Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2435275
Ik ben al een hele tijd opzoek naar een pot groene leem.
Bij veel dierenwinkels, gezondheidswinkels gevraagd, maar niemand kan me er aan helpen.
Bij de gezondheidswinkel hebben ze wel groene leem in poedervorm, om zelf te mengen met water  ???

Waar kan ik groene leem kopen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2435351
Gonnie schreef: Ik ben al een hele tijd opzoek naar een pot groene leem.
Bij veel dierenwinkels, gezondheidswinkels gevraagd, maar niemand kan me er aan helpen.
Bij de gezondheidswinkel hebben ze wel groene leem in poedervorm, om zelf te mengen met water ???

Waar kan ik groene leem kopen.
Het is gebruikelijk dat je groene leem in poedervorm koopt. Kant en klare potjes klei zijn er niet echt. Wel creme, maar daar zit dan weer meer in dan alleen groene leem. Volatil had een paar jaar terug nog wel tuben met alleen groene klei, weet lleen niet of ze die nog hebben. Maar die was meer voor cosmetisch gebruik, dus Verhoudingsgewijs een stuk duurder dan een potje poeder.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2435405
Angelique schreef: Het is gebruikelijk dat je groene leem in poedervorm koopt. Kant en klare potjes klei zijn er niet echt. Wel creme, maar daar zit dan weer meer in dan alleen groene leem. Volatil had een paar jaar terug nog wel tuben met alleen groene klei, weet lleen niet of ze die nog hebben. Maar die was meer voor cosmetisch gebruik, dus Verhoudingsgewijs een stuk duurder dan een potje poeder.
Dus als ik bij de gezondheidswinkel een zak groene leem poeder koop en en aanleng met water, dan kan ik dat op een wond smeren?
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2435685
Ik heb laatst nog een tube Volatil Groene leem gehaald bij de DA drogist,die had ze nog.

Verder haal ik meestal de grote tubes via bijv. de paardendrogist of andere sites waar je paardenverzorgings artikelen hebt.
Gebruikersavatar
Door nova
#2436757
http://www.medpets.nl/vertargil%2bsuperfijn/1624/, maar De Tuinen of een goede gezondheidswinkel heeft m ook.
ik had een grote tube gekocht, maar das in verhouding erg duur. Wel zat er wat van tea tree oil in de tube
:)
Poeder moet je onderwater zetten en een half uurtje staan laten. dan het overtollig water afgieten, en je pasta is klaar voor gebruik. kan niet fout gaan
Laatst gewijzigd door nova op do 23 aug 2012, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2436960
Tnx Nova  ;)

Ik ga vanmiddag een zak halen. Niet dat ik het nu nodig heb, maar ik kan het maar beter in huis hebben,
je weet maar nooit.

(en als ik het niet voor bruut nodig heb, kan ik er altijd een gezichtsmasker mee maken  ;D)
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2437176
Voor een tube kun je ook eens bij een ruitersportzaak kijken. Volgens mijn informatie mag je het poeder trouwens niet aanmaken met kraanwater, de stoffen die daarin achtergebleven zijn na het zuiveren van het water zouden het effect van groene leem kunnen verminderen. Voor de zekerheid gebruik ik dus altijd bronwater...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2444628
Danny schreef: Ik heb het ook in huis..poeder en een tube...weet alleen niet waar ik het voor zou gebruiken... ???
Wondjes, schaafwondjes, rare plekken, detoxkuurtje enz. En mocht je dat allemaal niet hebben dan is een gezichtsmaskertje op zijn tijd bij jezelf ook prettig. :biggrin2:
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door