o
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2437537
Herkenbaar ik denk erover om meer te gaan bestellen bij bv degomeat dan krijg je het per kg verpakt, is toch wel handig hoor.
Als dat teveel is kun je dat best de volgende dag nog eens voeren of je legt het weer terug in de vriezer (dan in de juiste portie...)
Vriezers zitten nu vol maar ja ik heb er ook vaak niet zoveel tijd voor (of zin...)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2437558
Ik probeer ook zoveel mogelijk per kilo te bestellen, scheelt al een hoop. Dan kan ik kiezen of ik alles in een keer doe of steeds een beetje.

Ik heb er wel eens over nagedacht om een echte verpakservice te beginnen. Leek me best een gat in de markt. Alles tot op de gram geportioneerd aan kunnen leveren. Alleen dan moet je wel investeren in het echt betere verpak en hak en snij werk, al dan niet machinaal. En dat zie ik dan weer niet zitten...
Door ulla
#2437584
vanaalst schreef: maak nooit porties, flikker alles zo de vriezer in en als ik wat over hou krijgen ze het de dag erna gewoon weer...
hier net zo. :biggrin2:

@ Kaio een blok van 10 kilo gaat ook zo de vriezer in, als ik het wil voeren ontdooi ik het licht en doe de rest in porties terug de vriezer in.
Door Annemarie Rijnveld
#2437594
El_Kato schreef: Bestaat er zoiets? Dat je per hond aangeeft uit welke percentages de maaltijd bestaat en dat je kant en klare dagporties geleverd krijgt… heb elke keer zo de balen van de gepropotioneer houd mezelf voor dat ik er later altijd weer blij mee ben maar heeft me vandaag weer de hele ochtend plus een stukje van de middag gekost en heb nog wat liggen…  :( Zou denk ik best bereid daar wat meer voor te betalen…

Zou er bijna terug naar brokken gaan… zijn we misschien ook van de vieze, groene, rottige %#{*$ vliegen af. Geen al jaren geen vlees meer in de tuin maar als wij zelf buiten eten of wat hapjes op tafel hebben dan stikt er binnen mum van tijd weer van…

Nou ja maar dat natuurlijk niet, dat voegt niet meer brokken voeren  ;)
Tot voor kort dacht ik er net zo over, maar nu Yuma nog maar 2x per dag eet, vind ik het helemaal geen werk meer, eigenlijk.
Ik koop per week in, verdeel het zo'n beetje, wat over blijft gaat in de koelkast voor de volgende dag of die daarop volgend.
Tja de pens ligt bij mij dan simpeler, want dat is gemalen en zit in bakjes van 200 gr.
Maar dat ligt ook gewoon bij mij in de koelkast te ontdooien, hoor en ben nog niet ziek geworden.  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door