Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Janie2
#2429439
Zoals de titel zegt, kunnen gedroogde snacks in de vriezer?
En hoe lang blijft het buiten de vriezer goed?
Ik heb nu een lekker bakje vol, maar zou het zonde vinden als het over 5 dagen gaat beschimmelen.
Ik doe er denk ik max. 1,5 week mee, dan is het wel op.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2429445
Als je snacks goed droog zijn kan dat makkelijk 1,5 week uit de vriezer blijven is mijn ervaring

Hier droog ik gemiddeld 1x per week een lading, en zorg dat ik altijd een volle wekpot heb met snoepjes, dus hier staat het regelmatig langer dan een week en mijn zelf gedroogde spullen hebben nog nooit schimmel oid gehad (maar ik droog het wel kurkdroog)
Door Xada
#2429449
Ik heb gedroogde snacks in de vriezer bewaard. Dit gaat heel goed. Het bevriest niet echt omdat er geen vocht in zit, maar in de vriezer kun je het langer bewaren vanwege de lage temperatuur. Buiten de vriezer bewaar ik het hooguit een week.
Door TMG1961
#2429455
Ik bewaar de gedroogde eendenloopvoetjes in de vriezer. Ik droog voor 1 maand per keer, dus de laatste voetjes liggen 27 dagen in de vriezer..ik leg altijd voor max 4 dagen uit,,Pixie krijgt 1 voetje per dag
Door Janie2
#2429463
Oke, interessant!
De ene doet het in een weckpot, de ander zegt juist zonder deksel.

Zou wel fijn zijn als ik het in kan vriezen, en het luchtdicht bewaard kan worden.
Ik heb nu enkel een kilo lever, maar het zou leuk zijn straks een stuk of 5 kilo verschillende snacks te hebben zodat je kunt afwisselen.
Dat je die door elkaar husselt, en elke week een kilootje uit de vriezer haalt.

Ik verbaas mij wel over de geur, wordt hier zo blij van!
Hond ook ;).
Normaliter koop ik gedroogde lever bijvoorbeeld, en dat is kneiterhard en geurloos. Like plastic.
Dit is ook hard, maar ruikt heerlijk!

@ TMG en die voetjes blijven dan knapperig?
Door PLientje
#2429611
Ik bewaar het gewoon in opbergboxen (xenos). Nooit problemen mee, blijven gewoon goed. Ik droog in 1x een hele lading, orgaan, spiervlees, visjes en knabbels.
Door TMG1961
#2429618
Janie2 schreef: Oke, interessant!
De ene doet het in een weckpot, de ander zegt juist zonder deksel.

Zou wel fijn zijn als ik het in kan vriezen, en het luchtdicht bewaard kan worden.
Ik heb nu enkel een kilo lever, maar het zou leuk zijn straks een stuk of 5 kilo verschillende snacks te hebben zodat je kunt afwisselen.
Dat je die door elkaar husselt, en elke week een kilootje uit de vriezer haalt.

Ik verbaas mij wel over de geur, wordt hier zo blij van!
Hond ook ;).
Normaliter koop ik gedroogde lever bijvoorbeeld, en dat is kneiterhard en geurloos. Like plastic.
Dit is ook hard, maar ruikt heerlijk!

@ TMG en die voetjes blijven dan knapperig?
Ja..ik haal er 4 uit de vriezer en die gaan in een bakje in de koelkast..half uurtje voordat ik ze geef haal ik ze uit koelkast..ze kraken iedere keer duidelijk hoorbaar
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2429619
Ik droog hier verschillende snackjes en vries niks in. Blijft echt wel een paar weken goed hoor. Maar ik maak het wel goed droog. Wil binnenkort ook eendenvoetjes proberen, maar dat heb ik nog niet gedaan.
Door Suzanne
#2429823
Ik bewaar de "trainingsbeloningsbrokjes" gedroogd en wel in de vriezer en haal dat er voor een training uit wat ik nodig denk te hebben. Verder gedroogde snacks bewaar ik gewoon in een doosje maar ik heb daar niet zo heel veel van. Dingen als bullepees ligt gewoon op de grond ter beschikking ;-)

Ik droog meestal dingen als runderlip en geelhaar "als het op is" maar nu heb ik nog een paar pakjes runderlip liggen die ik nu wel droog omdat ik eh.. ahum... anders ruimte in de vriezer tekort kom ;-)
Dat ga ik gewoon in een doosje bewaren; maar dat kan alleen als het echt goed gedroogd is anders gaat het schimmelen.

Suzanne
Door Parelridder
#2431504
Ik droog graag een flinke hoeveelheid ineens, zodat ik er weer even vanaf ben en/of ook omdat bijv. de konijn long/hart in heel grote blokken komt. En omdat ik graag afwissel, ook in beloningsmateriaal, ligt er ook op dat gebied van alles.
Ik droog ze ook kurkdroog. Als je dat doet is het als bij kant en klaar gedroogd voedsel absoluut niet nodig het in de vrieskist te bewaren. Mijn snacks hebben de grote, leeg staande Royal Canin emmers gekraakt. Die sluiten goed af en een half jaar later is het nog steeds goed!
Door **Jolanda**
#2432798
Het ligt er een beetje aan wat het is en hoe lang ik het gedroogd heb.
Op dit moment heb ik eendenvoetjes, vis, haas, lama en konijn buiten de vriezer liggen. En dat toch al zeker een week of 4. Niks aan de hand.
Op de droger ligt nu al een ongeveer 3,5week lamslong en lamsluchtpijp. Ik moest het nog in zakjes doen, maar dat is er niet van gekomen. Had wel verwacht dat de luchtpijp was gaan schimmelen ivm het vet, maar gisteren toen ik keek werd ik blij verrast; geen 1 klein vlekje schimmel!

Ik bewaar alles in open zakjes overigens.

Eendenvoetjes heb ik eerder weg kunnen gooien omdat ze binnen no-time gingen schimmelen, dus ik droog nu alles net wat langer zodat ik het ook buiten de vriezer kan bewaren (is wel handig met chronisch plaatsgebrek in de vriezer)
Door Kim en Casper
#2433053
Witte schimmel aan de buitenkant van een product kan geen kwaad. Dit is het vocht of vet dat uit het vlees loopt dat een schimmel Aagje vormt. Deze bacterien doen geen kwaad mitst het niet in overvloedige mate gegeten wordt. Ik heb bullepees gedroogd en hier zat aan de buiten kant een heel dun laagje. Even onder de kraan eraf spoelen en geven.. Geen probleem hoor.

Zwarte of groene schimmel doe zijn Wel slecht. Dat zijn tekenen van bedorvenheid. Witte schimmel is enkel afzetting op de buitenkant.

Ik bewaar mijn gedroogde spul ook gewoon in een afgesloten bak maanden lang
Door lachnat
#2433075
Ik bewaar alle gedroogde snacks in een bak met deksel die vaak maar half dicht zit, pens in een oude voerton die wel goed dicht zit.
En soms staat het er wel een maand of 2 en ik heb nog nooit geen schimmel gehad.
Hier is drogen ook vaak een methode om wat ruimte in de vriezer te krijgen ::)
Door Barbaravh
#2433163
Ik droog verschillende dagen na elkaar, zodat ik voor een paar maand voorraad heb. Hier zit het ene in open emmers en andere dingen in gesloten dozen. Bewaard beide even goed. Ik zorg er wel voor dat alles kurkdroog is. Terug in de vriezers steken is hier geen optie door plaats gebrek.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door