Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anthraciet
#2434905
Hier slikken ze het laatste stuk meestal ook gewoon door en ze hebben er gelukkig nog nooit last van gehad. Wel een keer dat eentje het toch weer uitspoog (en nogmaals opat :-X), maar geen problems in ieder geval.

Afpakken lukt meestal toch niet, dat ding is zo glibberig tegen die tijd dat het uit je handen floept :biggrin2:
#2434910
Anthraciet schreef: Hier slikken ze het laatste stuk meestal ook gewoon door en ze hebben er gelukkig nog nooit last van gehad. Wel een keer dat eentje het toch weer uitspoog (en nogmaals opat :-X), maar geen problems in ieder geval.

Afpakken lukt meestal toch niet, dat ding is zo glibberig tegen die tijd dat het uit je handen floept :biggrin2:
Dank je, ah ok, dus het kan geen verteringsproblemen of obstructies her en der veroorzaken?
(ik heb de lange piemels thuis liggen en die ik nu hier op vakantieverblijf kan krijgen zijn helaas van die korte dingen, zo'n 15 cm oid.)
#2434918
ChantalKrijn schreef: Hier krijgen ze die laatste stukjes niet, ze slobberen ze zo naar binnen en ik ben altijd bang dat ze dan stikken :-[
Oh jee, kwas net gerustgesteld :-[
Nu word ik dus ook weer bang
Door BlissSpirit
#2434925
Hier eten ze dat ook altijd op hoor. Nooit een probleem.
En heb er één bij die behoorlijk schrokt.
Ik geef ze stukken van 25 cm, dus als ik dan ook het laatste nog af moet pakken, dan blijft er niet veel over  ;)
Als ik ze een hele geef, dan gaan ze en aan de diaree en de oudste rust niet voordat hij op is. Half uurtje dus.  :D
Door Eira
#2434930
Eira slikt het laatste stukje ook door (ze heeft er dan wel uitgebreid op liggen kauwen zodat het al helemaal slijmerig is) nooit geen problemen mee gehad. Ik geef haar nooit staafjes die korter zijn dan 15 cm want die wil ze soms na een klein beetje kauwen heel doorslikken. Ze heeft me als pup al een paar keer een hartverzakking bezorgt door een staafje van 15 cm na 2x kauwen in te slikken, 't is wel goed gegaan maar zulke kleine stukjes durf ik dus niet meer te geven (maar dat geld natuurlijk niet voor iedere hond). Behalve pensstaafjes want die zijn sowieso vrij zacht.
#2434931
BlissSpirit schreef: Hier eten ze dat ook altijd op hoor. Nooit een probleem.
En heb er één bij die behoorlijk schrokt.
Ik geef ze stukken van 25 cm, dus als ik dan ook het laatste nog af moet pakken, dan blijft er niet veel over  ;)
Als ik ze een hele geef, dan gaan ze en aan de diaree en de oudste rust niet voordat hij op is. Half uurtje dus.  :D
ok, ook bedankt, dus das al 2 positieve reacties.
Eigenlijk ben ik ook niet zozeer bang voor stikken, nu ik erover nadenk, maar ik dacht dat het misschien in de maag niet zo goed zou verteren eventueel.
En dan misschien een obstructie in de darm veroorzaken.
Dus daarvoor hoef ik absoluut niet bang te zijn?? (Tis toch een natuurlijk produkt)
#2434933
Eira schreef: Eira slikt het laatste stukje ook door (ze heeft er dan wel uitgebreid op liggen kauwen zodat het al helemaal slijmerig is) nooit geen problemen mee gehad. Ik geef haar nooit staafjes die korter zijn dan 15 cm want die wil ze soms na een klein beetje kauwen heel doorslikken. Ze heeft me als pup al een paar keer een hartverzakking bezorgt door een staafje van 15 cm na 2x kauwen in te slikken, 't is wel goed gegaan maar zulke kleine stukjes durf ik dus niet meer te geven (maar dat geld natuurlijk niet voor iedere hond). Behalve pensstaafjes want die zijn sowieso vrij zacht.
Ja en dat doet dus Yuma ook met die korte staafjes.
Maar ik moet haar iets geven, want zij ligt anders aan de tafelpoten te knagen (hout) en dat vind ik eigenlijk gevaarlijkerdur.
Door BlissSpirit
#2434960
Annemarie Rijnveld schreef: ok, ook bedankt, dus das al 2 positieve reacties.
Eigenlijk ben ik ook niet zozeer bang voor stikken, nu ik erover nadenk, maar ik dacht dat het misschien in de maag niet zo goed zou verteren eventueel.
En dan misschien een obstructie in de darm veroorzaken.
Dus daarvoor hoef ik absoluut niet bang te zijn?? (Tis toch een natuurlijk produkt)
Garantie krijg je nooit natuurlijk.  ;) Maar dat is met Barf, speeltjes, stokjes, flostouwen enz net zo.
Maar geef het hier al 20 jaar op deze manier en nog nooit problemen gehad.
Door ChantalKrijn
#2434967
Annemarie Rijnveld schreef: Oh jee, kwas net gerustgesteld :-[
Nu word ik dus ook weer bang
Tsja sorry, je vraagt naar meningen  ;)
Ik ken iemand wie haar bulletje is gestikt in zo'n soort ding, ook het laatste stukje. Ik durf dat niet meer
Gebruikersavatar
Door Neally
#2435006
gevaarlijkerdur
  :)

Probeer het laatste stukje af te nemen, ruilen tegen een ander lekker dingetje, soms is ze net iets sneller . . . .
Dan let ik het half uur daarna even extra op haar, ae doet daarna nooit anders dan normaal.
Zal bij jou hond ook wel goed gaan.
#2435091
OK, bedankt voor alle reacties.
Voel me toch wel wat beter nu.

@BlissSpirit
''Garantie krijg je nooit natuurlijk.  Maar dat is met Barf, speeltjes, stokjes, flostouwen enz net zo.
Maar geef het hier al 20 jaar op deze manier en nog nooit problemen gehad''
Mee eens hoor.
ChantalKrijn schreef: Tsja sorry, je vraagt naar meningen  ;)
Ik ken iemand wie haar bulletje is gestikt in zo'n soort ding, ook het laatste stukje. Ik durf dat niet meer
Jahaha, weet ik.
Kan me voorstellen dat je het niet meer durft.
#2441744
Envie schreef: Haha, ik lees dit nu en moet er niet aan denken  :nono2:
Maargoed, ieder zn ding......

Zo kreeg ik vorige week piemel macaroni  :D
Tis leuk spul hoor!! Maar we zijn nu overgeschakeld op kalfsschouder, is wat groter en duurt daaaaaaagen.
Geen probleem meer over wat er gebeuren kan met een laatste stukje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door