Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Christine
#243350
Wanneer ik met mijn hand over de rug van mijn hond ga, is mijn hele hand wit. (Kalk?!) Het is net alsof ik mijn hand lang een gipsmuurtje heb gehaald. Mijn hond eet carnibest natuurvoer en een enkel keer krijgt ze een lamsbot. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn. ???
Door ine
#243354
Christine schreef: Wanneer ik met mijn hand over de rug van mijn hond ga, is mijn hele hand wit. (Kalk?!) Het is net alsof ik mijn hand lang een gipsmuurtje heb gehaald. Mijn hond eet carnibest natuurvoer en een enkel keer krijgt ze een lamsbot. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn. ???
Als je dan met je vinger over dat wit wrijft, wordt het dan een rolletje?
Volgens mij is het gewoon vet. Mijn honden hebben ook een vette vacht.
Door tieneke
#243360
Ine schreef: Mijn honden hebben ook een vette vacht.
Hoe kan dat nu ::) ::)
Die honden van jou liggen meer in het water dan dat ze naast je lopen ;D ;D
Door Christine
#243368
Het worden geen rolletjes, Mijn hand is gewoon helemaal wit. Ze is zwart en met de zon erop lijkt ze heel stoffig.
Door ine
#243371
tieneke schreef: Hoe kan dat nu ::) ::)
Die honden van jou liggen meer in het water dan dat ze naast je lopen ;D ;D
Mijn honden hebben van nature een vette ondervacht.
Bij nervösiteit krijgen ze een soort roos.

Christine, hoe lang krijgt jouw hond al kompleet vers vlees?
Door gonny
#243372
[quote="Christine"]
Het worden geen rolletjes, Mijn hand is gewoon helemaal wit. Ze is zwart en met de zon erop lijkt ze heel stoffig.
[/quote]wat voor haren?? kortharig??? Boris heeft t op t moment ook weer wat meer...
Door Christine
#243381
Timo krijgt nu een jaar Carnibest. De eerste 6 maanden gaf ik light nu krijgt ze natuurvoer. Ze heeft een korte vacht. Ik heb net over talgafscheiding zitten lezen. Ik zelf dacht aan kalk omdat wanneer ze een bot heeft gegeten haar ontlasting heel licht is en de volgende dag (de hoop van de dag daarvoor) helemaal wit uitgeslagen is.
Door Truus
#243385
[quote="Christine"]
Timo krijgt nu een jaar Carnibest. De eerste 6 maanden gaf ik light nu krijgt ze natuurvoer. Ze heeft een korte vacht. Ik heb net over talgafscheiding zitten lezen. Ik zelf dacht aan kalk omdat wanneer ze een bot heeft gegeten haar ontlasting heel licht is en de volgende dag (de hoop van de dag daarvoor) helemaal wit uitgeslagen is.
[/quote]
Hoi Christine. mijn Timo heeft dat ook wel eens, vooral bij het wisselen van de winter naar de zomervacht.
Het gaat vanzelf weer over en ik pak dan altijd een glansborstel van de paarden. Hij glimt dan weer mooi ;).
Door ine
#243386
[quote="Christine"]
Timo krijgt nu een jaar Carnibest. De eerste 6 maanden gaf ik light nu krijgt ze natuurvoer. Ze heeft een korte vacht. Ik heb net over talgafscheiding zitten lezen. Ik zelf dacht aan kalk omdat wanneer ze een bot heeft gegeten haar ontlasting heel licht is en de volgende dag (de hoop van de dag daarvoor) helemaal wit uitgeslagen is.
[/quote]

Geef jij dagelijks een eetbaar bot? Of doe je dat op dagen, dat je zelf samenstelt?
Door Christine
#243388
Ze krijgt niet dagelijks, zo af en toe eens, wanneer ze bot heeft gehad, heeft ze de volgende dag meer ontlasting, van die harde keutels. Normaal wanneer ze alleen Carnibest krijgt ontlast ze twee keer per dag.
Door ine
#243394
[quote="Christine"]
Ze krijgt niet dagelijks, zo af en toe eens, wanneer ze bot heeft gehad, heeft ze de volgende dag meer ontlasting, van die harde keutels. Normaal wanneer ze alleen Carnibest krijgt ontlast ze twee keer per dag.
[/quote]

Carnibest is een kompleet voer, dus ik dacht even, dat je misschien teveel bot gaf. Zolang je idd maar een enkel keertje bot geeft, is het niet erg.
Zelf geef ik alleen bot, als de honden kopvlees of pens te eten krijgen, dus niet naast de CB.
Maar goed, wat het dus kan zijn, geen idee, misschien zijn er anderen?
Door Lizzy
#243492
Ik denk toch dat het een soort vet/talgafscheiding is. Misschien moet je een tijdje wat extra visolie geven. Wat extra omega 3 vetzuren is wel goed voor de huid.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#243664
Gitte heeft/had dat ook, en bij haar is het talg, geen kalk ;). Ik geef haar nu sinds begin december Carnibest lam/rijst (gaf altijd Natuur en daarvoor light), het is nu wel minder geworden, maar nog niet helemaal weg :(.
Maar ik kwam er pas ook achter dat mijn vriend nog steeds Frolicjes gebruikte als beloning :o (dacht dat ie dat had weggegooid ::)), dus ik weet nu niet zeker waar het aan ligt.
Ik ga nog even door met de Lam/rijst en als dat niet genoeg verbetering opleverd ga ik nog visoliecapsules toevoegen.
Gitte is een gecastreerde teef, ik weet niet of dat nog van enige invloed kan zijn? :-\
Dus Christine, let ook even op wat je je hond nog tussendoor geeft aan evt. beloninkjes (behalve bot).
Door gonny
#243708
Boris heeft t ook hoor!! volgens mij is het extra bescherming tegen kou en regen....weet t natuurlijk niet zeker.... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door