Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#2430168
Kyra had 2 dagen geleden in ene een dikke poepert en was sleetje aan het rijden. Daar ik dus ene fobie heb voor die anaalklier abcessen (bij cj mijn overleden hond zijn ze toen weggehaald). heb ik ze leg laten halen door de da. nou zat er nog geen pus in of zo maar ontstoken zijn ze wel. waren ook vol en deed goed zeer.

Nu 2 dagen later is het nog niet helemaal weg. Kan ik niet iets geven om dat te versnellen? We hebben geen Ab gekregen, geef dat ook liever niet, maar dan moet het wel herstellen. Kyra heeft nog nooit problemen gehad hiermee en ik wil graag dat dit de laatste keer is geweest. Iemand tips? eventueel homeopatisch??
Door lightning
#2430431
Dank je. Ik ga het wel bestellen. Ik wist niet dat het ook hiervoor kon dienen. mijn pillen zijn helaas op.
Door Lizzy
#2430550
En als dat niet helpt, mijn DA spuit de anaalklieren in met kortwerkende AB zalf. Na 2 of 3 dagen moet je dan terug komen, spuit hij er langwerkende AB zalf in (die volgens mij in de koeienwereld wordt gebruikt, die zalf). Die moet er na 3 weken weer uitgehaald worden (je zou denken dat ze die zalf er wel weer uitknijpen: dat is niet het geval! Dat zit er 3 weken later nog!). Laat je het er niet uithalen, gaat het na 3 weken irriteren. Maar goed, dit werkt serieus als een trein en maakt operaties vrijwel altijd overbodig. Mocht jouw DA niet weten hoe of wat, stuur mij gerust een PB, geef ik je de naam van mijn DA, kunnen ze even bellen met elkaar.
Door lightning
#2430708
Ok dank je.... Nu is het redelijk rustig maar nog wel wat opgezet. Gelukkig geen sleetje rijden of zo meer.


Blegg snap niet hoe dit onstaat. Jij wel?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2430874
Lizzy schreef: Traumeel schijnt goed te kunnen werken: http://www.paardcentraal.nl/trauweelinw.html
Nu je zegt, dat heb ik laatst Tika gegeven omdat uit haar ene anaalklier wat ontstoken inhoud kwam.(dat was voor het eerst dat het iets ontstoken was, zij heeft een overproductie van anaalkliervocht waardoor ik de natuur regelmatig een handje moet helpen)
Ik was op internet naar iets homeopatisch daarvoor aan het zoeken en kwam oa traumeel tegen, aangezien ik dat in huis had ben ik daar toen mee gestart.
Na slechts een paar dagen traumeel, had zich dat weer herstelt tot de normale inhoud!
Zeker het proberen waard!
Door lightning
#2431371
Helaas word het minder. Ik kan alleen snel aan de Gel versie komen van traumeel. Dat zal niet helpen zeker? Weet iemand dat?
Gebruikersavatar
Door nova
#2431401
lightning schreef: Helaas word het minder. Ik kan alleen snel aan de Gel versie komen van traumeel. Dat zal niet helpen zeker? Weet iemand dat?
  je woont vast niet hier in de buurt he?
ik zou je aan traumeel  kunnen helpen
Door lightning
#2431405
nova schreef:   je woont vast niet hier in de buurt he?
ik zou je aan traumeel  kunnen helpen
Nee je woont 2 uuur bij mij vandaan :(. Wel lief aangeboden :-*
Door saluki
#2435447
Ik heb vit a oogzalf gekregen en dat helpt fantastisch. Geen a.b dus, kwart tube elke dag in de anus spuiten en een beetje masseren.

Mijn teefje had wel een fistel, is wel doorgesneden, daarna moest er die zalf in.
Door saluki
#2435516
Ook preventief, als er nog geen fistel is?? Mijn Harrie liet ik zo'n beetje elke drie maanden de klieren legen. Zo hoefde ze niet geopereerd te worden. Mijn d.a deed dit legen inwendig, dus niet uitknijpen. Ik voel regelmatig of ze verdikt zijn om ellende te voorkomen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2435519
saluki schreef: Ook preventief, als er nog geen fistel is?? Mijn Harrie liet ik zo'n beetje elke drie maanden de klieren legen. Zo hoefde ze niet geopereerd te worden. Mijn d.a deed dit legen inwendig, dus niet uitknijpen. Ik voel regelmatig of ze verdikt zijn om ellende te voorkomen.
Ja ook preventief.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door