Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door saluki
#2435380
Iemand bekend met de volgende ziekte??? dit is voor een vriendin van me. Zij heeft een Border
Canine Epileptoid Cramping Syndrome ( CECS,
Bewerk bericht
Door saluki
#2435440
Ja, die heeft ze al gezien. Misschien dat iemand ervaring heeft hier, en welke medicijn cq dieet helpt
Door Decibels
#2435492
medicijnen zijn er niet voor, maar er wordt gezegd dat glutenvrij dieet zou helpen de aanvallen te verminderen.
Door Hanny
#2445906
@ Saluki.
Sorry ik had dit topic gemist. Ik was op zoek naar appelazijn bij hotspots en toen kwam ik dit nog tegen.
Het blijft altijd de vraag, of de hond lijdt aan Cecs. Deze kramptoestand, zo noem ik het maar, heeft nog geen diagnose.
Het kan dus ook epileptie zijn.
Het granen verhaal is soms waar, soms niet waar. Dat is uitzoeken.
Je kunt natuurlijk zeggen, dat granen altijd slecht zijn, maar of er in dit geval een reactie volgt op granen is uitzoeken.
Zou je vriendin het bij de gezondheidscommissie van de Borderterierclub willen melden? Er wordt nog steeds onderzoek gedaan, was een beetje doodgelopen, maar er wordt weer aan gewerkt.
Als ik het goed heb begrepen, dan zou cecs raseigen zijn en dus niet bij andere rassen voor komen. Misschien wel zoiets, maar ja wie zal het weten, van buiten af gezien kun je geen diagnose stellen.
Hoop, dat de hond er niet al te veel last van heeft.

Hanny
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door