Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mona
#2436394
Hoi allemaal,

ik heb even een vraagje,
kun je ook elimineren met konijnkarkas en orgaan en dan spiervlees van exoten zoals kangaroe , zebra en kameel.
zo heb je dan wel gelijk meer variatie en diersoorten.
graag jullie mening hierover.

alsvast bedankt
Mona
Door mona
#2436495
ja , daar zat ik inderdaad aan te denken,
want het zou dan toch wel iets completer zijn dan alleen konijn of zie ik dat verkeerd?
Door orinake
#2436512
mona schreef: ja , daar zat ik inderdaad aan te denken,
want het zou dan toch wel iets completer zijn dan alleen konijn of zie ik dat verkeerd?
elimineren kan je enkel door telkens 1 diersoort toe te voegen.
Als je 6 weken konijn gegeven hebt kan je 1 diersoort toevoegen.
Dan zo weer voort tot de volgende soort.
Als je nu ineens 3 sooten gaat toevoegen en je hond reageerd weet je niet op wat.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2436569
Wat je wel zou kunnen doen is de exoot vast in de vriezer gooien en na 6-8 weken (als de klachten verdwenen zijn) de exoot als tweede diersoort gaan toevoegen... Is wel een heel veilige keus, alleen loop je het risico dat je er niet altijd aan kunt komen...
Door mona
#2436575
ja ik denk dat ik dat ga doen,
ik heb nu in ieder geval genoeg konijn besteld voor elimineren en dan gaat de exoot de vriezer in.
ik dacht omdat ze dat nog nooit gegeten had kan het misschien ook zo.
maar niet dus.
ok dan gaan we maar na de vakantie met konijn beginnen.
Door eelke
#2436643
mona schreef: ja ik denk dat ik dat ga doen,
ik heb nu in ieder geval genoeg konijn besteld voor elimineren en dan gaat de exoot de vriezer in.
ik dacht omdat ze dat nog nooit gegeten had kan het misschien ook zo.
maar niet dus.
ok dan gaan we maar na de vakantie met konijn beginnen.
Inderdaad verstandig zo!
Joep had ook nog nooit eend en hert gehad, maar hij kan er toch niet tegen :)
Door Miranda 1
#2448276
Hier ook een hond die nog nooit kalkoen heeft gegeten, maar er absoluut niet tegen ook. Ook paard en geit nooit of nauwelijks gegeten en daar kan hij ook niet tegen.

Dus het beste is om goed te elmineren. Je kan het beter 1 keer goed dan, dan twee keer een beetje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door