Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mayka
#243182
Ben net naar de da geweest met Youri voor zijn enting. Nu constateerde de da dat de groeischijven aan de voorpoten van Youri nogal zichtbaar waren en dat dat wijst op een te snelle groei. Qua gewicht is hij 3300 gram gegroeid in 3 weken dus dat lijkt me goed (al vind ik hem nogal aan de magere kant, hij is nu 10,5 kg en 13 weken).

Dus dilemma: minder eten geven (hij krijgt nu ongeveer 600 gram CB natuur per dag) om de groei wat te remmen of dezelfde hoeveelheid blijven voeren met het risico op te snelle groei?

Wie kan mij hierin advies of zijn/haar ervaringen willen geven?
Door gonny
#243187
je kon bij Boris de groeischijven ook altijd goed zien....ik ben wel al die tijd niet bij de da geweest, maar anderen zeiden alleen dat dat dus erop wijst dat Boris een hele grote vent word.....dus als Youri niet te dik is zou ik em gewoon hetzelfde blijven geven...
hoe hard de hond groeit kun je volgens mij niet echt remmen...en hoe groot ie word ook niet...suk6!!
misschien komen er nog andere reakties!!! ;)
Door Mayka
#243195
Ach, het maakt me helemaal niet uit hoe groot hij wordt, als hij maar geen last krijgt van groeipijnen.
En, te dik is hij zeker niet, zijn ribbetjes zijn zelfs te zien dus zou ik eigenlijk het liefst wat meer gaan voeren!
Door gonny
#243206
Mayka schreef: Ach, het maakt me helemaal niet uit hoe groot hij wordt, als hij maar geen last krijgt van groeipijnen.
En, te dik is hij zeker niet, zijn ribbetjes zijn zelfs te zien dus zou ik eigenlijk het liefst wat meer gaan voeren!
nou ik heb bij Boris heel lang de ribben willen zien!!! nu pas 9,5 maand "mag" ie van mij ietsje voller zijn...
Gebruikersavatar
Door chooky
#243224
De fokker van Flea vertelde dat de DA hem had verteld dat zolang je die knobbels (de knieschijven dus) duidelijk blijft zien, de hond nog groeit, en dat je aan de grootte (Flea heeft enorme knobbels ;D) kunt zien dat ze veel/weinig gaan groeien.
Dat lijkt dus wel op wat ze Gonny verteld hebben.
Door gonny
#243237
klopt volgens mij ook wel hoor!! Boris had ook van die dikke "knieën" maar sinds een week of 2 zijn zn voorpoten gewoon recht zeg maar...dus Boris zal niet veel meer in de hoogte gaan! (hoeft ook niet echt meer) ;D
Door Ineke
#243276
Klopt volgens mij ook. Zo lang de groeischijven zichbaar zijn, zit er groei in.

Bij smalle kortharige poten zullen die schijven meer zichtbaar zijn dan bij brede langharige poten.

Ik heb het idee dat je een hond in de groei zijn voedingsstoffen onthoudt die hij juist zo hard nodig heeft als je TE weinig gaat voeren.
Maar ja, ik ben geen dierenarts.

Sommige dierenartsen zouden beter ook geen dierenarts moeten zijn ::)
Laatst gewijzigd door Ineke op ma 17 jan 2005, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#243335
Het lijkt mij ook niet verkeerd hoor !!
Proberen niet meer dan 1 kg per week aan te laten komen, dan is het prima !!
Zolang je de groeiknobbels ziet, groeit hij nog.
Zou niet best zijn, als je ze nu al niet meer zou zien ::) ::)
Heeft hij ergens last van dan ??
Door ine
#243341
Ben het hier volledig eens met Gonny. Zolang die groeischijven zichtbaar zijn, groeit de hond. Ze verdwijnen vanzelf, zodra de hond op de goede hoogte is. Dat het op TE snelle groei wijst, vind ik onzin.
Gewoon blijven voeren, zoals wordt voorgeschreven. Je kunt de hond hooguit te dik voeren of te mager houden, maar die groei stop je niet door te weinig te geven!
Succes en geniet vooral van je pup! :-*
Door Mayka
#243376
Oké, bedankt allemaal :-*! Ik ben weer gerustgesteld, laat hem maar lekker groeien, aan die 'knobbels' te zien wordt hij dus flink!! Youri is blij dat hij zijn normale hoeveelheid mag blijven eten ;). (al vindt hij dat dat te weinig is, wat een schrokop :o, doe het al in een kong omdat het anders in één seconde op is)

Hij heeft verder nergens last van en, ach, mijn da heeft ook z'n goede dingen zoals openstaan voor discussie over entingen en ik heb, op zijn verzoek, een aantal folders van Carnibest bij hem achtergelaten wegens het grote succes bij het oplossen van Sylvester zijn blaasproblemen. Zijn assistente gaat het bij haar eigen kat proberen en hij wil het mensen adviseren als hun kat blaasproblemen heeft en de dieetbrokjes niet helpen. Een klein begin, maar wie weet?
Laatst gewijzigd door Mayka op ma 17 jan 2005, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#243383
Mayka schreef: Oké, bedankt allemaal :-*! Ik ben weer gerustgesteld, laat hem maar lekker groeien, aan die 'knobbels' te zien wordt hij dus flink!! Youri is blij dat hij zijn normale hoeveelheid mag blijven eten ;). (al vindt hij dat dat te weinig is, wat een schrokop :o, doe het al in een kong omdat het anders in één seconde op is)

Hij heeft verder nergens last van en, ach, mijn da heeft ook z'n goede dingen zoals openstaan voor discussie over entingen en ik heb, op zijn verzoek, een aantal folders van Carnibest bij hem achtergelaten wegens het grote succes bij het oplossen van Sylvester zijn blaasproblemen. Zijn assistente gaat het bij haar eigen kat proberen en hij wil het mensen adviseren als hun kat blaasproblemen heeft en de dieetbrokjes niet helpen. Een klein begin, maar wie weet?
da's een mooi begin!!!!!!!! ;D
Door Helen
#243529
Toen ik Kuma kreeg van de fokker stond ze voornamelijk op brokken. Haar groeischijven waren toen ook enorm.
De eerste anderhalve week toen ze hier was groeide ze ook heel hard. Na die anderhalf a twee weken, zag ik duidelijk dat die groeischijven minder "enorm" waren en ze groeide beduidend langzamer dan de eerste periode dat we haar hadden. Ze is nu ook de kleinste en lichtste uit het nest, die bij mijn weten nu alleen maar brokken eten. Ik denk dat zij daadwerkelijk langzamer groeit dan haar zusje en broertjes.
Laatst gewijzigd door Helen op ma 17 jan 2005, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door