Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door vibie23
#2427361
Ik heb dus een poes die constant aan de diaree is , ik geef haar overdAG nog brokjes bij moet ik hier mee stoppen?
medisch is er bijna niets aan de hand ja ze heeft een gevoelige darmen, ik geef haar Tinlo en Lotgering kat.
bestaat er iets homeopatisch tegen diaree??

Groetjes Angelique
#2427383
Heb je die poes al een hele tijd in huis of pas een paar dagen ?
Met die brokjes zou ik inderdaad mee stoppen, gaat niet samen met vers of kvv.
Eigenlijk geef je te weinig info om een gericht antwoord te krijgen.
Door vibie23
#2427457
heb de poes vanaf kitten en is nu al 2 kjaar oud ze doet dit al bevaf begin heb helaas een brokken dierenarts heb heel de poes al laten testen zelfs giardia, dus heb wrl adtdig wat gedaan aan het wst ze dus doet, maar weet het dus ef niet meeer. En ja ze eet wel grwoon der vleesje o.p
Door hamada
#2428409
Een aantal jaar geleden hadden wij een herplaats kat, die heel zwaar aan de diarree ging. Middeltjes van de DA hielpen niet.
Ontlasting was waterdun, en het hele huis lag onder de plasjes bruin  :P omdat ze het niet kon ophouden.
Ik heb haar toen helemaal op kvv gezet (CB eend voor de hond, kattenversies lusten ze hier niet) en 2x per dag een capsule probiotica van Solgar over haar eten (best wel veel voor zo'n klein katje van net drie kilo). Binnen twee dagen was de ontlasting weer heel redelijk en kon ze het weer ophouden. Na een dag of 10 was de ontlasting normaal. Ze bleef op kvv (nooit meer op brok gezet) en haar ontlasting bleef prima.
#2432716
vibie23 schreef: heb de poes vanaf kitten en is nu al 2 kjaar oud ze doet dit al bevaf begin heb helaas een brokken dierenarts heb heel de poes al laten testen zelfs giardia, dus heb wrl adtdig wat gedaan aan het wst ze dus doet, maar weet het dus ef niet meeer. En ja ze eet wel grwoon der vleesje o.p
Ook al getest op Trichomonas fetus?
#2432781
Komt je kat vrij buiten? M.a.w. kan ze eventueel ergens anders ook eens wat te eten pakken? Ik heb buren gehad die hun katten in de bijkeuken voerden en ook buren die graag alle buurkatjes voerden. Katten weten dat soort adresjes gauw te vinden en als ze daar iets pakt wat ze slecht verdraagt...

Maar ik zou zeker stoppen met het overdag brok voeren, zodat je weet hoe het gaat als ze 1 type voeding krijgt (n.l. vers). En ik zou haar even volledig op Tinlo zetten (hebben die voor katten ook diverse varianten? dan wel onderling varieren) omdat ik daarvan geen diarree klachten ken, terwijl als Lotgering Kat soortgelijk vetpercentage heeft als die voor de hond ik me wel kan voor stellen dat dit zwaar kan vallen. Mocht dat goed gaan en blijven gaan, op alleen Tinlo, dan weer een andere kvv er bij.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door