Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2432635
Zo houdt je je ene hond nauwlettend in de gaten vanwege de warmte, zo heeft je andere hond ineens een hotspot...

Vlak onder zijn oor, dus ik denk dat hij een jeuk oor heeft, is gaan krabben, en met dit warme weer...bingo!

Heb het nu gewassen met betadine shampoo. De huid is rood maar niet echt stuk. Zijn vacht was wel viezig en pussig op die plek, en het stonk. Wegknippen lukt me niet, Joep laat het niet toe, mijn vriend vind het zielig om hem in de houtgreep te nemen, dus dat wordt hem niet. Alleen een discussie, en daar is Joep niet mee geholpen.
Waterblazer vind hij ook niet fijn zo op zijn oor... maar ga zo nog een poging wagen, ze worden nu even uitgelaten, afleiding is ook fijn natuurlijk.
Wat kan ik verder doen?

Ik heb nog betadine druppels in huis, en vetaderm wondzalf. Zijn oren heb ik al schoongemaakt met zonnebloemolie.
Laatst gewijzigd door eelke op ma 20 aug 2012, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#2432639
Eerst goed schoon en droogt maken, vetaderm er op doen en in laten trekken. Eventueel groene leem er op als je die hebt.
Door eelke
#2432642
[quote="tt-tjes"]
Eerst goed schoon en droogt maken, vetaderm er op doen en in laten trekken. Eventueel groene leem er op als je die hebt.
[/quote]

Groene leem heb ik niet. Waar koop je dat? Dan kan ik het morgen in huis halen. De wond is nu wel schoongewassen, droog wordt nog een worsteling ben ik bang... :( maar we gaan een poging wagen uiteraard!

Maar wel vetaderm? Blijft het dan niet te nat?
Door eelke
#2432647
Zit verkeerd te denken...ik heb vetaderm en acederm. Die laatste in een wondzalf, de eerste is een oplossing/lotion zeg maar. Toen voor Gijs gebruikt met zijn berenklauw verhaal. Is dus al wel een jaar open....kan dat nog?
Er staat alleen uiterste gebruiksdatum op, en die is nog ruim geldig.
Door eelke
#2432944
[quote="nicolette"]
Groene leem heb ik in een reform winkel gekocht. Je kan het ook bestellen via internet.

Nicolette
[/quote]

Dan ga ik dat wel doen inderdaad. Bestellen zal ik nu niet meer zo veel aan hebben (hoop dat het voor die tijd al geneest) maar wel handig om in huis te hebben voor het geval dat...

Hij krabt er gelukkig weinig aan, vannacht 1 keer, en vanmorgen ook 1 keer. We waren toch al van plan om beneden te slapen zodat de deuren en ramen open konden, dus dat was mooi meegenomen.
#2433118
Wow, verdomme. Alles is geïrriteerd en rood bij hem. Nog geen grote wonden ofzo, maar wel allemaal rood, ook op zijn borst, eigenlijk dus alles rondom zijn kop, ook bij zijn andere oor.

Nu heb ik hem vorige week spirulina gegeven, kan dit een ontgiftingsreactie zijn?
Kan ik hem verder nog ergens inwendig mee ondersteunen?
#2433138
[quote="Kaio"]
ooh K**
Ikzelf nou ik zou stoppen met iets te geven wat vermoedelijk dit kan veroorzaken. Het kan een ontiftigingsreactie zijn, en ja daar moet je doorheen maar persoonlijk met dit hete weer zou ik het uit stellen.
[/quote]

Ja inderdaad, ik schrok dus ook...hij heeft het vrijdag al voor het laatst gehad, zaterdag was ik het vergeten, en gisteren inderdaad maar niet gegeven. Hij heeft dan drie dagen 1 tabletje gehad...

Net geprobeerd om wat stukjes kaal te knippen, ging een beetje. Maar op de pus plek doet het te veel pijn. Zit nu toch te twijfelen om naar de dierenarts te gaan, zodat het kaal geschoren wordt...
Heb er nu ook normale betadine op gedaan.
#2433156
Het kan ook nog steeds makkelijk door het weer komen. Maar als je pas iets veranderd hebt is dat natuurlijk een verdachte.

Als het toch onder pus zit en echt zo zeer doet, zou ik het toch kortmaken. Ook om te zien hoe ver het doortrekt. Het zit bij oor en ogen, moet er niet aan denken dat het zich uitbreidt.
#2433167
[quote="henneke"]
naar de dierenarts daarmee , niet twijfelen anders heb je morgen pas echt spijt ik heb er ooit 1 bij Bo gehad en die was in 2 dagen echt mega ontstoken en goor , ondanks schoonhouden van mij !
[/quote]

Om kwart voor 5 een afspraak. :) Nu laat ik m maar ff lekker met rust...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door