Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Naturel
#2435059
Hallo Allemaal :)

Ik ben nieuw hier, heb 2 kleine hondjes, waar ik erg gek mee ben. Wil waarschijnlijk ook overstappen op een natuurlijke voeding.
Als ik misschien een beetje brutaal mag zijn, stel ik bij deze toch gelijk een vraag.

Mijn hondje krijgt nu een homeopatische middel( Puur schijnzwanger ) Ik wil haar ook knoflook granulaat gaan geven, tegen teken en vlooien maar vroeg mij af of die twee middelen probleemloos te combineren zijn?
Alvast bedankt,

Naturel :)
Door eelke
#2435079
Welkom hier!

Ik ken knoflook granulaat zelf niet, maar ik geef gewoon knoflook door mijn groente mix heen. Zelf heb ik niet echt het idee dat het tegen teken goed helpt hoor, ze hebben er hier nog regelmatig 1.

Wil je barf, of kvv gaan geven?
Door Naturel
#2435088
eelke schreef: Welkom hier!

Ik ken knoflook granulaat zelf niet, maar ik geef gewoon knoflook door mijn groente mix heen. Zelf heb ik niet echt het idee dat het tegen teken goed helpt hoor, ze hebben er hier nog regelmatig 1.

Wil je barf, of kvv gaan geven?
Dankje, wil kvv gaan geven. Ik heb de tip van een vriendin van mij, haar hond heeft nooit teken. Twijfelde zelf ook maar wil het wel gaan uitproberen.
Door Lizzy
#2435092
Naturel schreef: Hallo Allemaal :)

Ik ben nieuw hier, heb 2 kleine hondjes, waar ik erg gek mee ben. Wil waarschijnlijk ook overstappen op een natuurlijke voeding.
Als ik misschien een beetje brutaal mag zijn, stel ik bij deze toch gelijk een vraag.

Mijn hondje krijgt nu een homeopatische middel( Puur schijnzwanger ) Ik wil haar ook knoflook granulaat gaan geven, tegen teken en vlooien maar vroeg mij af of die twee middelen probleemloos te combineren zijn?
Alvast bedankt,

Naturel :)
Welkom op Barfplaats! Goed idee, om over te schakelen naar verse/rauwe voeding.
Deze middelen kun je prima combineren hoor. Van knoflook granulaat (je kunt ook verse geven) moet je alleen niet teveel geven, vanwege kans op bloedarmoede. Wat dat betreft is verse knoflook makkelijker te doseren en daarvan weten we de veilige dosis: niet meer dan een halve tot een hele (en dan kleine) teen knoflook per dag per 10 kg lichaamsgewicht.
Door Naturel
#2435116
Lizzy schreef: Welkom op Barfplaats! Goed idee, om over te schakelen naar verse/rauwe voeding.
Deze middelen kun je prima combineren hoor. Van knoflook granulaat (je kunt ook verse geven) moet je alleen niet teveel geven, vanwege kans op bloedarmoede. Wat dat betreft is verse knoflook makkelijker te doseren en daarvan weten we de veilige dosis: niet meer dan een halve tot een hele (en dan kleine) teen knoflook per dag per 10 kg lichaamsgewicht.
Ik geef op dit moment knoflook bonbons (geen chocolade ;). Mijn hondje van 9 kg krijgt een hele bonbon en mijn andere van bijna 3 kg krijgt een kwart bonbon. Ik hoor toch veel positieve verhalen, maar ook dat het niet werkt. Ga het uitproberen en dan zien we wel.
Door Xada
#2518325
Misschien dat het iets helpt door de geur. Maar ik heb zelf de ervaring dat het niet voldoende helpt.
Door Naturel
#2519283
Xada schreef: Misschien dat het iets helpt door de geur. Maar ik heb zelf de ervaring dat het niet voldoende helpt.
Nu, een aantal maanden later, geloof ik er ook niet meer in. Bonbons gaan hier de deur uit.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door