Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#24159
gaan we weer :-X
qyan loopt dus weer zo goed als geheel mank met 2 poten.
- rechts voor
- links achter
staat te zwabberen op zijn poten, want hoe blijf je in godsnaam staan met je linkerachter poot opgetild en tegelijertijd de rechter voorpoot.

heb al een keer een soort gelijk geval gehad een paar maanden terug. begon ook zoals bovenstaand en eindigde met links voor en rechts achter.
dacht toen aan groeipijn. aangezien het naar de beide andere poten versprong.

gister begon hij na het pakwerk te manken met rechts voor en al snel links achter.
tijdens het appel zat hij wel de hele tijd met zijn rechter voorpoot omhoog, maar.................dat doet hij elke week tijdens het appel, al sinds het ene pupje was. dus heb er ook geen aandacht ana besteed en is normaal.
weet nu dus niet of het al tijdens appel lichtelijk mis was of na het pakwerk is gebeurd.
ook ben ik vergeten om hem af te drogen na het trainen :-[ dus misschien de kou van de regen in de auto op zijn spieren geslagen ???
qyan is nu 15 maanden, krijgt 850 gr carnibest en 2 scheppen primeval (gewone variant) gewone primeval met calcium: zou gegeven mogen worden vanaf 1 jaar.
maar nu komt het. qyan is nog steeds aan het groeien. is weer ruim een cm gegroeid. :-X en honden in de groei geen calcium. dacht zelf dat ie het toch nu wel gehad had met groeien. moet nu stoppen anders wordt ie te groot ;)
misschien de gewone primeval terug in de kast zetten en ff terug naar puppy waar geen calcium in zit ???

hij loopt nu nog slechter als vannochtend en kijk het ff aan anders laat ik morgen toch ff foto's maken.
een dober kan tot zijn derde jaar groeipijn hebben, dus is ene mogelijkheid?
overbelast met pakwerk is een andere mogelijkheid, kou op zijn spieren kan dus ook.
tijdens appel dus wel die poot omhoog, maar voor zover ik heb kunnen zien niet mank.
hij laat geen pijn merken als ik zijn poten beweeg, eraan trek, knijp, etc. zit ook niets in de voetzooltjes.
wat nu weer :'( :-\
kan groeipijn met 2 poten tegelijk, of begint het zoals ze zeggen echt met alleen de voorpoot ???
DRAAIT ZIJN VOORPOOT TROUWENS NAAR BUITEN :-\ :'(
Laatst gewijzigd door qyan op ma 17 nov 2003, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#24163
hoi ,
kan het niet zijn dat de pijn van af de bijelkaar komen van de schouderbladen komt?
ik ken en hond die met zijn voorpoot naar buiten liep en zijn hoofd ging een beetje op een neer(je moest wel goed kijken) en achteraf na vele onderzoeken blijk iets knel te hebben gezeten boven bij de nek, de hond is na vele oderzoeken naar een ik vergeet altijd de naam van zo een dokter(iets met masseren en homeophathiesche middels) de dag darna liep hij weer goed.
#24166
Lupa schreef: hoi ,
kan het niet zijn dat de pijn van af de bijelkaar komen van de schouderbladen komt?
ik ken en hond die met zijn voorpoot naar buiten liep en zijn hoofd ging een beetje op een neer(je moest wel goed kijken) en achteraf na vele onderzoeken blijk iets knel te hebben gezeten boven bij de nek, de hond is na vele oderzoeken naar een ik vergeet altijd de naam van zo een dokter(iets met masseren en homeophathiesche middels) de dag darna liep hij weer goed.
ik heb geen flauw idee waar de pijn vandaan komt.
hij laat namelijk niets zien en merken met wat ik ook doe.
een dober heeft wel een zwakke nek (nek moet immers voor het showen van de hond steeds langer en smaller) en hij is best hard op de mouw geklapt en klapte er ook meteen vanaf na het inbijten en heeft voor het eerst op de harde mouw gebeten en niet meer op de zachte.
dus ik weet het echt niet.
bedoel je een chiropractor ??? of zoiets
#24187
Hoi Wendy, volgens mij moet jij eens gaan bellen met Dorit van http://www.kreupeldier.nl

