Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door arenda
#243484
nou zeg heb ik heel stuk getypt, slikt het internet mn hele stukkie in.
dan maar even heel kort, ik lees steeds over een gehaktmolen, wilde er bijna ook eentje.
maar is dat wel nodig hier....
oké mijn vraag is dus
mogen katten een kippendijbeen?of moet dat gemalen worden?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#243540
arenda schreef: nou zeg heb ik heel stuk getypt, slikt het internet mn hele stukkie in.
dan maar even heel kort, ik lees steeds over een gehaktmolen, wilde er bijna ook eentje.
maar is dat wel nodig hier....
oké mijn vraag is dus
mogen katten een kippendijbeen?of moet dat gemalen worden?
Als jij een kat hebt die een kippendijbeen wegkauwt kun je het zo geven, maar ik denk dat het gewoon malen wordt ;D
Door Ollie
#243607
Maar Syl, als je die dijbeen nou in een paar stukken hakt? Mischien dat ie het dan wel weg kauwt?

Jesse heeft voor het eerst kwartel gegeten, en die hebben we in vieren gehakt, en hij krijgt een kwart per keer. Nou weet ik wel, dat een kwartel een stukje kleiner is maar toch...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#243646
Ollie schreef: Maar Syl, als je die dijbeen nou in een paar stukken hakt? Mischien dat ie het dan wel weg kauwt?

Jesse heeft voor het eerst kwartel gegeten, en die hebben we in vieren gehakt, en hij krijgt een kwart per keer. Nou weet ik wel, dat een kwartel een stukje kleiner is maar toch...
Nou er zitten best dikke botten in een kippendijbeen, daarom zeg ik al , als ze het eten is het goed, maar ik denk dat de meeste katten die botten gewoon laten liggen, misschien als je ze verbrijzeld met een hamer dat ze het wel eten.
Kwartels hebben natuurlijk veel dunnere botjes.
Door Ollie
#243658
sylvia schreef: Nou er zitten best dikke botten in een kippendijbeen, daarom zeg ik al , als ze het eten is het goed, maar ik denk dat de meeste katten die botten gewoon laten liggen, misschien als je ze verbrijzeld met een hamer dat ze het wel eten.
Kwartels hebben natuurlijk veel dunnere botjes.
Ja dat bedoel ik ook eingelijk!
Ja kwartels hebben hele dunnen botjes, dat kun je natuurlijk ook niet vergelijken met een kippendij ::) ;D



Jesse heeft net voor het eerst een half sardientje opgegeten :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#243659
Ollie schreef: Ja dat bedoel ik ook eingelijk!
Ja kwartels hebben hele dunnen botjes, dat kun je natuurlijk ook niet vergelijken met een kippendij ::) ;D



Jesse heeft net voor het eerst een half sardientje opgegeten :D
dan zal hij wel uit zijn straatje odeuren ;D
Door Kefraya
#243667
[quote author=Ollie


Jesse heeft net voor het eerst een half sardientje opgegeten :D
[quote][/quote]

Heerlijk om te lezen hoe lekker Jesse alles opsmikkelt :) Het is toch een stuk makkelijker als je er meteen vanaf kitten mee begint!
Heb je nog een recente foto van hem??
Door Ollie
#243671
sylvia schreef: dan zal hij wel uit zijn straatje odeuren ;D
Je bedoelt uit z'n bek meuren ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#243674
Ollie schreef: Je bedoelt uit z'n bek meuren ???
ja, zo kan je het ook zeggen ;D ;D ;D ;D

ik hoef nooit een kusje van boris als hij vis heeft gegeten :-X ;D
Door Ollie
#243677
Kefraya schreef: Heerlijk om te lezen hoe lekker Jesse alles opsmikkelt :) Het is toch een stuk makkelijker als je er meteen vanaf kitten mee begint!
Heb je nog een recente foto van hem??

Ja het is echt heerlijk, zo makkelijk als hij alles eet! :D

Deze foto hebben we eergisteren gemaakt, hier is hij dus een stuk kwartel naar binnen aan het werken! ;D

Afbeelding
Door zurca
#243695
Eet hij zo netjes uit z'n bakje?! Hier word standaard alles naast de bakjes gegooid en dan pas opgegeten...Het liefst lopen ze eerst nog met hun pens door de kamer heen om het op verschillende plekken neer te leggen en zo te kijken waar ze het nu het beste op kunnen eten ::) :-X
Laatst gewijzigd door zurca op di 18 jan 2005, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#243738
zurca schreef: Eet hij zo netjes uit z'n bakje?! Hier word standaard alles naast de bakjes gegooid en dan pas opgegeten...Het liefst lopen ze eerst nog met hun pens door de kamer heen om het op verschillende plekken neer te leggen en zo te kijken waar ze het nu het beste op kunnen eten ::) :-X
Nou, ik moet zeggen dat hij het op een gegeven moment wel uit z'n bakje haalt! En vervolgens legt ie em weer in z'n bakje ;D en zo gaat het achter elkaar!

De 1 dagskuiken die sleept ie wel door de hele keuken heen, en gooit ie in de lucht ;D totdat ie lek is, dan vreet ie em helemaal op! :P
Door Kefraya
#243896
zurca schreef: Eet hij zo netjes uit z'n bakje?! Hier word standaard alles naast de bakjes gegooid en dan pas opgegeten...Het liefst lopen ze eerst nog met hun pens door de kamer heen om het op verschillende plekken neer te leggen en zo te kijken waar ze het nu het beste op kunnen eten ::) :-X
Bij ons werd er echt mee gesleept, vooral met hartjes en levertjes, zodat je van die mooie rode sporen van keuken naar gang vindt :-X
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door