Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2416481
pfff ... net de stap gezet en de afspraak gemaakt voor loeka , met een knoop in de keel waardoor je gaat twijfelen ...
maar aan de andere kant weet je dat het beter is , geen zware hormonale loopsheden meer , geen schijnzwanger meer , geen sjachie weken voor en na de loopsheid , geen angst meer voor de beginnende baarmoeder ontsteking meer die je er al 2x hebt gehad en hopelijk klap je niet meer op noa door de onzekerheid die je vorige week had ....
dus eigenlijk kan het alleen maar beter gaan :biggrin2: , ...alleen het bellen voor de afspraak was zo moeilijk en te lang uitgesteld.
gelukkig mag ik blijven tot je in slaap bent , maar weet zeker dat ik sta te brullen als ik de deur van de praktijk dicht trek.
( ja weet het ben een emotionele trien ...maar als ze aan mn meiden komen..... :))

ok ,ze krijgt dus onderhuidse hechtingen, heeft ze dan nog een med. pet shirt nodig?
ze mag de dag ervoor tot 20.00 eten , maar hoe zit het met barf en vertering ? 
misschien alleen wat licht verteerbaars of alleen vlees geven?

wat kunnen die 4voeters toch in je hart zitten he !!  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door lauraV op di 21 aug 2012, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#2416484
Spannend hoor, hier moet er ook nog een geholpen worden na de vakantie, aan een ontstoken melkklier, vind het maar nix.

Bij onderhuidse hechtingen heb ik nooit geen problemen gehad bij mijn honden die gesteriliseerd zijn. Die hebben er niet eens naar omgekeken.

Wat Barf betreft kan ik je niet helpen ik voer kvv, Prudence is laatst geopereerd en mocht 's morgens een heel klein beetje nog eten (omdat ze supplementen/medicijnen moet hebben, waaronder ook welke waar ze misselijk van wordt zonder eten)  en het is juist de bedoeling dat ze niet misselijk worden. Ze is niet misselijk geweest :)
Laatst gewijzigd door charmed op vr 03 aug 2012, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#2416857
Heel spannend! Ik had ook buikpijn na het maken van DE AFSPRAAK. Ik ga duimen dag alles goed komt. Bij zoe niks gebruikt van shirt of kap. De meeste dames blijven er netjes af volgens mijn da.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2416956
hannabelgje schreef: Heel spannend! Ik had ook buikpijn na het maken van DE AFSPRAAK. Ik ga duimen dag alles goed komt. Bij zoe niks gebruikt van shirt of kap. De meeste dames blijven er netjes af volgens mijn da.
heb je nog veranderingen gemerkt wb aankomen of dat ze zekerder is geworden?
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2416962
Ik snap hoe je je  voelt, ik vond het ook 3 keer niks. Ik had die afspraak zo graag uitgesteld/afgezegd. Maar achteraf ben ik er ondanks alles toch blij om.

Na de operatie (9 juli is ze gesteriliseerd) is luna een paar dagen onzindelijk geweest en is dik 2 dagen niet echt lekker geweest. Ze at wel maar was wat minder en ze at met lange tanden. Luna was erg sloom voor haar doen die eerste week.

Nu bijna een maand later is ze gewoon zindelijk . Nou bleek dat ze een blaasontsteking gekregen heeft afgelopen week dus ze heeft 1x in huis geplast, of dit verband heeft weten we niet.
Zij is naar ons toe aanhankelijker geworden, waakser en dus echt veel feller op vreemden ( maar eigenlijk alleen als mijn dochter in de buurt is)
Ik voer haar minder want zij word inderdaad dikker nu.
Meer kan ik er nog niet van zeggen omdat het nog maar een maand geleden is.
Door charmed
#2417277
lauraV schreef: ik heb dr 1x achtergelaten sinds ik de dames heb....vond t toen al niks  :-[
Ik heb er veel vaker 1 voor een operatie achter moeten laten (blijf wel altijd in de kliniek) we moeten vrijwel altijd ver rijden. Bij Prudence heb ik gevraagd of ik al bij haar mocht voordat ze bijkwam (omdat ze epileptisch is).
Door Cupcake
#2417334
Het gevoel om 'gezonde hond' achter te laten voor operatie vind ik ook wel een ding, maar de hormonale achtbanen die je beschrijft, lijken me ook geen pretje. Het is mij echt 100% meegevallen. Om negen uur in m'n handen in slaap gevallen en daarna lekker bij me wakker geworden. Om elf uur ging ze alweer lopend mee naar huis. De eerste dag/ nacht was een beetje pieperig, maar ook niet meer dan dat. Als ik in de buurt was was het goed. De volgende dag alweer volop eetlust en ik moest eerder m'n best om haar een beetje koest te houden.
Ze had wel 3 hechtinkjes aan de buitenkant maar daar heeft ze niet 1 moment naar gekeken.
Ik had gehoopt dat ze er iets makkelijker van op gewicht zou blijven, maar dat is helaas niet het geval. Ik merk wel dat ze zichzelf wat stoerder voelt, maar het is niet zo dat ze echt 'bitchie' is geworden.
Destijds kreeg ze zoiezo kvv dus wat dat betreft weet ik echt niet wat handig is.
Door hannabelgje
#2417469
Zoe is wat makkelijker en rustiger geworden.ze eet veel beter, maar lijkt wel wat afgevallen te zijn. In plaats van minder te gaan voeren krijgt ze nu dus juist meer. Ze is vrolijk en slaapt veel beter. Ze heeft nu nog af en toe wel haar buien, maar kan iets meer hebben.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2417704
hoop eigenlijk dat ze wat minder onzeker wordt (daarvoor gaat ze niet onder het mes , maar toch...) dus kan het alleen maar positief zijn .
verder heb ik nu sinds een jaartje haar gewicht gevonden waar ze stabiel in is , want bij een zucht was ze al een kilo zwaarder  :biggrin2:
hopelijk kan ik dit in stand houden  :)
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2433686
Jij veel sterkte morgen, Loeka zal er niet zoveel van meekrijgen.
Fijn dat je bij haar blijft tot ze slaapt, met een half uurtje heb je ze weer terug, althans zo was het hier...
Zo te lezen doe je er goed aan !!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door