Maar, daarnaast zou ik absoluut geen preparaten met calcium geven..... Carnibest + extra calcium is teveel. Met natuurlijke calcium vind ik dat niet zo'n probleem, maar volgens mij zit er in dit supplement een onnatuurlijk calcium en ik zou daar mee stoppen.

Groetjes, Lizzy
#24188
ships zeg, net nu het allemaal weer lekker ging.

maar het kan inderdaad ook "gewoon" een blessure zijn van impact op de mouw
maar ff een vraagje, stuur jij hem al dan, dat je schrijft dat hij behoorlijk hard inkwam en er af viel, je bent toch nog niet zo lang geleden weer begonnen met het manwerk en dan zeker op een harde mouw, nu eerst ff rust en dan als je straks weer begint gewoon eerst ff zetten (is mijn advies) zodat hij de harde mouw ook leert kennen en dan komt hij misschien wat bekenener in,
want inderdaad, de nek is een zwakke plek bij de dober en zeker met een ipo mouw kan de helper de hond redelijk makkelijk blesseren (door net iets te veel te blokken), hou het dus maar goed in de gaten en dus in de toekomst eerst kort zetten in de hoop dat hij zn aanval daarna wat beter gaat timen (zit met Ace met hetzelfde hoor, die komt ook te lomp en als die over zn blessure heen is gaat hij ook weer terug naar af en eerst weer kort zetten en daarna bewust laten missen zodat hij gaat kijken waar de helper is, ook op het laatste moment, dan is de confrontatie vaak net iets minder hard voor de hond en dus minder blessure gevoelig)
Door Angelique
#24248
Lizzy schreef: Hoi Wendy, volgens mij moet jij eens gaan bellen met Dorit van http://www.kreupeldier.nl

Maar, daarnaast zou ik absoluut geen preparaten met calcium geven..... Carnibest + extra calcium is teveel. Met natuurlijke calcium vind ik dat niet zo'n probleem, maar volgens mij zit er in dit supplement een onnatuurlijk calcium en ik zou daar mee stoppen.

Groetjes, Lizzy
Even ter info. Dit supplement bevat een natuurlijk calcium.
#24260
Lupa schreef: ja qyan dat bedoel ik!
je kan (of mischin heb je dat al gedaan?) naar zo iemand gaan, wie weet kan hij/zij wat vinden wat de gewone geneeskunde niet kan vinden.
En daar heb ikzelf met de paarden en Kobus hele goede ervaringen mee! ;)
#24302
Sterkte met qyan wendy !! tis altijd vreselijk als je dier pijn heeft, maar jullie hebben al zoveel narigheid gehad dat het helemaal een ramp is ! houdt je ons op de hoogte ???

Liefs barbara
#24314
Angelique schreef:

Even ter info. Dit supplement bevat een natuurlijk calcium.
Ik bedoelde eigenlijk dat als je iets teveel botten voert, is dat waarschijnlijk niet zo'n probleem. Maar ik zou zelf het zekere voor het onzekere nemen en geen versvlees + voedingssupplement geven waar calcium in zit. Hoewel ik eigenlijk niet weet hoe hoog de dosis is.... Iemand een idee?
Groetjes, Lizzy
#24326
crutz schreef: ships zeg, net nu het allemaal weer lekker ging.

