Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#243071
Gisteravond kreeg ik ineens een mail van mensen met een boxer pup.
Hierna vroeg ik haar om mij even te bellen.
Pupje van nu net 10 weken is werkelijk doodziek geweest na een bezoekje aan de Da.
Ze was ontwormd en er zaten nog wat wormpjes in de ontlasting,1 week na de ontworming kreeg het beestje dus nog even een extra ontworming met alle vervelende gevolgen van dien!
Tot vandaag heeft ze op gekookte kip met rijst geleefd en is aardig afgevallen.
De fokster raadde aan om weer lam/rijst van Cb te geven,ik heb er ook meteen een kruidenmix bij gedaan voor de nodige probiotica.
De eerste dagen gaan ze het licht aankoken om er zeker van te zijn dat ze niet dun blijft poepen zoals nu nog steeds het geval is.
De fokster is nogal boos en de eigenaren ook.
De Da is een grote bekende in Terneuzen(de Vos),zijn collega zei dat versvlees niet goed en slecht was ::) ::)
Het was een keuze van de eigenaren ::) ::)
En dan ook nog eens in 1 week tijd 2 keer ontwormen :-X
Hier zakt toch finaal mijn broek van af hoor......
Door tieneke
#243119
yalla schreef: Ja heel triest allemaal. Eerlijk gezegd ontworm ik nooit en ik vraag me ook af of het echt nodig is :-\
Waarom kon die klojo niet wachten?
Hier ontworm ik ook niet meer.
De eigenaren zijn in ieder geval wel wakker geschud door dit gebeuren.
Door tieneke
#243120
Truus schreef: Tsjeetje wat triest :-\ Ja....nu maar hopen dat de eigenaren wijzer worden.
Heb je ze ook naar Barfplaats verwezen?
Ja gisteravond ging zij al een kijkje nemen ;)
Vandaag heeft zij meer tijd,ik hoop echt dat ze de pup op versvlees gaan zetten.
Bij de fokster is de pup op Cb en brokjes grootgebracht.
Door Lizzy
#243478
Nou, als er wormen gesignaleerd zijn, dan zou ik zelf ook ontwormen..... Alleen zou ik dat niet 2 keer in 1 week doen....
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 17 jan 2005, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#243493
Ik vind het eerlijk gezegd niet onnodig om een wormenkuur bij een pup te herhalen, wanneer er nog steeds wormpjes in de ontlasting zitten. En een week tussentijd vind ik eigenlijk ook niet vreemd, hoor.
Mijn volwassen honden en katten ontworm ik zelden of nooit, maar pups en kittens hebben zo vaak last van spoelwormen dat ik ontwormen echt geen overbodige luxe vind.
Het lijkt mij in dit geval eerder dat deze pup misschien niet goed tegen het middel kan dat is gebruikt.
Door Truus
#243569
Sonja schreef: Ik vind het eerlijk gezegd niet onnodig om een wormenkuur bij een pup te herhalen, wanneer er nog steeds wormpjes in de ontlasting zitten. En een week tussentijd vind ik eigenlijk ook niet vreemd, hoor.
Mijn volwassen honden en katten ontworm ik zelden of nooit, maar pups en kittens hebben zo vaak last van spoelwormen dat ik ontwormen echt geen overbodige luxe vind.
Het lijkt mij in dit geval eerder dat deze pup misschien niet goed tegen het middel kan dat is gebruikt.
Ja maar toch niet 2 keer in een week???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#243663
Het ontwormen van een pup is best wel heel belangrijk zeker als er wormen zjn geconstateerd, twee kuren binnen 1 week is veel te veel en waarschijnlijk is er ook nog een breed spectrum gebruikt :-\ Ik zou vooral gewoon een andere DA zoeken.
Door tieneke
#243666
sylvia schreef: Het ontwormen van een pup is best wel heel belangrijk zeker als er wormen zjn geconstateerd, twee kuren binnen 1 week is veel te veel en waarschijnlijk is er ook nog een breed spectrum gebruikt :-\ Ik zou vooral gewoon een andere DA zoeken.
Ze gaan nog wel verhaal halen bij die Da,maar of dat iets uithaalt :-\
Door tieneke
#245042
Vandaag belde de eigenaresse op,het gaat super met de pup! :D
Vanaf de eerste keer Cb lam was haar diarree over.
De ontlasting wordt nu steeds beter.
Ook hun andere hondje(jack-russel)die nooit zijn brokjes wilde eten staat nu volledig op natuurvoer.
Hij vreet nu werkelijk de bodem uit zijn voerbakje ;D ;D
Hier word ik weer blij van :D
Door Truus
#245048
tieneke schreef: Vandaag belde de eigenaresse op,het gaat super met de pup! :D
Vanaf de eerste keer Cb lam was haar diarree over.
De ontlasting wordt nu steeds beter.
Ook hun andere hondje(jack-russel)die nooit zijn brokjes wilde eten staat nu volledig op natuurvoer.
Hij vreet nu werkelijk de bodem uit zijn voerbakje ;D ;D
Hier word ik weer blij van :D
Haaaa dat is goed nieuws! :D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door