Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2423118
Wanneer zie je resultaat met tea tree olie? Mijn hond DH heeft volgens de DA een huidontsteking onder haar oksel... Ik denk dat het komt omdat ze in "vies" water heeft gezwommen, een dag daarna begon het gejeuk en nu heeft ze dus krab plekken onder haar oksels.

Ik heb nu tea tree olie gekocht maar kan iemand mij vertellen wanneer ik ongeveer 'resultaat" zie...?

Anoeska
#2424489
Ik gebruik Tea Tree olie af en toe verdund bij een hond met Atopie die regelmatig last heeft van staphylcoccen of Malassezia. Ik maak een verdunning van 5% in Amandelolie. Ik zie met een dag de huid vaak al positief reageren.
Naar het schijnt pakt het niet alleen de infectie aan maar doet het ook iets met de ontstekingsreactie in de huid - hoe precies snap ik (nog) niet. Bij hele ernstige infecties is het niet afdoende maar het ondersteunt geweldig.
Ik pak meestel een flinke kledder olie in mijn handpalm en wrijf het royaal op de aangedane plekken en ook flink voorbij de grenzen van de voor mij zichtbare infectie. Meestal doe ik dit voor een wandeling zodat hij het zich er niet af gaat likken. Ik doe het als zijn huid erg droog is tot 4 keer per dag.
De huis wordt daardoor ook minder droog en jeukerig. Zelfs de DA maakte een opmerking dat de huid niet meer zo droog was (hij wist niet dat ik Tea Tree in Amandelolie smeerde).
Sjaak is wel een korthaar maar ik kan niet zeggen dat hij daardoor een vette vieze vacht krijgt.
#2431835
bij jeuk gebruik ik altijd teetree olie
ook voor mij zelf
voor de honden doe ik 10ml op 90 ml water
in een spuitflesje
als het een poosje heeft gestaan dan drijft de olie op het water
even schudden en spuiten maar
een klein beetje is al voldoende
je merkt wat jeuk betreft direkt resultaat
#2433774
Wat ik bij Sandor meestal deed met dit soort plekken, was water koken en dan in het warme water (wel af laten koelen voordat je het gebruikt) de tt oil oplossen. Dan wast ik de plek met dit water goed schoon. Daarna met een ontstekingremmende zalf insmeren (bv honingzalf, ik had zelf toen een andere met nertsolie, die was ook fijn)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door