maar het kan inderdaad ook "gewoon" een blessure zijn van impact op de mouw
maar ff een vraagje, stuur jij hem al dan, dat je schrijft dat hij behoorlijk hard inkwam en er af viel, je bent toch nog niet zo lang geleden weer begonnen met het manwerk en dan zeker op een harde mouw, nu eerst ff rust en dan als je straks weer begint gewoon eerst ff zetten (is mijn advies) zodat hij de harde mouw ook leert kennen en dan komt hij misschien wat bekenener in,
want inderdaad, de nek is een zwakke plek bij de dober en zeker met een ipo mouw kan de helper de hond redelijk makkelijk blesseren (door net iets te veel te blokken), hou het dus maar goed in de gaten en dus in de toekomst eerst kort zetten in de hoop dat hij zn aanval daarna wat beter gaat timen (zit met Ace met hetzelfde hoor, die komt ook te lomp en als die over zn blessure heen is gaat hij ook weer terug naar af en eerst weer kort zetten en daarna bewust laten missen zodat hij gaat kijken waar de helper is, ook op het laatste moment, dan is de confrontatie vaak net iets minder hard voor de hond en dus minder blessure gevoelig)
ze hebben hem idd al gestuurd carmen en waarschijnlijk met alle gevolgen van dien. :'(
zoals eerder gezegd, heb er de ballen verstand van en ga dus netjes mee met de hoofdtrainer.
als het meezit wordt het advies helemaal niets meer doen, niet meer met ballen spelen etc, etc, etc. :-\
#24327
kom net met qyan van de da af.
pijn zit in de voorpoot in het ellebooggewricht (waarschijnlijk) bij het strekken van de elleboog gillen.
in de linker achterpoot (iets waar ik al maanden bang voor ben) zit het toch in zijn knie, okal lieten de foto's toen nog niets zien.
omdat al sinds een leeftijd van 3,5 maand met die linker achterpoot trekt is ze toch bang voor ander zaken in die poot.
de voorpoot durft ze nog niets over te zeggen, aangezien dat hoogstwaarschijnlijk toch na het pakwerk is gebeurd.
morgen om 10.30 foto's die door worden gestuurd naar de orthopeed.
we wachten weer af :-\ :'(
#24328
Lizzy schreef: Ik bedoelde eigenlijk dat als je iets teveel botten voert, is dat waarschijnlijk niet zo'n probleem. Maar ik zou zelf het zekere voor het onzekere nemen en geen versvlees + voedingssupplement geven waar calcium in zit. Hoewel ik eigenlijk niet weet hoe hoog de dosis is.... Iemand een idee?
Groetjes, Lizzy
hey lizzy, hier wat op het pak staat, weet niet of je er wat mee kan:
1 schep van 7,5 gram bestaat uit:
- hoogwaardig farmaceutisch collageenhydrolysaat (4939 gr)
- collageen type 2 (790 mcg)
- elementait calcium, als calciumcitraat (363 mg)
- elementair magnesium, als magnesiumcitraat (98 mg)
- hypoallergeen vanillin (2,5 mg)
- elementait ijzer, als ijzergluconaat (1,6 mg)

analyse:
ruw eiwit 64%
ruw vet 0%
ruwe celstof 0%
ruwe as 10%
vocht 10%

ik geef dus 2 scheppen van 7,5 gram
Door Ordell
#24353
Ik geloff in ieder geval niet dat het komt va het "vergeten" zijn af te drogen. Wel weet ik haast zeker dat het gekomen is tijdens het pakwerk. Het is zeer onverstandig om een hond los te sturen op een mouw die hij (nog) niet kent. Voor een hele "echte" zou dat niet zoveel uitmaken, die kun je nog sturen op een naakt persoon maar die zijn er niet zoveel. Verder wil ik niet bot overkomen maar ik zou voorlopig geen pakwerk meer doen met deze hond totdat bekend is wat hij nu precies mankeert. Hopenlijk hoef je niet definitief hierme te stoppen, maar ik zou er wel rekening mee houden aangezien honden veel slijtage hiervan kunnen ondervinden in samenhang met het medisch verleden van jou hond.

gr.Ordell
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door