Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2436368
Oscar is aan de dunne. Of beter gezegd, het komt er uit als water. Maar hij perst ook heel erg.

Wat zijn symptomen om op te letten qua verstopping? Hij heeft geen dikkere buik, hij toont totaal niet ziek, piept ook niet dat hij er uit moet. Enige is dat hij gisteravond en vanmiddag (vanmorgen niet) meerdere keren is gaan zitten, hard perst en er dan water uit spuit. Echt lekker ruikt het niet, maar toch ook niet zó erg als wanneer hij echt koeievlaai diarhee heeft.

Voor vanavond staat kipkarkas met zijn wekelijkse portie orgaan op het menu. Als hij verstopt zit zou ik alleen orgaan kunnen geven, anders juist alleen karkas (of in ieder geval niet alle orgaan). Wat zal ik doen?
Door Lizzy
#2436373
Bij verstopping merk je dat er niks komt en er wel geperst wordt. Hooguit dat er dan wat druppeltjes dunne poep langs de verstopping schieten maar je kunt niet spreken van grote hoeveelheden die eruit spuiten. Tenminste, dit is wat mij altijd is geleerd.

Ik zou vanavond geen karkas en geen orgaan in de vorm van lever/hart/nier geven. Wel pens of spiervlees (zonder iets erbij). Want ik vind diarree. En ik geen dan zelf niet graag bot (tenzij het gemalen of echt heel tot moes geslagen is).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2436378
Oke, dank je wel! Er komt echt duidelijk wel wat water uit, niet maar een paar druppels. Dus dan hoef ik me niet direct zorgen te maken om verstopping. Ik haal gelijk even pens en spier uit de vriezer, dan kan hij morgen het menu van vandaag wel eten.
Door Irish
#2436402
Mag ik vragen waarom geen bot bij diarree? Omdat de darmen van slag zijn en het dus niet goed kunnen verteren?
Ivan is sinds we op vakantie zijn ook weer aan de dunne en bij hem lijkt dan juist bot geven wel te helpen enigsinds..... :-\
Door El budha
#2436514
Toen Budha verstopt zat had hij erge aandrang maar er kwam niets uit. Ook was hij erg misselijk al het water dat hij opdronk kwam er met dezelfde gang weer uit.
Door sella
#2436853
Buffel was ook erg misselijk toen hij recent erg verstopt zat. Dan vooral pens en orgaan geven heb ik als advies van Tannetje gehad.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2437105
Gister heeft hij zijn pens en spiervlees gegeten (iets teveel, was vergeten te zeggen dat hij van de pens de helft mocht). Vanmorgen was het geen water meer, maar koeievlaai en stinken deed het eigenlijk niet zo erg. Meestal als hij zo poept, ga je twee meter verderop nog bijna van je stokje en nu niet.
Misselijk is hij niet, merk verder helemaal niets aan hem. Eet ook met smaak, maar denk ook dat deze kliko zich heel wat zieker moet voelen om te stoppen met eten.

Dank voor de adviezen en het delen van ervaringen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door