Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ronithvm
#2434517
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een maand begonnen met KVV'en.. En wil gedeeltelijk en op een gegeven moment volledig overstappen op BARF...
Vorige week heeft Jip al een hele haring gegeven, ik ga morgen een kippenvleugeltje geven (in de bocht inknippen toch?) en dan wil ik volgende week ofzo een zalmkop geven.. Kan dat al? Of is dat te vroeg.. Ik heb namelijk geen idee!

En moet ik aan de visboer vragen of hij de zalmkop in tweeen kan snijden? Of kan 1x per week zo'n hele zalmkop geen kwaad? Jip is 2 jaar en weegt 7 kilo...

Bedankt!
Door Lizzy
#2434522
Een zalmkop weegt 400 a 800 gram. Dus dat is echt teveel voor een hondje van 7 kg. Ik denk dat ze met een forse kop ook niks kan. Dus je kunt 'm het beste in 2'en knippen (kun je ook zelf met een stevige snoeischaar). Ik zou zelf eerst even afwachten hoe de kippenvleugels gaan, hoe ze verteren. Ik knip zelf altijd de 2 bot-pennen door.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2434835
Ik zou zelf je hond eerst meer laten wennen aan het verteren van vleesbot.
Zalmkop vind ik zelf niet echt een beginnersbot, het is best wel hard.
Andere vleesbotten die je kunt voeren zijn bv parelhoenkarkas, konijn, kwartel etc.
Door eelke
#2435067
Ik zou voor gemak gaan, en een kleiner visje geven. Joep krijgt ivm eliminatie dieet hele haring ipv zalm. Dan bestel ik via caroba. Dan voer je ook gelijk compleet, omdat een haring een heel beestje is. Een kop is dat natuurlijk weer niet :)
Door ronithvm
#2435752
eelke schreef: Ik zou voor gemak gaan, en een kleiner visje geven. Joep krijgt ivm eliminatie dieet hele haring ipv zalm. Dan bestel ik via caroba. Dan voer je ook gelijk compleet, omdat een haring een heel beestje is. Een kop is dat natuurlijk weer niet :)

Ik heb Jip inderdaad vorige week een hele haring gegeven! Maar ik las juist dat ook een zalmkop een complete maaltijd is? Zal wel verkeerd zijn dan! Vrijdag krijgt ie weer lekker een haring van de visboer!

Via waar kan ik aan parelhoenkarkas etc komen? Ik heb een kleine vriezer (woon nog thuis) en kan echt niet voor 20 kilo aan dat soort dingen kwijt, haha!
Door eelke
#2435755
Veel mensen geven het wel als 'compleet' inderdaad. Ik geef het zelf aan mijn andere hond als bot + orgaan, hij krijgt er dan ook spiervlees bij, anders wordt zijn ontlasting te hard.

Maar dat gaat dan om een newf die dan 1 kop, 1 lijf en 500 gram spiervlees krijgt ;) iets andere verhoudingen

Op zich is het wel mooi om te kluiven natuurlijk, maar het lijkt me zo een gedoe met een klein hondje...ze moeten dan zeker wel doormidden inderdaad. Hoeveel eet hij nu per dag?
Door eelke
#2437141
Dan zou ik geen zalmkop geven...bij mij wegen ze gemiddeld 800 gram, dus een halve is dan nog meer dan twee keer zo veel als dat je per dag voert. Ik zou het blij kleinere visjes houden :)
Door ronithvm
#2439426
Dat is inderdaad wel groot... ;D dan is een zalmstaart/zalmlijf in stukken misschien wel lekker...

Ik heb trouwens een adresje gevonden waar ik karkasjes, nekken etc. kan bestellen! Dus die ga ik volgende week even ophalen :D een karkasje, met wat moet ik dat aanvullen? (ik ben echt beginnend nog hoor.. sorry haha)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door