Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Flyball-Junkies
#2430571
Vraagje,

Ik geef mijn beide honden nu nog de volgende prentage's nl:

45% Vleesbot
10% Groente
05% Vis
20% Spiervlees
04% Hart
03% Lever
03% Nier
10% Pens

Het gebeurt nu regelmatig dat vooral Jewel-Lhouba mijn Duitse Herder hele harde ontlasting heeft daarom zit ik er over na te denken om het vleesbotprecentage met 5% te verlagen.En omdat zowel Jewel-Lhouba als Yakhymo-Diamond de Groentemix heerlijk vinden met 5% te verhogen.De Precentage's worden dan 40% aan Vleesbot en 15% aan Groentemix.Kan dit?
Door Lizzy
#2430573
Flyball-Junkies schreef: Vraagje,

Ik geef mijn beide honden nu nog de volgende prentage's nl:

45% Vleesbot
10% Groente
05% Vis
20% Spiervlees
04% Hart
03% Lever
03% Nier
10% Pens

Het gebeurt nu regelmatig dat vooral Jewel-Lhouba mijn Duitse Herder hele harde ontlasting heeft daarom zit ik er over na te denken om het vleesbotprecentage met 5% te verlagen.En omdat zowel Jewel-Lhouba als Yakhymo-Diamond de Groentemix heerlijk vinden met 5% te verhogen.De Precentage's worden dan 40% aan Vleesbot en 15% aan Groentemix.Kan dit?
Als je de groentenmix met 5% verhoogd, kom je dan niet op 10% in totaal?

Maar goed, 40% vleesbot en 10 of 15% groentenmix kan prima!
Door Flyball-Junkies
#2430584
Lizzy schreef: Als je de groentenmix met 5% verhoogd, kom je dan niet op 10% in totaal?

Maar goed, 40% vleesbot en 10 of 15% groentenmix kan prima!
Ik gaf al 10% aan groente
Door Lizzy
#2430592
Flyball-Junkies schreef: Ik gaf al 10% aan groente
Oh sorry, ik zit met mijn neus te kijken, ik keek naar het percentage vis. Maar goed, ook al gaf je al 10%, 15% is ook prima en dan naar 40% vleesbot. Je hebt behoorlijk ruime marges gelukkig.
Door miruske
#2432683
ik zou dan juist meer orgaan gaan verwerken of doe ik het dan verkeerd ( al is er geloof ik niet echt een verkeerd het is maar net waar de hond het goed op doet)

ik geef:
45 % vleesbot
10 % groente
25 % spiervlees
20 % orgaan (waarvan de helft pens)
Door Lizzy
#2432890
miruske schreef: ik zou dan juist meer orgaan gaan verwerken of doe ik het dan verkeerd ( al is er geloof ik niet echt een verkeerd het is maar net waar de hond het goed op doet)

ik geef:
45 % vleesbot
10 % groente
25 % spiervlees
20 % orgaan (waarvan de helft pens)
Dit is prima. Maar TS zit toch ook op 20% orgaan?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2432893
miruske schreef: ik zou dan juist meer orgaan gaan verwerken of doe ik het dan verkeerd ( al is er geloof ik niet echt een verkeerd het is maar net waar de hond het goed op doet)

ik geef:
45 % vleesbot
10 % groente
25 % spiervlees
20 % orgaan (waarvan de helft pens)
Jij hebt dan die 5% minder vleesbot meer spier gaan geven. Orgaan is hetzelfde als bij TS.
Jouw menu is even goed.  Dat mag je kiezen.  TS geeft aan liever wat meer groenten te gaan geven omdat ze dat zo graag eten.  Dat is ook prima. Zolang je maar binnen de aangegeven marge's blijft, is het goed. En 15% groenten valt binnen de marge, 10% ook. Net zo voor 20% spier en 25%.
Je geeft gewoon waar je honden het goed op doen en waar je je zelf het beste bij voelt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door