Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door "inge"
#243490
Mijn 10 maanden oude hondje tobt al enige tijd regelmatig met zijn ontlasting. Soms moet ie er veel moeite voor doen en dan weer heeft ie diaree. Vandaag naar de da geweest en hebben ze ontlasting opgestuurd om op kweek te zetten. Hij is als pup opgefokt met zelf samengesteld voer, bij mij is ie langzaam over gegaan op brok. Ik denk er hard over om nu toch maar over te schakelen op kvv.Helemaal zelf samenstellen vind ik echt te veel gedoe. Ik heb vandaag in ieder geval een paar doosjes Energique gekocht.Ik ga het de komende dagen proberen.
Door Lizzy
#243501
Volgens mij is het een heel goed plan om hem over te zetten op Energique!!

Ik hoop dat het snel beter wordt met zijn darmpjes... Geef hem desnoods ook extra wat probiotica.
Door Truus
#243526
Een heel goed plan om de pup over te zetten van brok naar Energique. Daarna kun je je altijd nog verdiepen in zelf samenstellen, maar je zult merken, dat de ontlasting een stuk beter wordt.
Je zou het de eerste keren een beetje kunnen overgieten met warm water om je pup er aan te laten wennen, en daarna afbouwen.
Misschien kun je samen met anderen de Energique in het groot inkopen. In ieder geval zou ik de brokken niet meer geven.
Succes!
Door "inge"
#261464
We zijn inmiddels ruim 4 weken verder, Music eet met veel genoegen elke dag zijn portie Energique. Ik wissel het af met nu en dan Rodi en verder krijgt ie een eitje een stukje vis een beetje biogarde en een reepje gdroogde pens. Dit alles natuurlijk zo nu en dan, niet alles tegelijk. ;) Hij doet het super goed en de darmproblemen zijn helemaal van de baan. Nergens meer last van. Hiep hiep hoera, lang leve barfplaats en kvv !!!
Door Borke
#261654
Het is soms toch ongelofelijk wat de effecten van goede voeding zijn :-)

Groetjes,
Gebruikersavatar
Door sylvia
#261701
zo zie je maar dat deze hond geen verkeerde darmen heeft maar verkeerd voer kreeg ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door