Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wenche
#2433921
Pip heeft voor de 2de keer in een half jaar tijd een anaalklierabces...
Door ruimte en tijdgebrek krijgen de honden hier brok ipv barf/kvv (mijn keuze, dus daar gaat de discussie niet over, ik weet dat barf/kvv beter is dan brok)

Ik heb niet het idee dat de brok en het abces met elkaar samen hangen (ze zit nl bijna een jaar op brok nu en het eerste abces had ze een half jaar geleden), maar wil wel een ander soort brok gaan voeren... Zou farmfood een goede optie zijn??
(oftewel, zou deze brok hard genoege ontlasting geven zodat de anaalklieren netjes geleegd worden met het ontlasten?

De bedoeling is wel om ze terug op barf/kvv te zetten als we meer ruimte/tijd hebben
Door kaszi
#2433933
Weet niet of er samanhang is met brokken, maar ze stoelgang is blijkbaar niet hard genoeg, dus zou het idd van brokken kunnen komen.
Voor KVV heb je toch niet veel tijd nodig, hup uit de vriezer in koelvak in de koelkast en na ongeveer 24-36 uur kan je het geven (of anders in bakje een paar uurtjes laten ontdooien)
Als puppenkopers geen KVV of BARF (in sommige landen ligt dat niet zo voor de hand) kunnen geven dan raad ik ze een graanvrije brok aan zoals TOTW, orijen, Wolfsblutt....
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2433943
wenche schreef: Ik heb niet het idee dat de brok en het abces met elkaar samen hangen (ze zit nl bijna een jaar op brok nu en het eerste abces had ze een half jaar geleden),
Heeft ze ook wel eens een anaalklierabces gehad toen ze nog vers vlees at?
Door lightning
#2433944
Ik denk niet dat het samenhangt met brok. Cj mijn overleden hond had het met vlees (barf/kvv) en nu begint kyra ook en die krijgt ook vlees.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2433949
lightning schreef: Ik denk niet dat het samenhangt met brok. Cj mijn overleden hond had het met vlees (barf/kvv) en nu begint kyra ook en die krijgt ook vlees.
Nou als ze het nooit eerder gehad heeft en nu voor de 2e keer dan zou ik die conclusie niet trekken.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2433957
lightning schreef: Als je mijn zin eens goed leest.

Ik zei toch ik denk dat het daaraan niet ligt. en gaf voorbeeld mijn honden ::)
Nou gut ik snap je " ::) " niet, maar aangezien dit een openbaar forum is en er veel mensen meelezen om hiervan te leren, wil ik niet dat de conclusie wordt getrokken dat vers vlees niet zou kunnen helpen om anaalklierproblemen op te lossen. Ik heb die ervaring namelijk wel, en nee niet altijd, maar vaak wel.
Door lightning
#2433959
Ik heb toch ook niet gezegt dat vlees hierin niet kan helpen? Ik begrijp je niet maar goed. Nevermind. Ik heb geen conclussie getrokken. zo lees jij het.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2433961
lightning schreef: Ik heb toch ook niet gezegt dat vlees hierin niet kan helpen? Ik begrijp je niet maar goed. Nevermind. Ik heb geen conclussie getrokken. zo lees jij het.
oke dan heb ik deze zin verkeerd begrepen
Ik denk niet dat het samenhangt met brok.
Door wenche
#2433991
Toen ze vers kreeg heeft ze het nooit gehad... Maar kan zoiets samenhangen met sterilisatie? Want de eerste keer was kort na de sterilisatie, en toen kreeg ze al een half jaar brok... (overigens dezelfde als nu nog steeds)

Maar ik heb geen ruimte meer voor een vriezer, dus kan geen voer opslaan (en aangezien ze samen een kilo per dag moeten hebben...)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2433992
wenche schreef: Toen ze vers kreeg heeft ze het nooit gehad... Maar kan zoiets samenhangen met sterilisatie? Want de eerste keer was kort na de sterilisatie, en toen kreeg ze al een half jaar brok... (overigens dezelfde als nu nog steeds)

Maar ik heb geen ruimte meer voor een vriezer, dus kan geen voer opslaan (en aangezien ze samen een kilo per dag moeten hebben...)
Ze krijgen ook niet meteen een abces dat moet zich opbouwen, die anaalklier moet zich vullen en als er dan geen weg naar buiten meer is dan breekt ie door. Ze zullen dan ook niet gelijk een abces krijgen op brok.
Ik zie geen relatie met sterilisatie.
Door wenche
#2433996
*Dorothea* schreef: Ze krijgen ook niet meteen een abces dat moet zich opbouwen, die anaalklier moet zich vullen en als er dan geen weg naar buiten meer is dan breekt ie door. Ze zullen dan ook niet gelijk een abces krijgen op brok.
Ik zie geen relatie met sterilisatie.
Maar het zal niet zo zijn dat het abces er een half jaar over doet om te vullen??
De eerste was dus een half jaar geleden, de 2de nu, en voor het eerste abces zat ze al een half jaar op brok...
DeeJay heeft overigens nergens last van, terwijl zijn ontlasting standaard dunner is dan dat van Pip...

Maar goed, de vraag was dus, zou een brok als dat van farmfood voor een hardere ontlasting kunnen zorgen?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2433998
Joris heeft er in het verleden ook last van gehad, maar daar werd het echt veroorzaakt omdat hij te snel poept en al verder rent voordat hij ook maar de kans krijgt om zijn anaalklieren te legen. Echter.... na 2x heeft hij het ook niet weer gehad.

Ik zou niet weten welke brok je zou kunnen voeren om het te voorkomen.... Inmiddels weet ik niets meer van brok. Wat ik wel inschat is dat het toch een relatie zal hebben. Zoals Dorothea al schrijft moet een abces "opgebouwd" worden en aangezien zij het nooit heeft gehad toen ze nog vers at....

Is het voor jou niet mogelijk om b.v. 3 dagen Smuldier (rechtstreeks in de winkel gekocht) te voeren? Of een van die dagen kippenpoten? En dan wil ik beslist niet discussiëren over al dan geen brok voeren, dat moet je zelf weten.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2434001
wenche schreef: Maar het zal niet zo zijn dat het abces er een half jaar over doet om te vullen??
De eerste was dus een half jaar geleden, de 2de nu, en voor het eerste abces zat ze al een half jaar op brok...
DeeJay heeft overigens nergens last van, terwijl zijn ontlasting standaard dunner is dan dat van Pip...

Maar goed, de vraag was dus, zou een brok als dat van farmfood voor een hardere ontlasting kunnen zorgen?
Denk dat dat een kwestie van uitproberen is.

Joep heeft ook veel dunnere ontlasting dan Joris, heel veel dunner zelfs, maar die heeft nooit problemen met zijn anaalzakjes. Die poept ook altijd heel keurig uit.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2434009
Het heeft ook niet altijd wat met de hardheid van de ontlasting te maken, het is vaak ook een vorm van voedselintollerantie en dan meestal tegen de granen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door